בעניין מראו של ריו"ח
הגמרא שאומרת שריו"ח היה שמן היא במסכת בבא מציעא בפרק שביעי לאחר שהגמרא מתארת את גודלו ("אמר רב פפא: איבריה דרבי יוחנן כחמת בת חמשת קבין ואמרי לה בת שלושת קבין") היא מביאה את עדותו שהוא נשאר מהיפים של אנשי ירושלים הסמיכות של הדברים ובכללי עצם זה שאלו ואלו דברי חז"ל ודאי שיש סתירה. יש כמה פירושים להסביר את תיאור גודלו של ריו"ח: קודם כל שומן זה לא דבר שנברא עם האדם, יופי כן וריו"ח היה נשאר מאנשי ירושלים היפים לא ברור אם הוא היה בגודלו תמיד כפי שהגמרא מתארת או שבהתחלה לא היה כל כך גדול. ואולי בזה שהוא מציין את יופיו יש הוכחה לכך שאחרים אולי ואני מצין אולי לא ידעו שהוא היה כל כך יפה אך מטבעו הוא באמת כן היה יפה. חוץ מזה פעם שמעתי שיש פרוש בספר בן יהוידע של מרן החיד"א על הגמ' הנל אך לא מצאתי את הספר, תוכל לחפש בו בבא מציעא פד ע"א
הגמרא שאומרת שריו"ח היה שמן היא במסכת בבא מציעא בפרק שביעי לאחר שהגמרא מתארת את גודלו ("אמר רב פפא: איבריה דרבי יוחנן כחמת בת חמשת קבין ואמרי לה בת שלושת קבין") היא מביאה את עדותו שהוא נשאר מהיפים של אנשי ירושלים הסמיכות של הדברים ובכללי עצם זה שאלו ואלו דברי חז"ל ודאי שיש סתירה. יש כמה פירושים להסביר את תיאור גודלו של ריו"ח: קודם כל שומן זה לא דבר שנברא עם האדם, יופי כן וריו"ח היה נשאר מאנשי ירושלים היפים לא ברור אם הוא היה בגודלו תמיד כפי שהגמרא מתארת או שבהתחלה לא היה כל כך גדול. ואולי בזה שהוא מציין את יופיו יש הוכחה לכך שאחרים אולי ואני מצין אולי לא ידעו שהוא היה כל כך יפה אך מטבעו הוא באמת כן היה יפה. חוץ מזה פעם שמעתי שיש פרוש בספר בן יהוידע של מרן החיד"א על הגמ' הנל אך לא מצאתי את הספר, תוכל לחפש בו בבא מציעא פד ע"א