אין ייאוש בעולם
New member
בעיניה של אישה - מבט חסידי לתורת חיים
בס"ד מאת נחמה גרייאזמן. לעילוי נשמת הרוגי המלכות - השם ייקום דמם. לרפואתם והחלמתם המלאה והמהירה של הפצועים. פורים
- המכה והתרופה. המשך... כולכן בוודאי שמעתן מה שקרה כאשר בימי מלחמת המפרץ טיל סקאד נפל על בניין אמריקאי בערב הסעודית - עשרים ושבעה חיילים נהרגו ומאות אחרים נפצעו, וכל זה בעקבות נפילתו של טיל אחד. ועתה, שערו בנפשכן, שלושים ותשעה טילים נפלו על ישראל, ואף לא אדם אחד נהרג בגלל פגיעה ישירה. אדם אחד נהרג, לא מן הטיל אלא ממה שמכנים "תוצאה". האם מישהו יכול לתת לכך הסבר? בית יכול להיבנות מחדש, רהיטים - ניתן לקנות אחרים במקומם. כל מי שביתו נהרס, היה מלא שמחה על שנשאר בחיים. אתן יודעות, כאשר מישהו ניצל ממצב כזה, הוא איננו בוכה על מערכת הריהוט הסאלונית שלו. הוא פשוט אומר, ברוך השם שאלה הרהיטים ולא אני. אם זה לא היה נס, אינני יודעת מהו נס. אלוקים, ללא כל ספק פועל למעננו, אין לכך שום הסבר אחר. עתה, כאשר היהודים חטאו בכך שנהנו מסעודתו הבלתי כשרה של אחשוורוש, הצביע הדבר על התרופפות אמונתם בשם, וזה האיץ את גזירת המן, למרות העובדה שאסתר היתה המלכה ומרדכי שר בממשלה. כאשר הבינו היהודים את חומרת הגזירה, הם לא שלחו משלחות דיפלומטיות לאחשוורוש, הם לא ניסו לבטל את הגזירה באמצעים טבעיים. במקום זה, הם חזרו בתשובה. הגזירה לא היתה אלא אזהרה. והיא נקרעה והתבטלה בגלל התשובה שהם עשו. זו היתה מטרתה - להשיבם הביתה. אחד הדברים הראשונים שמרדכי עשה, היה להכריז על צום. הוא גם אסף את התינוקות של בית רבן כדי ללמוד עמם תורה ולהתפלל. תורה, תפילה וצום, הם שלושת המרכיבים של תשובה. מרדכי הבין היטב את חומרת המצב. הוא אמר ליהודים, "מוטב שנעשה תשובה מיד!" אילו היתה אסתר חושבת במונחים של דרך הטבע, היא היתה אומרת "כיוון שאחשוורוש נשא אותי בגלל יופיי, הבה אנסה להקסימו עוד יותר ולשדלו לבטל את הגזירה". אנו רואים שהיא לא אמרה שום דבר דומה לזה. היא אמרה, "גם אני ונערותי אצום כן שלושת ימים!" אנו יודעות כיצד אנו נראות אחרי שאנו מחסירות את ארוחת הבוקר. ואם את צמה יום שלם, הסתכלי על עצמך בראי. לאחר תשעה באב או צום יום כיפור, אינך נראית הכי נפלא, אפילו אם את מאופרת. אם את רעבה, זה ניכר עלייך. נסי לחשוב כיצד תיראי אחרי שלא תאכלי שלושה ימים. שקיות תחת עינייך, עורך מאפיר. את נראית נורא. והיא, לאחר שלושה ימי צום, אמרה, "אבוא אל המלך אחשוורוש". מרדכי יכול היה לומר לה, "מה זאת אומרת? הוא נשא אותך בגלל שאת יפה. ועתה את הולכת אליו כך!? את נראית כמו שבר כלי. קודם תאכלי טוב ותיארי יפה ואז, אולי הוא יקשיב לך. אם את הולכת אליו לאחר שלשה ימי צום, הוא אפילו לא יסתכל עליך, מכיוון שהוא איננו אדם רוחני; הוא אוהב אותך רק בגלל מראך". אך אסתר ומרדכי הבינו שהסיבה לכך שאסתר מצאה חן בעיני אחשוורוש, לא היתה רק מפני שהיתה יפה. אדרבה, אחד המפרשים אומר שאסתר לא היתה יפה. מה שהיה יפה בה, היו מעשיה הטובים. אפשרי שאדם יהיה בעל אישיות יפה ועור פנים לא יפה. אין הכוונה שהוא אדם מכוער. לפי דעה זו, מדוע באמת בחר אחשוורוש דווקא באסתר? הדבר הוא למעלה מטעם ודעת. הוא לא התעניין במעשיה הטובים ויראת השמיים שלה. כל מה שחפץ היה, אישה יפה; אך השם עשה נס שאסתר מצאה חן בעיניו, אף כי יתכן שאילו השתתפה בתחרות יופי, לא היתה זוכה בפרס. גם אסתר וגם מרדכי ידעו שאפילו לאחר צום של שלשה ימים, הדרך היחידה שבה תבוא ההצלה וברכת השם היא חיזוק הקשר הרוחני עמו. הם הבינו כי ההליכה אל המלך היא רק אמצעי חיצוני. הצלחתה האמיתי של אסתר לא היתה תלויה במה שהיא אמרה או איך היא נראתה, אלא רק בשאלה אם השם הוא איתה. בסוגריים יש לומר, שזו גם הסיבה לכך שכאשר אנו צריכים לצאת לשליחות מאוד מסוכנת, או לפגישה חשובה, ויש חשש שלא נצליח, אנו לא בהכרח צריכים ללכת לקורס כדי ללמוד איך לבטא את עצמנו יותר טוב. העצה הטובה ביותר היתה תמיד, לומר פרק תהילים לפני שיוצאים לדרך. את מבקשת מהשם שדברייך ישאו חן בעיני כל מי שאת צריכה לדבר איתו. כי זה בסופו של דבר, מה שקובע אם תצליחי בשליחותך, תהיה איזו שתהיה, או לא. בעזרת השם משיח בן דוד
וגאולת עם ישראל במהרה בימינו עכשיו ו ב ר ח מ י ם. שבוע טוב וחודש טוב לכל עם ישראל
בס"ד מאת נחמה גרייאזמן. לעילוי נשמת הרוגי המלכות - השם ייקום דמם. לרפואתם והחלמתם המלאה והמהירה של הפצועים. פורים