בעיית ה-QA בחברות start-up.

בעיית ה-QA בחברות start-up.

הבעיה בחברות קטנות ב-QA זה שלמעשה QA הם הכי מקופחים שם. הפיתוח לא עומד בזמנים? נקצץ זמן מהבדיקות. יש באג במערכת שלא התגלה בגלל שקיצצו את הזמן? נאשים את אנשי הבדיקות. מה מצפים מאיתנו? לא מספיק שהשכר לעומת הפיתוח הוא נמוך יחסית, אנחנו עושים יותר שעות מהפיתוח כי מישהו צריך להישאר לבדוק את המוצר אחרי שהם משחררים אותו, אנחנו באים בשישי ובשבת להריץ stress ובסוף אם לא בדקנו מספיק כי אין זמן אז אנחנו גם חוטפים. זה ממש בית משוגעים פה. ולמרות הכל אני עדיין מעדיף את זה על פני תכנות - הרבה יותר כיף.
 

Rשף

New member
לפחות יש QA

כשהחברה שלי הייתה קטנה ה QA היו אנשי הפיתוח, וגם כשנוספו אנשי QA הם עבדו צמוד למפתחים (כלומר אם איש QA בא ביום שישי, אז סביר שגם המפתחים...)
 

vinney

Well-known member
זה נכון כמעט לכל חברה

ולא בהכרח בפיתוח תוכנה QA מטבעו בסוף תהליך הפיתוח, ונמצא אחרון בשרשרת לפני סיום הפוייקט, כך שכולם יכולים לדחות תאריכים על חשבון ה QA, אבל הQA לא יכול, כי אין על חשבון מי (הרי לא יתנו זמן נוסף על חשבון הלקוח). בחלק מהמקומות מתכנתים נמצאים כל הזמן יחד עם הבודקים, אבל לא תמיד זה עוזר, כך שבשישי שבת כשהQAים באים לעשות בדיקות, לא בהכרח יש טעם להביא את המפתחים. מה שכן צריך להקפיד עליו (בכל חברה, לא בהכרח הסטארטאפ), זה ש ה QA ידאג להתערב בכל שלב, ולעשות בדיקות גם לDESIGN, וגם לUNITTEST, ולמעשה לוודא שהתהליכים האלה א. מתבצעים, וב. מתבצעים כראוי. שני הדברים האלה יחסכו המון זמן בשלב הבדיקות הסופיות (SYSTEM, אינטגרציה ו ACCEPTANCE) של ה QA.
 

Rשף

New member
מהיכרות עם חברת ענק בתחום התקשורת

אצלם זה לא נכון-תאריך הכניסה לסבב ה QA קשיח יותר מתאריך ההספקה ללקוח.
 
אפשר לראות את זה בחברות ענק - נכון.

אבל העיניין הוא למעשה היחס של המנהלים מלמעלה ללוחות הזמנים. אם יבוא סמנכ"ל פיתוח ויגיד שתאריך המסירה ל-QA הוא חקוק בסלע אז זה מה שיקרה. אפשר לעשות את זה בחברה קטנה אבל הבעיה היא שלא מעריכים מספיק את ה-QA ולא יודעים שחברה יכולה ליפול על זה.
 

vinney

Well-known member
בדיוק

אגב, אני עובד בפיתוח של חברת ענק בתחום התקשורת, ואני רואה טוב מאוד איך תאריכי היעד לQA מוזזים כל הזמן. בתפקידי הקודם הייתי ר"צ QA, ונלחמתי קשות נגד התופעה הזאת. הכל בסופו של דבר תלוי במנהלים הבכירים, אם הם מייחסים חשיבות לבדיקות וביקורת עצמית - QA יתפוס מקום חשוב ויקבל יחס, אם לא - אז לא. יש חברות שאין להן בכלל QA ומצליחות נהדר, אבל מי שעושה את הבדיקות עבורן הם הלקוחות עצמם, ב ACCEPTANCE TEST.
 

Rשף

New member
כמה ענק זה ענק ?

חברות שמוכרות לחברות טלפוניה "ישנות" לא יוותרו על QA כמו שצריך או שהן לא תעלמנה, בתחומי רשתות, VoIP, wireless וכ"ו יש ללקוחות מעט יותר סובלנות לבעיות.
 

erandd

New member
ופה בא לביטוי יכולת איש הQA.

פה הוא חייב לעמןד על שלו ולא לתת להוציא גרסה כזו. בארגון חכם לאיש הQA יש כח כזה
 
למעלה