בעיות בחשבונות המים

בעיות בחשבונות המים

היי
אני משכיר דירת יחיד קטנה מאוד, גר בה לבד כמובן.
כל החשבונות עליי ואני צריך לשלם לפי המונים, כמו שמצוין בשכירות. הבעיה שכבר חודשים ארוכים, למען האמת רוב תקופת השכירות, אני מקבל חשבונות מים מנופחים.
כמה פעמים שקיבלתי חשבונת של 200+ ש"ח והבלגתי. באוקטובר האחרון שוב קיבלתי חשבון של כ150 ש"ח והפעם החלטתי שאי אפשר לשתוק, במיוחד אחרי הקפצה של שכר הדירה בלא מעט כסף. בעל הבית הפנה אותי לוועד שלא ככ סיפק תשובות. לאחר כחודשיים בא אינסטלטור לתקן את הבעיה אבל החשבונות המנופחים עדיין קיימים. החשבון יוצא לי מינימום 80 ש"ח שזו צריכה מופרזת. הצריכה שלי היא עד 30 ש"ח לפי הצריכה הפרטית. מדובר בבנין ישן. אין צמחיה ואין שטחים משותפים ואין אפילו ברז בשטח הבנין ואני לא מבין למה אני צריך לשלם את זה. בעל הדירה לא נותן פתרונות ונמאס לי לשלם חשבונות מים של משפחה שלמה. מה אפשר לעשות בנושא?
 
תלוי איפה הייתה הנזילה

אם לפני או אחרי המונה. בחלק ששייך לתאגיד או בחלק שייך לבניין או בחלק שייך לדירה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא היית צריך להבליג מלכתחילה

יש בעיה בנכס מודיעים מיד לבעל הבית. אתה צריך לשלם לפי הצריכה שלך בפועל ולא לפי מונים מקולקלים או נזילות לא ידועות. אם בעל הבית לא פותר את הבעיה זכותך לבטל את החוזה ולעזוב.
 
האם הנזילה הייתה בשטח ששייך לדירה שלך?

עם ובלי קשר, תאגיד המים אמור לזכות על ההפרש באם אתה ממלא את הטופס הרלוונטי ומציג אישור כתוב של האינסטלטור שמסביר היכן איתר נזילה. מדובר בדבר דיי נפוץ, וטרם שמעתי על תאגיד מים שהתכחש לכך.
&nbsp
זה לא קשור לבעל הדירה, ואם הנזילה הייתה בשטח הדירה שלך - זה גם לא קשור לוועד הבית. לא הבנתי איך מצד אחד כתבת שאין אפילו ברז בשטח הבניין, ומהצד השני כתבת על חיוב של צריכה משותפת - אם אין ברז ולא משתמשים במים בשטחים משותפים שלדבריך לא קיימים, בגין מה מתבצע החיוב על צריכה משותפת?
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
למה לא קשור לבעל הדירה?

שוכר של דירה לא צריך לשבור את הראש בקשר לבעיות בדירה. זו בדיוק עסקת השכירות: הוא משלם דמי שכירות ובעל הבית אחראי לכל מה שקשור לדירה.
אי התאמה בין צריכה בפועל של המים למדידה של השעון היא בעיה בדירה. מד מים תקין בדירה תקינה מודד את הצריכה בפועל.
בעל הבית צריך לתקן את התקלה או לשאת בעלות הנזקים שנגרמים ממנה, ואם אינו עושה זאת זו עילה לביטול חוזה.
 
אסביר לך למה

אם מדובר בנזילה, אז כמו שכתבתי - תאגיד המים אמור לזכות אותו על ההפרש בין החיוב לבין צריכה ממוצעת. נכון, בעל הדירה אמור לשלם על האינסטלטור, אבל לא בסוגיה הזאת עסקינן (אני מניחה שזה גם מה שקרה במקרה הזה). הבעיה כאן ממה שהוא תיאר זה לא שמד המים לא תקין, אלא שהייתה נזילה שטופלה. אם היא טופלה - בעל הבית עשה את מה שנדרש, והוא לא נדרש לשלם את עלות הנזקים כי כאמור, אף אחד לא אמור לשלם אותם.
&nbsp
אני לא רואה איפה השוכר פה שובר את הראש.
 

קלייטון.ש

Well-known member
תאגיד המים מחייב את הדייר על הצריכה לפי מד המים

מד המים מודד צריכה לא שלו אלא אחרת, לא ברור איזו ולא ברור למה.
מד המים נמצא באחריותו של המשכיר. השוכר לא צריך לשבור את הראש בכלל כי הוא משלם שכ"ד שכולל בתוכו גם תשלום עבור שקט נפשי בכל הקשור לניהול תקינות הדירה והמכשור הצמוד אליה. המשכיר מקבל שכ"ד והוא כולל גם תשלום עבור הדאגות שבאות עם דירה. המשכיר צריך לדאוג שהשוכר ישלם עבור המים שהוא צורך. אחרת לא עמד במחויבותו כמשכיר.
 
הבעיה היא לא במד המים

מד המים מודד את הצריכה של הבחור שלנו, ממה שהוא מתאר אין שום בעיה במד עצמו אלא שהייתה נזילה שאף אחד לא מתכחש לה - כותב הפוסט הבהיר את זה היטב
ברור מאוד באיזו צריכה לא שלו מדובר - בצריכה המשותפת של הבניין (שמחושבת ע"י מד המים של הבניין, שגם הוא תקין ממה שנראה), שזה משהו שכל הדיירים נדרשים להשתתף בו, גם את זה כותב הפוסט הבהיר היטב
.
מה שכתבת על שקט נפשי וכדומה לא רלוונטי פה - אם התקלה הייתה בדירה עצמה, אולי היה מה לומר, כי אם צריך איש מקצוע בעל הדירה אמור לשלם (ולא על זה מדובר, כי הנזילה לא בתוך הדירה), אבל בעל הדירה ממש לא צריך לפנות לעירייה בשביל דברים שבאחריות ועד הבית (כמו החזר על צריכה עודפת בגין נזילה במערכת המשותפת של הבניין), ובטח שהוא לא צריך לשלם על משהו שאף אחד לא צריך לשלם עליו, כמו הצריכה העודפת שתאגיד המים זיכה ומזכה.
&nbsp
בעל הדירה עשה את הדבר ההגיוני במקרה הזה - להסביר לשוכר שהחשבונות של הצריכה המשותפת של הבניין הן באחריות ועד הבית, וממה שמתואר פה ועד הבית מטפל בזה בקביעות (תיקנו את הנזילה כל פעם שנדרש, הגישו בקשה לזיכוי שבוצע).
&nbsp
אני זוכרת שבזמנו כתבת שאתה גר בדירה שכוללת את תשלום כל החשבונות - יכול להיות ששכחת איך זה הולך בדירה רגילה בבניין מגורים?
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם אם ועד הבית צריך לעשות משהו אז המשכיר צריך לדאוג לכך

המשכיר הוא שעומד מול ועד הבית ולא השוכר, וזאת גם אם השוכר משלם ישירות לועד הבית. אז אם יש בעיה עם ועד הבית המשכיר צריך לפתור אותה. המשכיר צריך לפתור את כל הבעיות שקיימות בדירה ובכל הסובב אותה. לשאלה מי משלם את החשבונות בפועל אין חשיבות. העברת חשבונות על שם השוכר מטרתה רק להסדיר את התשלום, במידה והוסכם שהשוכר הוא שמשלם חשבונות אלה ואחרים. היא בשום אופן לא מעבירה בעלות ולא מעבירה אחריות לפתרון בעיות בנכס על כתפי השוכר. אז אם צריך להסתדר עם ועד הבית, או עם העיריה, או עם תאגיד המים, או עם חברת החשמל וכולי, המשכיר הוא שצריך לעשות זאת ולא השוכר. השוכר רק משלם, ומשלם, ומשלם. בכך ששילם סיים את תפקידו.
אז אם אני הייתי במקום הבחור שלנו, ובעל הבית היה "מסביר" לי שוועד הבית אשם ולא הוא, אני הייתי "מסביר" לו בחזרה שהחוזה מבוטל, הצ'קים מבוטלים, אני מפנה את הנכס מיידית, וזכותו לזמן אותי לבית המשפט, ונשמע מה יש לשופט להגיד על חלוקת התפקידים בעסקת שכירות.
 
ממה שהוא תיאר, ועד הבית עשה את הנדרש

הוא מתאר תרחיש שגרתי שמטופל כמו שצריך, הבעיה משפיעה על כלל המתגוררים בבניין כולל על ועד הבית.
אין לבעל הבית יותר מדי מה לעשות בנושא... והוא בטח שלא צריך לשלם סכומים שאף אחד לא צריך לשלם אותם (במקרים כאלו מקובל שלא לשלם את חשבון המים עד לביצוע הזיכוי ושליחת חשבון מתוקן).
&nbsp
מה שכתבת לגבי חלוקת תחומי האחריות בין השוכר למשכיר - אינם נכונים במקרים בהם שכ"ד אינו כולל חשבונות, שאלו רובם המוחלט של מקרי השכירות. ברגע שהשוכר גר בדירה והצריכה שלו, הוא אחראי לשלם את החשבונות ולהתנהל מול הרשויות ולא המשכיר.
אם הבחור שלנו יקשיב לך - הוא מבצע הפרת חוזה, ואף בית משפט לא יקבל את זה. אין שום עילה להפרת חוזה במקרה הזה.
בעל הדירה לא הסביר לו שועד הבית אשם - הוא הסביר לו שזאת אחריות של ועד הבית, מה שנכון מאוד במקרה הזה, וכאמור ועד הבית טיפלו בנושא בצורה היחידה בה אפשר לטפל, אין פה אשמה של אף אחד ואין שום דבר שבעל הדירה יכול לעשות. אם ועד הבית לא היו מטפלים זה עניין אחר, אבל הם כן טיפלו.
&nbsp
בכל מקרה אנחנו טוחנים מים - אני ממליצה לך לקרוא קצת על מגורים בדירה בבניין משותף בדירה שאינה מחולקת כאשר שכ"ד אינו כולל את החשבונות.
גם אם אתה עדיין לא מסכים איתי, זה לא סותר את העובדה שזה מה שקיים ומקובל בהסכם שכירות סטנדרטי בבניין משותף.
 

קלייטון.ש

Well-known member
הבעיה לא מטופלת ולכן הפונה פנה לעצה בפורום

הפונה כתב שהוא ממשיך לשלם חשבונות מופרזים למרות שתוקנה איזו נזילה ולמרות פניות רבות, ושהתשובה של המשכיר היא שזו בעיה של הוועד ולא שלו. וכך הפונה עומד בפני מצב שהוא צריך לשלם חשבונות מים מנופחים והוא שואל מה לעשות.
וכאמור אין קשר מי משלם חשבונות. השוכר משלם את החשבונות אבל בעיות במושכר המשכיר צריך לתקן, וזאת לפי החוק. אם המשכיר לא רוצה לתקן בעיה מסויימת במושכר עליו לציין זאת מראש בחוזה, למשל "בעיות בחישוב צריכת המים לא יטופלו", ואז השוכר ידע שיש בעיות כאלה, ויעשה את החשבון שלו. מההכרות שלי עם חוזי שכירות סטנדרטים אני לא מכיר חוזה סטנדרטי שרשום בהם כך. חוזה כזה בהכרח יהיה לא סטנדרטי אלא תפור למקרה.
 
לפי התיאור שלו - הבעיה מטופלת

הוא כתב במפורש שזיכו אותו. הוא מלין על כך שהצריכה המשותפת גבוהה מהצריכה הפרטית שלו, אבל זה התרחיש במקרים רבים של אדם יחיד - ככה היה בכל הבניינים שגרתי בהם.
במקרה הזה הבעיה אינה במושכר, אלא בבניין - ובעיה בבניין הינה באחריות ועד הבית, זה נכון לכל בניין משותף. אם הבעיה הייתה במושכר, קרי בתוך הדירה, אז זה היה מקרה אחר, אבל זה לא המצב.
&nbsp
הוא לא אמור לשלם שום חשבון לפני שמקבל חשבון מתוקן, ככה שהוא לא נדרש לשלם חשבונות מנופחים, וועד הבית מטפלים במה שצריך מול תאגיד המים וכאמור התקבלו חשבונות מתוקנים.
יש המון קשר למי משלם חשבונות, אתה יכול לחזור על דבריך עוד פעמים רבות - אבל זה לא הופך אותך לצודק.
בוא נסיים כאן - אתה יכול לחשוב מה שבא לך, בינתיים מה שכתבת בתגובה הזאת וגם באחרות לא תואם את המקרה שהבחור העלה.
בוא נסכים על לא להסכים, ונקווה שהבעיה של הבחור תיפתר בהקדם.
&nbsp
חג שמח ובשורות טובות לכולם
 
אני גם לא מבין על מה מתבצע החיוב

האחראים בבנין מתעוררים רק כשמגיעים חשבונות מטורפים של 150 - 200 ש"ח וכבר היו לי לא מעט כאלה ותאגיד המים זיכה חלקית. חודש שעבר זוכתי ב-70 ש"ח על חשבון של 150. בלי קשר לקפיצות, כל הזמן אבל כל הזמן הצריכה המשותפת היא 6 קוב מינימום, והצריכה האישית שלי היא עד 4 קוב, ככה שאני משלם לפחות פי אחד וחצי על נזילות בבנין (שכבר כמה פעמים באו לתקן) או על גניבה של מים. קרה לי אולי פעם אחת או פעמיים שקיבלתי חשבון אמיתי לצריכה שלי (20-30 ש"ח). כל השאר זה לפחות כפול ובעל הדירה לא ממש עוזר חוץ מלהגיד לי לפנות לועד. לי נמאס לשלם, הודעתי לו באוקטובר על הבעיות האלה. החשבון האחרון ולפניו אחרי ה"תיקון" של האינסטלטור יצא 80 ש"ח, שזה פי 2 וחצי בערך מהצריכה הפרטית שלי. אין לי איך להסביר את זה חוץ מתקלה בשעון/נזילות/גניבה וזה גם לא בעיה שלי. השאלה מה הזכויות שלי במצב הזה?
 
הצלחת לבלבל אותי

איך יש נזילות בבניין וחיוב על צריכה משותפת אם לדבריך אין ברז בבניין?!
אם יש צריכה משותפת, זה אמור להיות מקושר לאנשהו
ואם יש נזילות שתוקנו, אף אחד לא אמור לשלם את זה, אלא תאגיד המים אמור לזכות - ואם ציינת שזיכו אותך, אז מה הבעיה בעצם?
הזיכוי תמיד יהיה חלקי, כי הוא על ההפרש בין הצריכה בעקבות הנזילה לבין הצריכה הממוצעת. לא יזכו אותך על כל החשבון מן הסתם.
וכן, אם יש צריכה משותפת ומדובר בנזילה שקשורה לתשתית של הבניין, ועד הבית אמור לטפל בזה - גם בעל הדירה היה גר פיזית בדירה, הוא לא היה יכול לעשות כלום אם מדובר בצריכה משותפת של הבניין.
כמו שכתבת - זאת לא בעיה שלך, ולכן תאגיד המים אמור להיות מעודכן ולטפל בזה, כמו שכתבת שהוא עושה.
&nbsp
האם 80 ש"ח שציינת כולל את המרכיב של הצריכה המשותפת? אם כן, זה לא נשמע לי כמו סכום מוגזם, לפחות מההיכרות שלי עם חשבונות מים. במקרים של אנשים שגרים לבד, זה לא נדיר בכלל שהצריכה המשותפת גבוהה מהצריכה הפרטית. 6 קוב לצריכה משותפת נשמע הגיוני.
אם זה לא מתאים לך - אתה לא חייב להישאר בדירה בתום החוזה, אבל צר לי, גם בבניין אחר יש סבירות שתצטרך לשלם על צריכה משותפת.
&nbsp
 
אין שום דבר שקשור לצריכה משותפת

הצריכה הפרטית שלי היא 3-4 קוב והמשותפת 6 -22 קוב.
אין שום ברז בחוץ. בנין ישן, מסריח, מגעיל, מטונף, על ציר ראשי. אין בכלל גינה או משו. פשוט כלום. אין לי מושג לאן הולכים 6 קוב. לא הגיוני שכל חודשיים מתקנים תקלה והיא נמשכת. זה או אינסטלטור חאפר או גניבה של מים או בעיה בשעון. בכל מקרה בעל הדירה לא עושה כלום חוץ מלהפנות אותי לוועד ולהפיל את זה עליי.
 
זה קצת לא הגיוני מה שאתה כותב

אם תאגיד המים מחייב אותך על צריכה משותפת, אי אפשר להגיד שאין שום דבר שקשור לצריכה משותפת.
אכתוב שוב - ועד הבית אמור לתת לך מענה מה החיוב הזה כולל, חיוב בגין צריכה משותפת הוא באחריות ועד הבית, ואם ועד הבית לא מוכן להגיד לך בגין מה הצריכה המשותפת זה נשמע דיי מוזר, ניסית לדבר עם שכנים אחרים על הנושא? לא נראה הגיוני שאף אחד מהגרים בבניין לא יודע למה קשורה הצריכה המשותפת.
&nbsp
צריכה משותפת לא חייבת להיות לגינה דרך אגב, וברז לא חייב להיות מחוץ לבניין. כשמנקים את הבניין (מניחה שעושים את זה פעם ב..) מאיפה המנקה מביא את המים?
&nbsp
ועוד תהיה לסיום - מה אתה מצפה שבעל הדירה יעשה? אני שואלת את זה במלוא הכנות
אם ועד הבית מביאים איש מקצוע שיבצע תיקון, ותאגיד המים מזכה על הצריכה העודפת מה נדרש מבעל הדירה לעשות?
 
לא יודע, בגלל זה שאלתי

אני באופן אישי לא מבין לאן 6 קוב (שכנראה מכל דייר) הולכים.
פעם בחודש יש מי שמנקה תכניסה במקרה הטוב. דלי מים לא יותר. לפעמים אני מנקה כי השכנים חושבים שהכניסה זה פח זבל
 
אתה לא מבין ומגיע לך הסבר

אבל 6 קוב לצריכה משותפת זה משהו שנשמע דיי הגיוני בבניין משותף. יכול להיות שיש דברים שאתה לא יודע. קח בחשבון שועד הבית בעצמם דיירים בבניין שמשלמים את הצריכה המשותפת, וזה משהו שאי אפשר לרמות בו וגם לא לטעות בו - זה מגיע ישירות מתאגיד המים, וזה מקושר למד מים שרשום כשייך לבניין שלכם.
&nbsp
 
למעלה