בעיית טקסטורה

tapas tapas

New member
בעיית טקסטורה

אני מנסה לטקסטר איזשהוא חלק של חללית, די פשוט למען האמת. המודל הוא עבור משחק מחשב המשתמש ב NORMAL MAPS, זה אומר שבנוסף לקורדינאטות UV של הטקסטורה, התוכנה צריכה ליצור את שלושת הווקטורים TANGENT BITANGENT NORMAL עבור כל קודוקד במודל. את הווקטורים האלה התוכנה יוצרת מהגיאומטריה של המודל ומהקורדינטות UV. הבעיה שלי היא שלא משנה איזה טקסטורה אני ממפה לחלק הזה של החללית, תמיד יש לי איזה איזור קטן שבו הTBN יוצא לא טוב. בתמונות שאני אצרף תוכלו לראות את החלק ואת הTBN שנוצרו לחלק הזה. השאלה איך אני עושה שהTBN ייצא טוב? מוסיף קודקודים משוכפלים? איך אני ממפה את המודל? יש לכם מושג? תודה.
 

tapas tapas

New member
נפתרה הבעיה תודה

אם זה מעניין אתכם אני אספר מה היתה הבעיה ואיך פתרתי אותה.
 
תרשוןם, יכול רק לעזור.

חוץ מזה, לאלה שלו מכירים או לא זיהו (כמוני) אתה יכול גם להגיד באיזו תוכנה. :)
 

tapas tapas

New member
טוב

התוכנת מידול היא LIGHTWAVE אבל הבעיה לא היתה במידול אלא בתוכנה שכתבתי שמציגה את המודל בזמן אמת. מכיוון שאני מציג את המודלים עם NORMAL MAP אני צריך עבור כל קודקוד לחשב את הTBN שלו, שזה הTANGENT BITANGET NORMAL בקודקוד הזה. שזה למעשה מייצג את מערכת המשולש של מרחב הטקסטורה ביחס למרחב האובייקט. ישנם מספק קודקודים שהם כפולים, כלומר הם קודקודים שונים אבל המקום שלהם במרחב האובייקט הוא זהה. הבעיה שהתייחסתי לקדקודים כקרובים אם הם קרובים במרחב האובייקט, בעוד שלמעשה הייתי צריך להתייחס לקודוקים כקרובים רק אם הם קרובים במרחב הטקסטורה. כלומר הקורדינאטות UV שלהם קרובות. זהו.
 
לא בטוח אם כולם הבינו

אבל מגניב ביותר. איזה סוג של מודלים היא מציגה - זה נשמע אחלה דבר. אם אני יוצר אוביקט במאיה עם טקסטורה יש אפשרות שהתוכנה שלך תראה אותו בזמן אמת / ישום אינטרנט? אשמח לשמוע עוד בברכה שפי
 

tapas tapas

New member
לא

זה לא לאניטרנט. זה למשחק מחשב. השמחק קורא קיבצי X (של DIRECTX) עם המידע של קורדינטות טקסטורה וSURFACES. צריך להזין לה ידנית את שמות הקבצים של הטקסטורה. ובסוף היא גם מכינה קבצים מפורמט לא סטדנרטי של התוכנה ואז זה פשוט קורא את הקובץ ולא צריך יותר לתת שמות של טקסטורות וכאלה.
 
למעלה