בעלי חיים אכן חשים ברעידה המתקרבת?

אלעד2

New member
בעלי חיים אכן חשים ברעידה המתקרבת?

שלום. יש טענה שמושמעת גם ע"י גורמים רציניים שבעלי חיים חשים ברעידה המתקרבת ומתחילים להתנהג באופן מוזר. האם זה מבוסס?
 
יש האומרים שאכן זה נכון

אין לי לכך הוכחות מבוססות. הדבר היחידי שאני יכולה לומר הוא שהכלבה שלי ממש לא הרגישה את הרעידה, ומשיכה לנום את שנתה הערבה.
ערב נעים, שלך, טלי
 
מוזר, אני דווקא שמעתי

על כלבים וחתולים שהתנהגו בעצבנות חריגה כבר לפני הרעידה, כנראה ברעידות הראשוניות המאוד חלשות.
 

אור007

New member
אין תשובה מדויקת....

ישנם הרבה השערות לגבי התפיסה הזאת. רוב האנשים ששמעתי מהם אמרו שלא היה שינוי בהתנהגותם של בעי"ח. מה שכן, לחתולים למשל, יש יכולות שמיעה אסטרונומיות ויכול להיות שהם מרגישים את השינוי הגיאולוגי הצפוי. אני אישית מאמין שלחלק מבעי"ח יש יכולת "לחזות" רעידת אדמה בהפרש של דקות.
 

סלינוש

New member
הכלב שלי...

לא יודעת מה הוא הרגיש לפני, אבל באותו רגע כשהאדמה רעדה הכלב התחרפן, הוא כל כך נבהל! ואני בכלל לא הרגשתי. באופן אולי קצת מפתיע אני מאוכזבת, כשכולם דיברו על זה, חשבתי לעצמי שנורא חבל שלא הרגשתי איך הכל זז... מה שכן - חשבתי ככה רק בגלל שרעידת האדמה הזו הותירה את ישראל ללא נפגעים. אם זה היה משהו רציני, אני מניחה שהייתי חושבת אחרת לגמרי.
 

nizanm

New member
כן. בעלי חיים מרגישים

1. בסוף שנות ה- 50 ובתחילת שנות ה- 60 היתה סדרת רעידות אדמה בפרס. הייתי ילד קטנטן. אבל אני זוכר שכלבי הרחוב היו פורצים בנביחות היסטריות לפני וגם במהלך ואחרי רעידות אדמה. אני זוכר ש"הגדולים" דברו הרבה בשבחם של הכלבים המשוטטים שנבחו לפני הרעידות. 2. ראיתי תכנית בערוץ המדע של הטלביזיה שלפיה, זוחלים שונים וחיות שונות(שחייס בטבע), קולטים מיני גלים שמקדימים את תזוזת הקרקע.
 
חתולים - בטוח

כיום כבר אין לי חתולה אבל ברעידה חזקה למדי לפני כמה שנים, היתה לי. היא קפצה עלי על המיטה בשש ומשהו בבוקר, באופן מאד לא אופייני לה, ויללה כמו משוגעת. רק אחרי כמה שניות הרגשתי את הרעידה והבנתי מה קרה לה.
 
למעלה