בעיות שינה והרבה בכי..

benben651

New member
בעיות שינה והרבה בכי..

שלום, בני בן שנה וחצי עם הרגלים וסדי יום קבועים. שעת השינה בין 7:30 ל- 8:00 . עד לפני כחודש היה הולך לישון ונרדם לבד. ובזמן האחרון קשה לו להיפרד ממני בגן ובלילה אינו נרדם אם אינני לידו. הוא בוכה וצורח ורוצה רק לצאת מהמיטה... הוא מתעורר באמצע הלילה עם בכי נוראי וצרחות ורק כשאני באה לידו הוא שם ראש ונרגע, כשאני יוצאת מהחדר הצעקותחוזרות על עצמן. אני זקוקה לעזרה נואשות....
 

borebi

New member
עניין של גיל נראה לי

אבל המומחים יודעים יותר טוב, מנסיוני הקטן של ילד אחד בינתיים, דבר ראשון כדאי לבדוק שהכל בסדר מבחינה בריאותית וששום דבר לא מפריע לו לישון, אבל ממה שאני זוכרת בגיל הזה המודעות עולה והבן שלך יותר מבין את המשמעות של אמא יש רק אחת, מתחילים יותר פחדים כי הוא מודע יותר למה שיש לו להפסיד, בעיני חשוב לתת לו את ההרגשה וביטחון שגם אם את יוצאת מהחדר את עדיין נמצאת שם אם יזדקק לך , את יכולה להסביר לו שאמא אוהבת אותו ושעכשיו הוא הולך לישון והוא לא נפרד ממך לשלום, את בסה"כ יוצאת מהחדר, אבל את שומעת אותו ואת פה איתו ואם יזדקק לך את תבואי, ושהוא יכול להירדם בביטחון , מוזיקה מרגיעה גם עוזרת לפעמים, אבל זה באמת תהליך טבעי שאומר שהבן שלך גדל, כל זאת בתנאי ששוב בדקת שבריאותית הכל בסדר, לגבי הגן- זה נובע מאותו מקום - צריך מן ריטואל כזה של הסברים גם בדרך לגן להכין אותו - "עכשיו אנחנו הולכים לגן , כשנגיע לגן נשים במקום את הדברים שלך והגננת תקבל אותך ותאכל ארוחת בוקר וכו- להכין אותו למה שהולך להיות , להסביר לו שאת הולכת לעבודה ותחזרי לקחת אותו וככה לחזור על זה יום יום, הכנה בעיני כמעט תמיד עוזרת להפגת פחדים, בהצלחה ורק ביחד!
 
יש הרבה שיטות...אבל...

בעקרון יש הרבה שיטות, אבל אני אישית בגידול הילדים פחות התחברתי לשיטות הנוקשות של להיות אדישה ולתת לבכות 5 דקות ואז לחזור שוב ושוב 5 דקות. מצד שני לא כדאי לתת תשומת לב ונאומים במצבים האלה כי זה הופך להיות הרגל, אני חושבת שצריך סבלנות, להיות שם אבל בצורה שקטה ואוהבת. ולא לשכוח שהם גדלים...
 

rin859

New member
אני בעד לבדוק אם יש איזושהי בעייה באותו הגן..

בכל זאת, לכל דבר יש סיבה, לא?
 

limorsf

New member
נשמע פחדי נטישה לא? יש לבדוק את משמעות

השינוי ההתנהגותי. אני מתפעלת ממקצועיות התשובות שקיבלת פה, ממש תענוג לקרוא. בכל מקרה, שינוי התנהגותי יכול לספר על מצוקה או קושי, כמו גם על שינוי התפתחותי. בדקת אזניים? שיניים? רק ליתר בטחון כמובן. לקראת גיל שנתיים מתפתחת חרדת נטישה, אשר שונה מחרדת הפרידה שאופיינית לגילאי שנה. בגיל שנה, הילד עצוב כאשר אנו נפרדים ממנו, ולכן אנו מבטיחים לו שנחזור, ומסבירים לו כיצד ומתי נחזור, ומשתדלים לחזור על עצמנו כך שיוכל ללמוד למה לצפות. לקראת גיל שנתיים, ויתכן שאפילו קצת מוקדם יותר אם הילד מפותח ואינטליגנטי, הילדים מבינים שיש לנו כהורים רצונות שונים משלהם (מתוך מאבקי הכוח שלהם איתנו - הם רוצים ואנחנו בעיקר נאלצים לאמר לא). מכאן מתפתחת ההבנה שאנחנו עלולים שלא לרצות לחזור, או שאנו עלולים לנטוש אותם חס וחלילה...הילד מבין את היותו תלוי, גם פיזית וגם ריגשית ופשט נצמד להורה. זה הגיל שידוע בשם "הם הולכים איתנו גם לשירותים...". מה שמדהים הוא שבכל העולם הנ"ל מתפתח בגילאים האלה, כך שהמקור הוא התפתחותי. מה שעוזר להרגיע הוא תשומת לב ואהבה כאשר הם לידנו, סבלנות כאשר הם צורחים ואמירות החלטיות כאלה של הורים כמו: "אני לא הולכת לשום מקום". דבר נוסף - בגיל הזה כבר יש חלומות מפחידים. אם אכן נראה לך שהשינוי הוא התפתחותי, יש מקום לשנות גם מצידך את דרך ההשכבה, לא באופן דרסטי אך אולי להוסיף אלמנטים: לנסות לשנות את "הטקס" - אצלי בבית זה הזמן שהחלטנו "כמה חיבוקים וכמה נשיקות" (3 ו-3) ואחריהן זהו... בלילה כשנכנסים להרגיע אך באופן יעיל, לא "לפנק" מבינה? סביר שכאשר גם את תשני התנהגות בהתאם לצורך שלו תראי שהחרדה תירגע... ספרים להקראה במשך היום כדי להעביר את המסר: ספרונים בהם מרימים חלק ומוצאים שם משהו שלא ראו קודם, סיפרי - "כמה אני אוהבת אותך...", ספר דוגמאת: "דגדוגים", שקוראים ועושים עם הילד פעילויות משע/שעות... למה זה עוזר? כי מעביר את המסר שגם מה שלא רואים קיים, שאנו אוהבים גם כשאנו לא אומרים, ושאפשר לסמוך עלינו... אנא עדכני בהמשך לימור סופר פטמן פסיכולוגית חינוכית ופסיכותרפיסטית
 
למעלה