בעיות בהיסטורייה

חגי21

New member
בעיות בהיסטורייה

יש לי בעיות זיכרון ואני לוקח כדורים אשר עוזרים מעט מה שקורה זה שחוץ מתוספת זמן במבחנים אני לא מקבל כלום וקשה לי מאוד ללמוד ולשנן חומר יש לי בינואר מבחן בהיסטורייה עם המון חומר ואני לא מצליח לדחוס אפילו שליש מן החומר מלחמ"ע 2 ושואה שזה החומר הכי קל בעולם ניסיתי לקרוא ולשנן ניסיתי להקליט ולשמוע וכלום פשוט כלום כאילו יש מחסום שלא מאפשר לחומר להיכנס תמיד אני משתתף בשיעור מכין משימות ועבודות אבל שאני מגיע למבחן מוחי פשוט משתתק ואני לא מצליח במבחן
 

חגי21

New member
דבר נוסף

קראתי את כל מה שהומלץ ע"י חברי הפורום ודבר לא עזר לי (בחלק א)
 
על מיפויים כבר שמעת?

התייחסתי לעניין הזה לאחרונה. מכיוון שהזמן דוחק והבחינה הולכת וקרבה, לא אוכל לתת לך טיפים איך לארגן את החומר בצורה חזותית-גראפית יעילה, כך שתוכל להעלות אותו מזכרונך בעת הצורך. במילים אחרות, לא אוכל ללמד אותך כיצד לערוך מיפוי דרך הפורום. במקום זאת, אשלח אותך לספרים שמגישים על מגש של כסף מיפויים מוכנים בתחומי דעת שונים ובהם - היסטוריה. גש לסיפריית ביה"ס או לחנות הספרים הקרובה. עיין בספריה של ציפי משולם (מכון מילי) להכנה לבגרות בהיסטוריה, וראה כיצד היא ארגנה את החומר, כך שיקל ללמוד אותו. מדבריך הבנתי שלמידה דרך הערוץ השמיעתי אינה נושאת-פרי. יתכן שהשימוש במארגן חזותי (מיפוי), יסייע לך לזכור את החומר ביתר-קלות. בהצלחה בבחינה!
 
חגי21 ../images/Emo39.gif ברוך הבא

כמה שאלות : אם אתה יודע על בעיות זיכרון, משמע מישהו אמר באבחון משהו כזה, האם אי פעם עשית אבחון ?
אם כן, מה התוצאות ? אם לא - אולי יש צורך לעשות. מה אמרו הדרך הנכונה של לזכור ? האם יש מקצוע בו אתה כן מצליח, פרט להיסטוריה ? איך אתה מצליח במבחנים שאינם קשורים להיסטוריה ? אוף... כמה אני מבינה אותך בקושי של היסטוריה
 

חגי21

New member
יש לי בעיות מבחנים

באופן כללי אני ניגש עם הרגשה של 100 ומוציא 80 וכל פעם אני תוסכל מחדש אני לא מצליח לזכור הרבה חומר ובמקוצועות שדורשים זאת אני נופל לדוגמא באזרחות שזה מבחן של 20% ידע 80% הבנה הוצאתי 94 במבחן כמו היסטורייה חלק א הוצאתי 70 אני פשוט מגיע למבחן אפילו שלמדתי חודש לפני ולא מצליח ללמוד מסה של חומר עשיתי אבחונים וקיבלתי רק תוספת זמן אבל אני לא צריך תוספת זמן אני פשוט רוצה לדעת איך אני מצליח לקודד כזו מסה של חומר לא מעניין (לדעתי) בנוגע למה ש"אבא של נמרוד אמר" עכשיו אני בהליכים של הכנת מצגות של החומר בפאור פויינט אבל זה לוקח המון זמן ואני בספק אם כל המצגות יהיו מוכנות למבחן כי יש לי 4 מבחנים רק בינואר
 
אבחון - למה הוא חשוב ?

אחד הדברים החשובים שעושים באבחון - -> להגיד מה המקומות הקשים. כשכותבים את התת מבחנים שבדקו אצלך, שם בוודאי מוזכרות כל מיני מילים ויש מושגים שאומרים איך אתה לומד, לא רק מה שאתה מספר פה, אלא מה שהעלו האבחונים. כשקוראים מה נעשה באבחון, ומהי הדרך הנכונה ללמד אותך - אפשר לעזור לך פי אלף מאשר רק דרך התיאור שאתה אומר כאן, על קושי בקידוד וזיכרון של מסה. לדוגמא, אם באבחון יהיה כתוב שהזיכרון השמיעתי שלך טוב מהזיכרון החזותי - לא יועיל הרבה אם תעשה מצגות ללא קול, או לא יהיה מספיק. יש גם הבדל בזיכרון של טווח קצר ובינוני - מאד חשוב לדעת מה יש אצלך, מה נקודות החוזק ומה נקודות התורפה. אם תרצה, תוכל לשלוח לי את האבחון, בדרך שלא יראו כאן, ואוכל לתת נקודות חשובות כאן, או באופן אישי, לבחירתך. (אל תדאג... לא בתשלום). רק אחרי זה אפשר להיות יעילים ביותר ולעזור לך כך שבינואר תצליח הרבה יותר במבחנים.
 

papylove

New member
ישנה האפשרות

להשאיל מספריה או לקנות את הספרים שמכינים לבגרות כמו למשל את הספר של אנקורי בהסטוריה. הספרים בנויים בצורה עיניינית והרבה ספרים כתובים בצורת שאלה ותשובה כל מה שנשאר לך זה רק לקרוא ולנסות לשנן אומנם זהוא לא פתרון מזהיר אך לפחות בספרים אלו כבר תמצתו את מה שהיה צריך לתמצת והם כתובים בדיוק למה שצריך ללמוד הרבה פעמים ילדים עם בעיות שונות של לקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז כאשר לומדים מהחומר של בית הספר והכיתה כשמגיעים לפני בחינה מתבלבלים שמים דגש על מה שלא צריך ועוד ממה שלי ידוע בכל מקרה הספרים בהוצאת אנקורי לוקחים את החומר הנלמד מעבדים אותו ויוצא ספר מאוד נחמד קל לקרוא בכל מקרה הדבר עזר לכמה אנשים שאני מכירה ומכאן נובעת ההמלצה
 
למעלה