בעיות בעסק משפחתי

dory38

New member
בעיות בעסק משפחתי

היי, פרסמתי זאת בעידוד משתמש שמתכתב איתי בפורום צרכנות. אנחנו עסק קטן ומשפחתי, שמתמחה בהוצאת ספרים. אנחנו בקשיים זה זמן רב, אבל עכשיו זה ממש הגיע לקצה. אדם שחתם על חוזה עבור עסקה גדולה (בסדר גודל של למעלה מ-33 אלף אירו) עבור זכויות לספרים בגרמניה ובאנגליה, מעכב את התשלום (במכוון או שלא) מזה 3 שבועות. תשלום המקדמה אמור היה להתבצע עם גמר החתימה. שבוע אחרי החתימה, הוא תירץ את העיכוב בטענה ש "כולנו באותה הסירה". לאחר לחץ כמעט יומי, הוא אמר לנו לקראת אמצע החודש, שהכסף יגיע עד יום שלישי, לפני כשבוע. הכסף לא הגיע, על אף שהוא והשותפה האנגליה שלו (שהיא גם חברה שלו), אומרים ש "הכסף יצא מהחשבון". אין לי מושג לאן יצא הכסף, אבל אלינו לא בוודאות לא הגיע. היעדר המקדמה פוגעת לכל העובדים בעסק (שלושה) בחייהם הפרטיים, הבנקים מגבילים לנו כרטיסי אשראי ואנחנו בקושי יכולים למשוך כספים מהכספומט. עליי לציין, שעוד קודם, נשענו על ההלוואות מחברים ומקרובים, שנאלצו לסגור את הברז, כדי שלא יפשטו את הרגל לפנינו. בכל מקרה, המצב רע ומעיק. אני לא טיפוס שבוכה ובתשעת הימים האחרונים, בכיתי 7 פעמים, כולל אתמול לפני השינה והיום כשקמתי בבוקר.
תכלס, מה עושים כדי לפתור את הבעיות לטווח הארוך והקצר? בלי הטפות מוסר בבקשה, רק פתרונות פרקטיים, כולל לגבי גביית התשלום מהגורם הגרמני. תודה.
נ.ב- כהוספת חטא על הפשע, הזוג המאושר יצא לחופשה בת שבוע והשאיר אותנו עם החשבת, שהיא בחורה סימפטית וחיובית, אבל בעלת סמכויות מוגבלות. כתבתי ואף פרסמתי את דעתי עליהם, אבל ערכתי מחשש שהמנהל יחסום אותי.
 
בעיות בעסק משפחתי

לצערי הגעת לפורום הלא נכון. ממליץ לך לחפש את הפורום המתאים
בהצלחה
 

k-don

Well-known member
גיל, אחד מהנושאים שהבחור מתקשקש איתם בפורום צרכנות

היא העובדה שהעסק והחשבון הפרטי מעורבבים.
השאלה היא אם כאן בפורום אפשר לסייע לו להפריד בין הנושאים ולסייע בצד האישי.
 
גיל, אחד מהנושאים שהבחור מתקשקש איתם בפורום צרכנות

בוודאי, אין מניעה לענות לו בנושאים הרלוננטים לפורום שכן זו מטרתו
סברתי שהנושא שהציף לא קשור לפורום שלנו הפניתי אותו לחפש מקום מתאים אך אדרבא, מוזמנים החברים לסייע לו בתובנות,
 

קלייטון.ש

Well-known member
מקריאת ההודעות שלך בפורומים השונים אני מתרשם

שאתם לא כל כך טובים בניהול עסק.
אולי אתם מבינים בהוצאת ספרים אבל לא בהתנהלות כלכלית.
למשל סיפרת שהכסף למעשה נכנס אבל שאתם לא ידעתם. והאשמת את הבנק שלא הודיע לכם שיש לכם כסף בחשבון. אתם צריכים לדעת איפה יכול להיכנס לכם כסף ולבדוק בעצמכם.
לדעתי אם עסק לא הולך ולא הולך, ויש בעיות ובעיות, צריך להתחיל לחשוב על סגירה ושינוי כיוון. במיוחד כאשר אין הבנה בהתנהלות כלכלית, כפי שעולה מההודעות שלך.
 

dory38

New member
זה אגב נכון, אנחנו כ"כ קטנים שאין תקציב לחשב

הסתכלנו שבועיים רצופים בחשבון המט"ח והסכום הופיע רק באותו יום, שבו צלצלו מהבנק ושאלו למה אנחנו לא מפקידים ממנו. הם גם אמרו שהם ידעו ושניסו להשיג אותו בנדון. זה שקר, הם הסתירו מידע. העסק מנוהל ע"י אבא שלי, אני לא יכול לכפות עליו לסגור אותו. מה הוא יעשה בגיל 72? יש התחייבויות למחברים. אי אפשר לעזוב הכל ולעבור לאי בודד, זה בלתי אפשרי כרגע.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אם מטרת העסק היא לספק תעסוקה לאביך

אז בסדר, זו מטרה ראויה. אבל אז מסכימים שהמטרה איננה להצליח כלכלית, ומסכימים לשלם את מחיר הקושי הכלכלי בשביל לספק את התעסוקה.
ואז גם למעשה צריך לברך על הקשיים כי הם נותנים לאביך משהו לעשות.
 
למעלה