בעיות התארגנות של ילד בכיתה ב'

dorit115

New member
בעיות התארגנות של ילד בכיתה ב'

האם יש למישהו פתרון יצירתי כיצד לעזור לילד בכיתה ב' בהתארגנות. הקשיים שלו הם בעיקר סביב תחילת שיעור (שלא מוציא את כל מה שנדרש) ובסוף שיעור , שלא מכניס הכל לתיק ומשאיר דברים על השולחן. גם לפי דבריו , לוקח לו הרבה מאוד זמן לצאת להפסקה, כך שכל החברים כבר מזמן בחוץ והולכים לכל מיני מקומות. תודה מראש.
 

KFIRB

New member
לברר את המקור ולא לתת אקמול

נשמע מדברייך, כי עולה תמונה של תסכול עצומה הן לילד והן לך... יש המון סיבות למה הוא מתקשה בלהתארגן ויש לכל סיבה כזו מס' פתרונות שונים... לכן מומלץ, להתייעץ עם המורה המחנכת הכיתה, לברר מולה ומול הילד מה עיקר הקשיים, ועם הקשיים האלו לחזור לרופא הילדים ולספר לו על כך. לבקש מרופא הילדים הפנייה לגורם המתאים לאבחון, ייעוץ וטיפול. זה יהיה לא נכון לתת לך עצות שיכולות להתאים לבעיה שאולי אין לבנך, רק גורם מוסמך יוכל להגיד בבירור מה בעייתו. (האם הבעיה היא במישור מוטורי עצבי? האם הבעיה היא סרבול? האם הבעיה קשורה לגורמי קשב וריכוז ? האם יש ביטוי במטלות ומשימות נוספות?) את הבעיה מאבחנים רפב"ע או מומחה ללקויות למידה. רק לאחר אבחון נכון של הבעיה יהיה ניתן לחשוב על פתרון כלשהו.
 
כרטיס ניווט

כרטיס ניווט האומר לו בתחילת שיעור מה לעשות. כרטיס ניווט האומר לו בסוף שיעור מה לעשות. כל יום בכל שיעור לסמן, האם הוציא או לא. לרכז את האינפורמציה - למשך יום, אחר כך שבוע, אח"כ ליותר זמן, ולצ'פר אותו בהתאם. אם הצליח יום שלם - צריך לחשוב על צ'ופר מבחינתו.. יש עוד אפשרות שאם הוא במשך 4 שיעורים מצליח לבד להוציא הכל ולהחזיר, המורה בעצמה מוציאה לו ומחזירה לו בשיעור האחרון - משהו כמו - הקלה, עזרה, ואפילו יכול להיות לו נעים. צריך לארגן לו לוח שבו יוכל לסמן כשמצליח.. משהו קל לסימון, שלא דורש בעצמו התארגנות. אולי לוח עם צלוטייפ לשולחן.
 
שכחתי משהו חשוב

את כרטיס הניווט להכין איתו, כך שיוכל לעשות תרשים זרימה, או כתיבה או ציור, איך שנוח לו להבין ולזכור. כשהוא שותף, האינטרס שלו גבוה יותר..
 
למעלה