בעלי עסקים קטנים- מה דעתכם על מהפך ב-24 שעות?

טניה261

New member
בעלי עסקים קטנים- מה דעתכם על מהפך ב-24 שעות?

שלום,

אני נמצאת כרגע בבדיקת היתכנות של שירות מיתוג להגברת מכירות לעסקים קטנים = מהפך בהתנהלות העסקית, בעיצוב ובנראות תוך 24 שעות (+ תהליך תכנון מקדים).
אודה מאד-מאד לכל העונים/מייעצים! צריכה את עזרתכם!
רק 7 שאלות קצרות...


אם את/ה בעל/ת עסק קטן - מעניין אותי לדעת :

1. האם את/ה מרוצה מתנועת הלקוחות לעסק?
2. האם את/ה מרגיש שאתה יכול/רוצה לעשות יותר מכירות?
3. האם לדעתך המיתוג הגרפי של העסק עובד/ נראה טוב/ תואם למוצרים / מושך לקוחות?
4. האם סידור העסק (עיצוב פנים) עוזר לך לדעתך לעשות מכירות /יעיל להתנהלות העסק?
5. האם היית רוצה לדעת כיצד לחסוך בהוצאות היומיומיות בכמה דרכים פשוטות?
6. אם היית בוחר לשדרג את העסק בכל האספקטים הללו - האם היית משוכנע יותר אם מדובר בתהליך מהיר של סופ"ש /24 שעות (במקום שבועות/חודש...)?
7. אם היית בוחר/ת להשקיע בלשדרג רק פן אחד מסויים בעסק שלך (מכל הסל שהוצע לך) - מה הוא היה (חסכון בהוצאות/ התנהלות עסקית/ שייוק / מיתוג גרפי/ אינטרנטי/ עיצוב פנים/ משהו אחר ) ?
 

doron700

New member
האם את באמת מאמינה

משפטים לומדים 4 שנים + שנתיים סטאג-ועדיין טחרונים
רפואה לוקח 8 שנים עד שמגיעים לנגוע בחולה
כלכלן לומד 4 שנים
ואת באמת מאמינה בהכשרה של 24 שעות?
דורון עמית
ייעוץ עסקי
www.doronamit.co.il
 

טניה261

New member
אני מתכוונת למשהו מעט שונה... מסבירה.

תודה על התגובה - השאלה היא ממש במקום.

אולי לא הסברתי את השירות כמו שצריך - אני לא מתכוונת להעניק לבעלי עסקים "ייעוץ עסקי" שתוך 24 שעות יעשה מהפך במכירות שלהם.

אני אדריכלית - למדתי 5 שנים, בעלת ניסיון של כמה שנים בעבודה הנוגעת למיתוג, נראות ושיווקיות של ערים, מוסדות ציבוריים ופרטיים וארגונים. כרגע - מוותרת על 3 שנים של סאטאז' :)
אז אני חושבת שאני קצת יודעת תהליכים מהם...

הכוונה שלי היא לשירות מיתוג להגברת מכירות לעסקים קטנים = מהפך בהתנהלות העסקית - שנובעים בעיקר מעיצוב וניצול המרחב והנראות של העסק. אני אסביר:

הדגש הוא על >>

1. המרחב של העסק - המרחב הפנימי וחלון הראווה

2. פיצ'ורים כמו גרפיקה שיווקית ואריזת מוצר (למשל - שיווק לא נכון, שם לא נכון, לוגו לא מתקשר, צבעים שאינם תורמים למטרה הפסיכולוגית בחלל העסק, מוצרים שאינם ארוזים באופן שהיה יכול לשדרג מכירות - ירקן ממוצע יכול לייצר אריזות מקסימות ומוכנות מראש למרק בנוסף לירקות שהוא מוכר בתפזורת... וכיוב')

3. חסכון בהיבטים פיסיים של העסק (לדוגמא צמצום בהוצאות חשמל בגלל שימוש יתר במזגן כי ההצללה במקום לא יעילה, ייעוץ לשימוש בתאורה חסכונית וכיוב')

4. התנהלות שנובעת ממרחב לא מנוצל/מעוצב נכון (ללקוחות לא נוח להסתובב, המוצרים העיקריים לא מאורגנים ומסודרים נכון, להעלי העסק ולעובדים אין סביבת עבודה נוחה ויעילה וכיוב')

5. ניצול לא נכון של המרחב וההקשר הרחב יותר - הסביבה בה העסק נמצא לא מנוצל למטרות שיווקיות/מכירתיות (לדוגמא, חנות אוכל ביתי הנמצאת ברחוב ראשי שלא יודעת להפוך את בעלי העסקים האחרים בסיביבתה ללקוחות קבועים)

בקיצור - אני מדברת על חבילה שהיא הרבה יותר "פיסית" - נובעת מכל ההקשרים המרחביים שלא מנוצלים למכירות.

הנושא של 24 שעות: במידה והלקוח מעוניין בכל החבילה הזו - המהפך הפיסי, אחרי תהליך התכנון והייעוץ שאת זמנו אני טרם יודעת -הוא בן 24 שעות.

המטרה - לאפשר לבעל העסק לא לסגור את המקום לשבוע/חודש של שיפוץ... אלא לעשות שדרוג מהיר ואז לנצל במיידי את כל השינויים שנעשו.

האמת היא שהשאלות שלי - בין היתר - נובעות מרצון להכיר את הלקוחות הללו ולהבין אם מהפך ב-24 שעות הוא באמת דרך נכונה לשווק את השירות - האם יש בכך עניין?

מה דעתך?
אשמח לכל דעה/שאלה/ערעור על כל מה שהעליתי.

כמו שאולי הבנת - אני בתהליך מחקר ולמידה.
 
היי טניה אשמח לשתף פעולה איתך

שמי ליאור טל אני יזם ומקדם עסקים מבאר שבע יש לי מגוון פרויקטים לשיווק פרסום ופיתוח עסקי...אני אשמח לשתף איתך פעולה במיזם שלך... בעבר חיפשתי מעצב/ת פנים לפרויקט דומה...
השאירי לי תגובה בתיבת יצירת קשר באתר קופון הדרום http://couponhadarom.co.il/ זהו פרויקט לקידום עסקים קטנים ובינוניים בדרום ונתאם שיחה טלפונית קצרה.
המשך יום מצוין והמון הצלחה
 

טניה261

New member
היי ליאור

נשמע מעניין.

השארתי לך פרטים ליצירת קשר באתר - בוא נדבר.
 

ofirnofir

New member
נשמע חדשני אבל...

הי טניה, זה נשמע כמו שירות מאוד נחוץ שהרבה מנהלים לא מייחסים לא חשיבות.
כמי שאינו אדריכל אבל מודע לבעיה הייתי מגדיר אותו כ"ארגונומיה משרדית" ???

אבל - הגימיק של 24 שעות בעיני אישית (ואני מדגיש- אישית. אולי אחרים לא יסכימו איתי) יש בו משהו לא אמין - איך תספיקי?
גם לאבחן, גם לייעץ, גם לשדרג פיזית את המשרד ב- 24 שעות?
אני בטוח שחשבת על איך ומבחינתך את יודעת שתספיקי אבל בעיני לקוח זה יכול להיתפס כאילו עובדים עליו.
כמו שטכנאי של מזגן יגיד לך "5 דקות, זה מתוקן" הרי זה לא יהיה באמת 5 דקות.
אגב, אני לא אומר שתשני את הגימיק רק אומר שזה עלול לשדר סוג של "הינף יד" ואילו לקוח היה רוצה גם לדעת שעובדים על העסק שלו בכובד ראש (וגם שיהיה מהיר!. מה לעשות... לקוחות :)
 

טניה261

New member
בנוגע ל-24 שעות

אתה בעל עסק? מה לדעתך הן הבעיות של עסקים קטנים שדורשים התייחסות פיסית-מרחבית? אשמח לתשובות...

האמת שזה מצויין שהעלת את העניין של ה-24 שעות. כתבתי את זה כאן כשזה היה עדיין קונספט ראשוני מאד - משהו שתפס לי, וכנראה לעוד כמה, את העין והמחשבה.

אחרי כמה שבועות - גם אני קצת פחות מתלהבת, ואתה צודק - זה עלול להיתפס "לא רציני". למרות שלגמרי אפשרי - הכוונה היא רק לחלק הפיסי של הביצוע, ולא למהלך הייעוץ והתכנון המקדים כמובן :) אני עדיין "שומרת" את זה כאופציה לבדיקה.

לגבי הבעיה עליה השירות שאני מנסה לייצר עונה - אני עדיין מנסה להגדיר אותה בעזרת ראיון של בעלי עסקים קטנים שונים. לא מדובר בארגונומיה גרידא, כי אני לווא דווקא פונה לקהל שוק של בעלי משרדים (אני עדיין מחפשת את קהל השוק הספציפי שלי מתוך החתך הרחב של בעלי עסקים קטנים).

המטרה של השירות - ברגע שאמצא את הבעיות הקונקרטיות במרחב של העסק שמשותפות לרוב בעלי העסקים - היא לקדם מכירות בעזרת שינויים במרחב - שיהיו פועל יוצא של אותן בעיות שמותפות שאני מקווה למצוא.

אם בדרך - לשפר את יעילות ההתנהלות של העובדים במקום והנוחות שלהם יהיה צורך - אז מצויין, אבל כרגע אני לא בטוחה שזו הבעיה הראשית של בעלי העסקים. אני חושבת שהמכנה המשותף הנמוך ביותר הוא רצון להגדיל מכירות.

נכון...? או שאני רחוקה מהמציאות?
 

ofirnofir

New member
יכולות לניות מגוון בעיות

את צודקת לגמרי שהצורך הראשוני הוא מכירות. (בתשובה לשאלה 7) אבל נראה לי שמכירות זו תוצאה כללית של כל שאר השאלות לא? העסק צריך לעבוד כמו שצריך מכל הבחינות כדי להגדיל את המכירות.
חשבתי שאת עוסקת יותר בפן של הארגונומיה כי כתבת שאת אדריכלית.
קצת התבלבלתי-
אם אנחנו מדברים על ייעוץ- עסקים קטנים תמיד שמחים לרעיונות לשיפור (אבל תלוי באיזה מחיר)
ואם הבידול שלך הוא שאת מבצעת שיפורים פיזיים תוך X זמן - אז אולי תנסי לעורר מודעות לצורך בשינויים כאלו.
כמו: להוציא את המקסימום מהעובדים (האם המנהל יודע שסביבת עבודה מסויימת מעייפת או חוסמת מוטיבציה ואולי הוא רק צריך להחליף את התאורה?), או תובנות לניהול עסק יעיל יותר.
 

טניה261

New member
תודה על התשובה - גם אני עדיין מבולבלת :)

כן, מתחילה לגלות את הבעיות הללו: חוסר לימוד של הלקוחות בסביבה וחוסר כלים למשוך אותם; אי ניצול של "טפטופי לקוחות"; בלאגן, חוסר הגיון וחוסר התאמה בארגון המוצרים; חוסר הכשרה של עובדים בהתאם לקהל היעד; חוסר ניצול שטח העסק; חוסר ניצול הזדמנויות דוגמת חגים - בגלל "טביעה" בעבודה שוטפת; מה שמוביל לחוסר אסטרטגיה וחוסר חזון ובעיקר נקיטה בפעולות טקטיות, ונגמר בחוסר זהות, חוסר בידול וכמובן שאין זכר למיתוג...


הפן האדריכלי שאני מדברת עליו בא לידי ביטוי בכל ההתייחסות של בעלי העסק למרחב: למשל, דוגמא שפגשתי אתמול בראיון של בעלי סופרמרקט - הבעלים הוציאו כמה כסאות החוצה וככה משכו אנשים למקום בשעות שבדרך כלל לא היו מגיעים לקוחות. העובדה שהייתה להם מודעות לזה - כבר לקחה את השיחה למקום אחר, והעליתי בפניהם רעיונות פשוטים וזולים לשדרוג של הרחבה מחוץ לסופר כדי למשוך קהלי יעד נוספים שפוקדים את המקום אבל לא נשארים.

זו פעולה מאד פשוטה, אינטואיטיבית. אבל אם עושים כמה פעולות פיסיות כאלו - ומתוך אסטרטגיה ולא סתם אינטואיציה בסיסית - אני מאמינה שזה יכול לעבוד לא רע.

כלומר, לא ארגונומיה - אלא איך מנצלים נכון את המרחב שבתוך העסק ובסביבה הקרובה שלו כדי לקדם מכירות, להביא אנשים, להרגיל אותם למקום וכו'. זה לא נוחות ויעילות גרידא, אלא יותר ניצול הזדמנויות - לפעמים מאד בנאליות וברורות מאליו.


אני מסכימה איתך שהמחיר ל"רעיונות" הללו כנראה לא יהיה גבוה - מה שגורם לי מאד לפקפק בכל זה. לכן חושבת על איזשהו פתרון מתמשך בזמן, אולי על בסיס חודשי - כלומר לייצר שירות שהעסק הקטן תלוי בו: לדוגמא, לייעץ ולעזור לתכנן ולשנות את המרחב והמרכיבים בו בהתאם לעונות שנה, חגים וכיוב' (בנתיים, הצעתי לבעלי הסופר מאתמול לבנות הצעה חודשית כזאת שיינסו בחינם כמובן - על בסיס אריזת מוצר, סידור הקופה והחנות בהתאם לעונת הקיץ ופילוח הלקוחות - בו אגב הם לא מתמצאים היטב...).

בגלל זה אני לאט לאט יורדת מהקטע של "מהפך". לא יודעת אם בצדק - דרוש עוד מחקר וראיונות, כי כרגע המסרים סותרים - רוב העסקים טוענים שהם בעד פעולות מהירות וקצרות, בעוד אחרים אמרו אחרת.

קשה, קשה. מאד מבלבל וסוחף ללכת לכיוונים שהם לא התחום שלי - כמו ייעוץ עסקי, שיווקי וכו'. עוד יותר קשה, להסביר לבעלי העסקים מה בדיוק אני מנסה "למכור" - פשוט כי לא קיים דבר כזה בארץ. וקשה לי בנתיים לגבש משהו חד וברור שאוכל לתאר אותו במשפט לכל בעל עסק - זו המטרה שלי. יש לזה שם - ארכיטקטורה שיווקית - אבל אני לא בטוחה שהוא מתאים בארץ.

ולא אמרת עדיין, מהו תחום עיסוקייך? :)
 

ofirnofir

New member
...

אני עוסק בתחום השיווק...
ואכן, נשמע שבנקודה שאת נמצאת יש הרבה עבודה קשה של בכלל ליצור מודעות לתהליכים נכונים / לא נכונים ולכך שנדרש אבחון ושינוי ושאת מסוגלת לעשות זאת עבורם.
כמו שאמרתי, זה נשמע לי כמו אחלה רעיון (למרות שבדר"כ דווקא העסקים הקטנים לא ממהרים לשלם על שירותים שאינם חובה)
בכל מקרה - מציע שתמשיכי לחדד את המסר ואת ה"פיץ'" של מהות השירות שלך.
אני אישית מכיר כמה בעלי עסקים קטנים, חלקם מודעים לבעיות שציינת, מתלוננים עליהם מפעם לפעם אבל דוחקים אותן לתחתית סדר העדיפויות (אולי זה לא מייצג אבל אולי זה יעזור לך בנושא השאלות שהעלית בהודעה הראשונה).
 

טניה261

New member
אם אפשרי...

אני מאד אשמח לראיין אותם. הקושי העיקרי שלי כרגע הוא מציאת בעלי עסקים "מתאימים" = early adopters. כאלה שכמו שאתה מציין כבר בעלי מודעות לבעיות הללו או עושים פעולות אינטואיטיביות בתחום, וצריך "להתניע" אותם לפעולה.

בחודשיים הקרובים, הצבתי לעצמי מטרה "להכיר את הלקוח" (תהליך שאני חושבת שצריך להמשיך לאורך כל חיי העסק, במידה ויקום כזה). המטרה היא כמובן לבנות מודל שירות שנובע מהשטח, מהלקוח.
ההיכרות הזו כוללת:

1. פגישת ראיון -
בה בעלי העסק "עושים לי טובה" ומספרים לי על העסק והבעיות/אתגרים, ובתמורה נהנים מפרספקטיבות חדשות ושאלות שאין להם זמן לשאול את עצמם בחיי היומיום.
*מאז שהתחלתי - שבועיים - ערכתי רק שניים כאלה. זה היה מאד-מאד מלמד ומפרה. כבר במהלך הפגישות התחדדו לי נקודות רבות, והצלחתי להלהיב את בעלי העסק ברעיונות פשוטים וזולים לביצוע שקשורים לעבודה עם מרחב ובעיקר מה שנקרא visual marketing - טיפול באספקטים מרחביים ודו-מימדיים של נראות העסק לקידום מכירות (אופן סידור החנות, המוצרים, גרפיקה נלווית, חיבורים וויזואליים בין מוצרים לעידווד קנייה ורעיונות לאריזת מוצר ספציפית לעונת שנה).

2. פגישת "קריאה לפעולה" -
עד כה, נקבעה רק עם אחד העסקים. עד לפגישה מכינה להם חוברת של הצעות לקידום המפולחת ל-5 תחומי התערבות. זו קריאה לפעולה, כי מתוך התחומים הם יתעדפו במה להתמקד. חלק מהדברים אני מבצעת בשבילם או עוזרת להם בביצוע (כמובן, בשלב זה בחינם), וחלק זו אחריותם לבצע. אלה בדיוק אותם דברים שלא היה להם זמן לחשוב עליהם, שפעלו בהם אינטואיטיבית ובלי קשר לאסטרטגיה או מטרות כמו בידול ומיתוג - ובדרך כלל נדחקו לשוליים.
המטרה היא לבחון לאורך טווח זמן מוגבל - כרגע קבענו חודש - את התוצאות של פעילות כזו במספרים (הגדלת קניות של מוצרים מסויימים - קומבינציות מוצרים וסלים, מוצרי קופה, כניסת לקוחות, "הרגלת לקוחות" למקום ועוד).

אעדכן בהמשך מה קורה עם זה - מעניין מאד לראות איך הרעיונות עומדים במבחן המציאות ומה תגובת בעלי העסק - וחשוב יותר ההערכה שלהם לשירות.

אם תוכל לקשר אותי לעוד 3-4 עסקים קטנים לתהליך כזה - שלא עולה להם כלום ודורש השקעה שבועית של כשעה בכל פגישה (ואם יבחרו לבצע - קצת יותר) - אני מאד מאד אודה לך.
אשמח לשמוע מה בדיוק אתה עושה בשיווק - אתה עצמאי? עובד מול לקוחות פרטיים?

תודה על הכל :)
 
למעלה