בעייה בחוגים

בעייה בחוגים ../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif ../images/Emo41.gif

שלום, אני אמא לשתי בנות (11,8). לאחרונה נוצרה בעיה בחוג הסוסים ששתיהן הולכות יחדיו (אין אפשרות להפריד). הגדולה מסרבת בכל תוקף להיות עם הקטנה ובזמן החוג היא מעירה לה ויורדת עליה ומתנכלת לה. בסוף כל חוג הגדולה חוזרת מתוסכלת, בוכה ועצבנית. אנחנו מנגד יושבים בצד, רואים את המתרחש ולא ממש יודעים איך להגיב. אשמח לשמוע עצותיכם.
 

פלגיה

New member
זה קורה רק בזמן החוג?

איך הן יחד בזמנים אחרים? האם הקטנה מצליחה יותר מהגדולה בחוג? זה נשמע לי בעיה של קנאה ולא בעיה של חוגים.
 
תשובות

אכן, הן לא מסתדרות כ"כ טוב. הקטנה אכן יותר אהובה על משתתפי החוג גם המדריכים וגם הילדים הנוספים למרות שמבחינת יכולות לגדולה יש יתרון. ובאמת יש בינהן קינאה בעיקר של הגדולה כלפי הקטנה בגלל זה ניסינו להפריד ללא הצלחה. השאלה לאן לקחת את זה, איך להגיב, האם אנחנו בזמן החוג צריכים להתערב או לתת למדריכים לעשות את עבודתם?! המדריכיםוגם הקטנה לא מתלוננים הבעיה היא רק עם הגדולה.
 

פלגיה

New member
לא נראה לי להתערב בזמן החוג

כי אם המדריכים והילדה לא מתלוננים, אז לתת לזה להמשיך לכאורה כרגיל. אולי כדאי לתת לגדולה הרגשה שהיא מצליחה, בתחום הזה או בתחומים אחרים. יש כל מיני דרכים, גדולות וקטנות, לתת לה להרגיש גדולה, בוגרת ומיוחדת.
 
המלצה שלי

תנסי לרשום את אחת הבנות לחוג אחר. התופעה הזאת ששני אחים (שתי בנות במקרה שלך) באותו חוג קצת בעיתית,יש עיניין של קנאה גם אם לא תגידי זאת בפה מלא וגם אם הבנות לא יודו בזה,מספיק שאחת מצליחה קצת יותר או שקבלה מחמאה מהמדריכה על ביצוע מוצלח,ואז השנייה מרגישה פחות טוב...ופחות מוצלחת... לדעתי כדאי לנתב כל אחת לתחום אחר ולחסוך קנאה מיותרת,וכך כל אחת תתבלט בתחום אחר. - הנחת מהצלחתן - כולו שלכם. המון בהצלחה והבעיה שציינת מאוד מוכרת.
 
הייתי מדברת עם הגדולה ואומרת לה

שחוג נועד להנאה ואם היא חוזרת כך, שתשקול אם רצונה להמשיך בחוג. בזמנו שתי בנותי היו בחוג בלט. לצעירה זה התאים והגדולה ממש התפרעה והפריעה, אז ביוזמתנו דיברנו איתה והוצאנו אותה מהחוג. הצעירה המשיכה בו עד סוף השנה.
 
למעלה