בעיות שיניים/חניכיים

בעיות שיניים/חניכיים

האם המבוגרים שבינכם שחיים עם אפילפסיה ותרופותיה כבר שנים רבות נתקלו בתופעה שהשיניים מתפוררות? שישנה פגיעה בחניכיים ובעצם הלסת? לבעלי ישנה תופעה יוצאת דופן של התדרדרות חלל הפה בקצב מהיר (שיניים מתפוררות למרות הקפדה יתרה של נקיון הפה, עצמות הלסת מתפוררות עד כדי כך שהוא זקוקה לשיקום חלק מעצמות הלסת..) רופאי השיניים אצלם הוא מטפל לא מבינים זאת וחלקם אומרים שזו יכולה להיות תופעת לואי של התרופות בכמות גדולה ולאורך זמן. נשמע לכם הגיוני?
 

hey sexy lady

New member
מה זה מבוגרים? 25 זה נקרא מבוגרת?

לי אין בעיות בשיניים, רק החניכיים מאדימות מהר אצלי ורגישות וזה בגלל הלמיקטל. בטיפולי שיננית או בצחצוח חזק של השיניים יורד קצת דם מהחניכיים לא קריטי
 
לא הגדרתי נכון ../images/Emo13.gif

התכוונתי ל"ותיקי האפילפסיה". אלו שנעל 10-15 שנה עם המחלה ועם תרופות.. על פי מה שאת אומרת, והבנתי שהמחלה התגלתה אצלך לא מזמן - אכן ישנה השפעה של התרופות על בריאות הפה.
 

ufo11

New member
יש לי השערה שזה קשור לעובדה

שבעלך עבר סדרת התקפים ארוכה ועדיין עובר אותם. עכשיו אני מניח שבמהלך ההתקף שלו, ננעלות לו הלסתות (תקני אותי אם אני טועה) ויתכן מאוד שזה גורם לשחיקת השיניים ושחיקת העצמות. אני לא יודע בוודאות, זו השערה בלבד.
 
יש תרופות שזו תופעת הלוואי שלהן

זה בהחלט ידוע שיש תרופה אחת לפחות אם לא יותר שזו תופעת הלוואי שלה. כדאי להתייעץ עם נירולוג שהוא אפיליפטולוג קרי מומחה באפילפסיה , לפעמים שווה אפילו לשקול החלפת תרופה או שינוי אחר. בהצלחה
 

יפה7

New member
אני חולת אפילפסיה כבר כמעט 10 שנים

אני ממש שמחה למצוא את הפורום הזה. תמיד הרגשתי רצון לחלוק ולשאול שאלות ועכשיו מצאתי מקום כזה. בכל אופן, לשאלה על החניכיים-אני כבר שנים סובלת מהתנפחויות לא מוסברות בחניכיים. עברתי כבר 2 כריתות של הגושים האלה שצמחו ונשלחו לביופסיה. אף רופא לא יודע מה הסיבה להם וחלק העלו את האפילפסיה כסיבה אפשרית אבל אין לי תשובה ברורה. גם לא ממש ברור אם זה המחלה עצמה או תופעת לוואי של התרופות.
 
למעלה