בעיות מילוליות בשברים

בעיות מילוליות בשברים

לבני בכיתה ו מבחן כולל בנושא שברים.הוא מאובחן כ ADHDאך בזכות מוחו המבריק הוא תלמיד טוב מאוד .הבעיה בבעיות מילוליות שצריך לא לפספס אף פרט.האם יש דרך לחלק את מכלול הבעיות לקבוצות או לחילופין מילות מפתח שיעזרו לו לזהות בקלות יותר את המוקשים.(מעבר לטושים מדגישים) תודה
 

Mנטה

New member
בעיות תמיד מחולקות לפי נושאים

למיטב זכרוני יש בעיות מהסוג של מהירות (2 מכוניות יצאו ...), יש כאלו מהסוג של תמיסות (מערבבים 2 חומרים...) ויש עוד סוגים. ובאמת לכל בעיה יש דרך התיחסות אופיינית. תסתכלי אצלו בספר, תחלקי את הבעיות לפי הקבוצות האלו וכך תוכלי לזהות את המוקשים ביחד אתו. ביחד !
 
האם הוא גם דיסלקטי?

כי הרבה ADHD הם גם דיסלקטים ולדיסלקטים יש לא פעם בעיה עם בעיות מילוליות. אנחנו מדלגים על קריאתה של מילה אחת בשאלה ופתאום המשמעות של כל השאלה משתנה. אם זו הבעיה, הפתרון הוא: הקראת השאלות בקול רם. על זה ממליצים הרבה מאבחנים כחלק ממסקנות האבחון.
 
הוא דסגרפי

עדו בן צבי אנחנו נפגשים גם כאן אני רואה שהפכתה את הניסיון שלך לשליחות כל הכבוד לך!!! הבעיה היא שהוא לא מוכן להיות חריג בשום מובן הוא לומד בכיתה רגילה ומצליח יפה אבל לכל קושי מצאנו פיתרונות יחד איתו.בנושא של בעיות מילוליות הסח הדעת והאימפולסיביות ממש מקשים עליו.יש לך טיפים תמיד אשמח לילמוד עוד(מעבר לטוש זוהר וקריאת השאלה פעמיים)הוא בקבוצה של מצויינות מטמטית וגם עם הוא יסכים לקבל הקלות אינני בטוחה שזה בר יישום במסגרת כזו.ושוב תודה אני בטוחה שנמשיך להשתמע.
 
הפתרון חייב להתאים לערכים שלו.

אם הוא מתפקד הייטב וחשוב לו לא להבליט את בעיותיו, יש לחשוב על פתרון שכן מתאים לו. צריך לחשוב...
 

Kiru

New member
פתרון אפשרי:

להעתיק כל שאלה לפני שפותרים אותה. זה יכול להיות תחליף להקראה בקול (שגם זה פתרון מצוין).
 

דליה.ד

New member
רק לא להעתיק!

אני מציעה להעזר במורה לצורך העניין כדי שתזכיר לו לעבור על כל השלבים בשאלה המילולית. ללמד אותו דרכי בקרה עצמית - מאוד חשוב - שבסוף המבחן הוא עובר ובודק האם ענה על הכל.
 
תודה

איך זה שאותם אנשים תמיד מבינים אותי והולכים יש לנקודה הכואבת!!! הוא לא מוכן בשום אופן לילמוד עם מישהו אחר אפילו לא בעלי היקר ואת הפטנטים שלנו הוא מחלק בשימחה לכל חבריו.יש לנו הסכם עם המורה שהיא לא מקבלת ממנו מבחן עג שהוא לא בודק אותו אבל זה לא עובד.הוא מוכן להשקיע הרבה אבל אחרי שהוא מסיים את המשימה הוא לא מוכן להסתכל עליה שוב. אני בטוחה שאם בני היה זוכה למורה כמוך חיי היו קלים יותר אבל זה כבר נושא כואב אחר.
 

יונה שו

New member
האם הוא יסכים

לדבר באינטרנט ? באיי סי קיו - איתי ? אוכל לנסות לעזור לו בזה. ואם הוא לא... אוכל איתך - אולי ? כי צריכה להיות שיחה, כדי להבין יותר טוב את הקושי ולהתאים את האסטרטגיה המתאימה ביותר.
 
קודם כל תודה.

המבחן בנתיים נידחה.אני מוכנה כמובן לשאול אותו אבל אני חוששת שההסח דעת יעבוד שעות נוספות כאן מול המחשב.
 

יונה שו

New member
בדיוק הפוך

מול המחשב, היסח הדעת הוא קטן יותר מאשר מול שולחן הכתיבה, כשרעשי מכוניות וטלויזיה בחדר אחר.. וכו'. אחד הדברים הטובים שקורים לנו בתקופה הזו, זה המסך של המחשב, שהוא מרצד, והריצוד גורם למנגנון העוררות של המוח לפעול, כך שמי שיש לו בעיות קשב, חלקן או רובן מתגמדות ליד המחשב, גם בגלל הסיבה הנ"ל. לנסות לא מזיק.
 
אפשר לנסות אבל

לחלק מהADD, העתקה יכולה להיות בזבוז זמן ריכוז יקר. לחלק מהדיסגרפים, העתקה יכולה להיות עוד הזדמנות להכניס שגיאות לתשובה.
 
למעלה