בעיות שמיעה אצל בת שנתיים

saritamedi

New member
בעיות שמיעה אצל בת שנתיים../images/Emo10.gif

לפני כמה חודשים,הילדה סבלה מנוזלים באוזניים.לא עשינו כלום ורק היינו במעקב עד שהנוזלים נעלמו. הרופא נתן הפניה לבדיקת שמיעה באומרו שלדעתו לא צריך אך מה אכפת לי לעשות.. אז היום עשיתי לילדה בדיקת שמיעה והופתעתי.ולא לטובה. מתברר שיש לילדה ירידה בשמיעה..באוזן אחת יותר מאשר בשניה. אמרו לי שאולי זו הבעיה שהיא לא מדברת היטב ביחס לבני גילה..אומרת למשל חצאי מילים במקום מילים שלמות..למשל:לון.במקום בלון..לה..במקום חתולה. תמיד אמרתי שהיא לא מדברת היטב יחסית לבני גילה ותמיד אמרו לי שכל אחד מתפתח בקצב שלו. יש לציין שלאחרונה היא כן התחילה להגות מילים שלמות.תפסה תאוצה בדיבור בזמן האחרון. ציינתי בפני הבוחנת שבבית איני מרגישה שיש לילדה בעיות שמיעה. מחר אני חוזרת לרופא א.א.ג... מה הלאה?האם התקופה בה היתה עם נוזלים,דרדרה את השמיעה?האם זה הפיך?האם יסתדר או ידרדר עוד? מה עושים????? כדאי לקחת לבדיקה נוספת במכון פרטי אולי?
 
נוזלים באוזניים

saritamedi שלום רב הנושא של נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה בילדים הועלה כבר מספר פעמים בעבר. התופעה של נוזלים באוזניים בילדים היא שכיחה ולרוב חולפת תוך מספר חודשים. במקרים שהנוזלים לא חולפים, ובמקרים שיש בנוסף אחור בהתפתחות שפה, שיבוש בהיגוי מילים ולפי תוצאות בדיקת השמיעה אנחנו ממליצים על ניתוח לצינרור תופיות ( כפתורים). לאחר בדיקת רופא אאג עם תוצאות בדיקת השמיעה תוכלי לקבל את ההמלצה המתאימה. בברכה ד"ר אפרת ריינדורף כפיר.
 

saritamedi

New member
מפחדת מניתוח כפתורים

זה בהרדמה כללית? לאור הסיפורים על ילדים שנותחו בניתוחים פשוטים שגרמו למותם..אני ממש מפחדת מלהתעסק בניתוחים. אין פתרון טבעי?
 
נוזלים באוזניים וניתוח צינרור תופיות

saritamedi שלום רב. הניתוח לצינרור תופית ( כפתורים) מתבצע בהרדמה כללית.הסיבוכים הם נדירים ביותר. מאחר וכמו שציינתי קודם לכן הנוזלים חולפים ברוב הילדים, בשלב ראשון מומלץ על מעקב בלבד. אפשר גם לנסות טיפולים אלטרנטיביים,גם אם זה לא יועיל זה לא יכול להזיק. בהצלחה. ד"ר אפרת ריינדורף כפיר.
 

saritamedi

New member
לד"ר כפיר

בדף שקבלתי ממכון השמיעה היה מצוין שילדה בגילה של בתי,צריכה לשמוע בגובה קול של 15 דציבלים,ואילו היא שומעת בטווח שבין 35-40. זה חמור????? וחוצמזה..איך הבעיה הזו לא מורגשת אצלה?
 
נוזלים באוזניים- סיכום

saritamedi שלום. בבדיקת שמיעה בילדים ומבוגרים בודקים את סף השמיעה לצילילים ולדיבור. הטווח התקין הוא עד 20-25 דציבל. בבדיקת השמיעה של ביתך שאת מציינת מדובר בירידה בשמיעה קלה עד בינונית.זה לא חמור. בפניתך הראשונה ציינת שיש לביתך אחור בדיבור לגילה, קרוב לודאי שזה הביטוי לירידה בשמיעה. את מוזמנת להגיע למרפאת אאג בבי"ח דנה לקבלת יעוץ . שבת שלום ד"ר אפרת ריינדורף כפיר.
 
למעלה