בעיות חברתיות

mimi17

New member
בעיות חברתיות

מבקשים להתייעץ, בננו בן 5 וחצי, נוטה לא להתחבר ולא לשחק עם חבריו לכיתה (גן חובה בחטיבה צעירה), עד כדי תגובה אלימה. לא ברור אם על רקע של תחושה (תחושתיות יתר) או אולי מחונן (קורא וכותב מזה כשנה+) או אולי פשוט אישיותי. השאלה כמובן מה לעשות, איך לעזור לו, לאן לפנות?
 

נונינה

New member
המלצה

כדי להבין טוב יותר איפה מתחילות הבעיות של בנך הייתי ממליצה ללכת לאבחון. בהתחלה אצל פסיכולוג ואולי גם אצל מרפאה בעיסוק (תחושתיות יתר..) אבחון כזה יאפשר לכם למקד את הבעיה ואח"כ להתחיל לעזור לו באותם מקומות הוא מתקשה. אבחון כזה אפשר לעשות באופן פרטי, או עד גיל 6 נדמה לי גם במכון להתפתחות הילד של קופת החולים. בהצלחה.
 

da dalia1

New member
הוספה לתגובה

אני ממליצה על אבחון התפתחותי רב מקצועי וכדאי שיהיה מעורב/ת קלינאי/ת תקשורת שמתמחה בבעיות התפתחות לא רק בהיגוי. הקריאה והכתיבה המאוד מתקדמים לגילו לקראים בשפה המקצועית hyperlexia וישנן הבחנות שמתאימות ליכולות מדהימות אלו כדאי לחפש תחת השם הזה. דליה מצורפת כתובת לאתר בנושא
 

Diana M

New member
דליה תודה האתר אכן מעניין ביותר

ומאיר מחדש את נושא ההיפרלקסיה. מאידך אנחנו מכירים גם ילדים "רגילים" המצליחים לרכוש קריאה בכוחות עצמם או בעזרת סיוע של ההורים בגיל מאוד צעיר (נניח ארבע וחצי חמש) כי הם פשוט נבונים מאוד.
 

דורי 7

New member
היפרלקסיה

יש ספר בעברית בנושא בהוצאת "אח"- קריאה בגיל צעיר מדי-תסמונת ההיפרלקסיה מעניין.
 

Diana M

New member
שלום מימי וברוכה הבאה../images/Emo20.gif

קשה מאוד על סמך השורות הבודדות שכתבת להתרשם מבנך או מהקשיים אותם הוא מגלה בתחום החברתי. יכולות להיות סיבות רבות מאוד להתנהגותו. טרם את פונה לברר האם מדובר בליקויים התפתחותיים או גורמים אישיותיים, כדאי לברר עם עצמך האם התנהגויות אלה קיימות רק בגן. כיצד בנך מתנהג בבית, אם יש לו אחים/אחיות, כיצד הוא מתקשר איתם. מה קורה בסיטואציות חברתיות שונות, למשל כיצד הוא מתנהג עם ילדים של חברים שבאים לבקר, או בגן המשחקים השכונתי. האם ההתנהגות שאת מתארת קיימת מאז החל לבקר במסגרת או שזו התנהגות חדשה אשר הופיעה השנה. אם זו התנהגות חדשה, יש מקום לבחון מה השתנה בסביבתו הקרובה, בבית וגן. מה טיב היחסים שלו עם הגננת/סייעת. תחושתיות יתר בהחלט יכולה להיות סיבה לתגובות תוקפניות, מפני שהיא יכולה לגרום לרגישות רבה יותר למגע וקולות. ומכאן גירוי רגיל כמו נגיעה, דחיפה קלה, צעקה או כל דבר אחר שגורם לו להצקה/מצוקה, עלול לגרור תגובות תוקפניות מצידו. איני חושבת שהיכולות ההאקדמיות בתחום הקריאה, כתיבה, קשורות בכך. אם כי, הדברים שדליה כתבה בהחלט ראוי לתת עליהם את הדעת ולראות האם הם רלוונטים מבחינתכם. בטח לא ניתן על סמך המידע שמסרת להתייחס לחלק האישיותי אם כי ברור שילד עם רגישות יתר יפתח טיפוס אישיות בעל מאפניינים המושפעים מנתון זה. מימי, תחילה נסי להשיב לעצמך על השאלות שהעליתי בתחילת התגובה. אם תרצי לשתף גם אותנו בתשובות על שאלות אלה, אשמח. אחרי כן במידה ועדיין תחשבי שיש מקום לאיש מקצוע, פני לפסיכולוג הגן ליעוץ. במידה ויהיה צורך הוא כבר ידע להפנותך האלה. אשמח אם תעדכני אותנו. יום טוב דיאנה
 
למעלה