שלום מימי וברוכה הבאה../images/Emo20.gif
קשה מאוד על סמך השורות הבודדות שכתבת להתרשם מבנך או מהקשיים אותם הוא מגלה בתחום החברתי. יכולות להיות סיבות רבות מאוד להתנהגותו. טרם את פונה לברר האם מדובר בליקויים התפתחותיים או גורמים אישיותיים, כדאי לברר עם עצמך האם התנהגויות אלה קיימות רק בגן. כיצד בנך מתנהג בבית, אם יש לו אחים/אחיות, כיצד הוא מתקשר איתם. מה קורה בסיטואציות חברתיות שונות, למשל כיצד הוא מתנהג עם ילדים של חברים שבאים לבקר, או בגן המשחקים השכונתי. האם ההתנהגות שאת מתארת קיימת מאז החל לבקר במסגרת או שזו התנהגות חדשה אשר הופיעה השנה. אם זו התנהגות חדשה, יש מקום לבחון מה השתנה בסביבתו הקרובה, בבית וגן. מה טיב היחסים שלו עם הגננת/סייעת. תחושתיות יתר בהחלט יכולה להיות סיבה לתגובות תוקפניות, מפני שהיא יכולה לגרום לרגישות רבה יותר למגע וקולות. ומכאן גירוי רגיל כמו נגיעה, דחיפה קלה, צעקה או כל דבר אחר שגורם לו להצקה/מצוקה, עלול לגרור תגובות תוקפניות מצידו. איני חושבת שהיכולות ההאקדמיות בתחום הקריאה, כתיבה, קשורות בכך. אם כי, הדברים שדליה כתבה בהחלט ראוי לתת עליהם את הדעת ולראות האם הם רלוונטים מבחינתכם. בטח לא ניתן על סמך המידע שמסרת להתייחס לחלק האישיותי אם כי ברור שילד עם רגישות יתר יפתח טיפוס אישיות בעל מאפניינים המושפעים מנתון זה. מימי, תחילה נסי להשיב לעצמך על השאלות שהעליתי בתחילת התגובה. אם תרצי לשתף גם אותנו בתשובות על שאלות אלה, אשמח. אחרי כן במידה ועדיין תחשבי שיש מקום לאיש מקצוע, פני לפסיכולוג הגן ליעוץ. במידה ויהיה צורך הוא כבר ידע להפנותך האלה. אשמח אם תעדכני אותנו. יום טוב דיאנה