בעניין: משעמם לי

estersh

New member
בעניין: משעמם לי

(מכיר את האימיילים שבמקום להגיד לך "Re" הם אומרים "בעניין:"? שאלה רטורית, אל תטרח לענות).[אנטר] מדברת חברה של אסתר. אני כאן במקומה כי היא עשוקה למעלה מהראש, אבל לבה לא נותן לה להפקיר חברים במצוקה. [אנטר] אני הסלקטורית של היצירות, לכן כל האשמה יש להפנות אלי. [אנטר][אנטר] איזה באג ארור יש פה. מילא. [אנטר] Shall we?
 

estersh

New member
1

את עיניי לפקוח/ אליק אוסטר [מוקדש לאותה אחת. בתקווה שתבין] ("סליחות" / לאה גולדברג) : באת אלי את עיניי לפקוח בראשית היה תוהו ובוהו, וחושך. כל כך הרבה חושך, מפוזר על פני תהומות של אנשים אפורים ורצים, ממהרים לתפוס אוטובוס לפני שמישהו ייזכר וידליק את יום ראשון; חושך. רק אלוהים יכול להיות מספיק אמיץ, מספיק חוצפן, מספיק אלוהים - בשביל לומר את המילה הראשונה. בראשית הייתה מילה. בראשית הייתה חוצפה. )כשברא את שניהם אחרונים נתן להם רק אותה, את החוצפה האלוהית הזאת, ואז עזב אותם עירומים לגלות האחד את השני, בשקט, מחביא חצי חיוך. הוא לא סיפר להם על הנחש ולא על הפרי, והם הכירו רק את ההתלהבות המתלקחת ואת ההתחלה החדשה, כמו צעצוע מבריק, שבכל מקום מותר לגעת, ועל כל דבר צריך ללחוץ, והריח הטרי של הבריאה צועק אליך להותיר חותם ולצבוע( ויאמר אלוהים יהי אור -- היי! -- ויהי אור. ורק הקול האחד המתוק שלה נישא מעל התוהו והבוהו של התחנה הירושלמית. בוקר מעונן מאוד ביום ראשון, והמילים שלה מרחפות על פני החלל וקוראות לי -- היי, טייס! אני עוצם את העיניים. אני בורא. וגופך לי מבט, עננים כבדים ללא גשם מקיפים אותה, ורוח מביאה אליי את הד הקול המסחרר, המילים שעזבו את שפתיה ומתלפפות כנחש סביב התנוך, נושכות. מפתות. אני בורא לה שפתיים. מאחורי שפתיה הפתוחות בחצי חיוך שואל יש שני טורים של שיניים. אחת מהן סוררת קצת, כמוה, צומחת הצידה, פוערת בשבילי חלון זעיר לגלות מאחוריו את הלשון המתחבאת, כהה ומאיימת, גלים כבדים של ים בלתי ידוע עוברים בה בלחישה. רוח מפזרת עכשיו את שערה בכל, והוא עוטף אותה ומכסה את פניה ואת כתפיה. מבין שערותיה האדומות מביטות אליי עכשיו רק זוג עיניים, כאילו מבטן צופן בתוכו את כל השאר, כאילו אין כבר צורך באף דבר אחר. היי, אתה שם, טייס! אני מסתובב, פוחד לפקוח את עיניי. אני חולם משמע שהיא קיימת, אני לוחש לעצמי. אני פותח - וחלון המוני אנשים בתחנה המרכזית בירושלים. אנשים אפורים, אנשים ממהרים. מעבר לזכוכית החלון הכחולה הרחוב מתעורר. נשים במטפחות צבעוניות מביאות סלים לקטוף את שלל השוק. אברכים במגבעות שחורות תרים בעיניהם אחר מקום לתפילת שחרית )מישהו קורא "עולם, עולם" מבית הכנסת הקטן, יד מנסה לתפוס משהו למעלה. האוויר מתפתל סביבה ובורח והיא שבה כלעומת שבאה(. אני עומד, מבולבל. אינני יודע מה היה בדעתי לעשות. בעיניי צרובים שני כתמים של אור, שתי עיניים שאינן מרפות. למי העיניים האלה? האנשים עוברים על פניי, עוקפים אותי, נתקלים בי ומלותיהם הקצרות אובדות במלמול התחנה. אני עומד, עיניי תרות אחרי דבר שאינני יודע מהו, והכתמים הצרובים בהן תרים יחד איתן. השעון העתיק שבחוץ מראה כי השעה שש. השמש ודאי עלתה, עוברת מחשבה, ופתאום האור מציף את עיניי מכל פינת אבן בבניין שממול, מהעננים, מקרעי השמיים דרך החלון. לפתע מתלכדים הכתמים הצורבים עם עיניים אמיתיות וקושרים אותי אל המציאות ואליה. העבותות חזקים ממני, איני יכול למשוך את עיניי. פלשתים עליך, מדמה אותה צוחקת, ונבהל. סוף-סוף, לא שמעת אותי? היא מביטה בי כעת, ואני רואה. וראי )... יעקב קם והלך. היה בוקר. בלילה הוא דיבר עם אלוהים. עתה ניגפו רגליו באבני הדרך, אותן אבנים שבלילה היו לו לכר, אותן אבנים שבבוקר הפך למזבח. הדרך לארם נהריים היא היפה שבדרכים, אמרו רבים; נופים התחלפו מתחת רגליו, הרים, נחלים, מדבריות. הוא לא ראה דבר. בלילה הוא דיבר עם אלוהים. אל מול עיניו יקדו פני האלוהים, ואת מחשבותיו העולות ויורדות בלבלו סולם ומלאכים. לא ראה דבר: לא את הרועים הנאספים לצד הבאר, לא את האבן אשר עליה, לא את רחל הבאה עם הצאן. המים שבבאר קראו לו, והוא הניף את האבן. הייתה שעה יפה של בוקר, והשמיים הכחולים זינקו מתוך מי הבאר ופגשו את עיניו, צרובות האלוהים. טרם הביט בשמיים מאז הלילה והסולם, והעיניים היוקדות שניבטו אליו מן המים איבנו את שריריו. האבן הייתה כבדה על ידיו, אבל שתי הנקודות שדימה לראות בשמיים שבתוך הבאר לא הרפו את אחיזתן. הרועים עמדו קפואים ליד הבאר, אבל רחל דילגה במהירות אל שפת האבן והביטה למטה; בעיניה הייתה משובה של חוצפה. ראשה כיסה מעט את השמיים, והשתקפות עיניה הופיעה בהשתקפות עיניו של יעקב, בתוך שני האורות הבוערים, והוא ראה את האלוהים בתוך עיניה, והוא ראה את עיניה כעיני האלוהים. לרגע הבהיקה בהן רמאותו של לבן, לרגע ראה בהן את בכיה של לאה, לרגע טעם בהן ייאוש עצוב בפאתי אפרת. לרגע ותו לא; שוב לא ידע דבר מלבד מבט עיניה. והוא הניח לרגליה את האבן שכיסתה את הבאר, ונשק לה.( עיניה מהתלות בי, מעבירות בי מחשבה, מה אם אנשק אותה הרגע? הרגע תם. אני רואה אותה מביטה בי, ואני רואה אותי, קטן ורטוב, מביט בי דרך אישוניה. צולל לתוך עיניי הקטנות אני מתאמץ לראות את בבואתה שוב, מפחד לאבד אותה. קולה מרעיד אותי פתאום: אתה טייס, נכון, היא קובעת, לא שואלת, לא מחכה לתגובה. אינני אומר דבר. אינני יכול לומר דבר.
 

estersh

New member
המשך 1

ישר ידעתי שאתה טייס בגלל המדים והכותפות המיוחדות האלה. היא מחייכת. היא אומרת דבר מה נוסף, קולה נבלע במהומה האפורה של התחנה המרכזית ואינני שומע. שלטים אדומים מהבהבים, קריינית צרודה מבשרת. האוטובוס לאריאל יוצא ברציף 12. האוטובוס לבאר שבע )דרך לטרון( יתעכב בחמש דקות. המציאות תופסת אותי בעקבי, ואני נבהל פתאום: מי היא לי? מה רצונה? היא כורעת לרצפה, ואני מחליט להתכופף למולה, יוצר כך מרד פתאומי בלב התחנה המרכזית. כורת איתה ברית, ברית בין שני טובעים בים של סתמיות. פתאום היא מביטה בי ומצטחקת. היא מושיטה את ידה לתפוס במשהו על הרצפה שבינינו - באת כלילה הבא אל האוח )מה הרגיש מי שהתהלך בשדה יום אחרי הברית בין הבתרים? העיט כבר גורש, הלילה נמוג באור הבהיר ואברהם הלך לדרכו. האם הצליח לחוש את אלוהים בין פגרי הבהמות? האם נותר משהו מן האימה החשכה, כשעלתה השמש על הדם? האם יכול היה לדעת שאי-בזה הייתה ציפור?( הפלת את הארנק שלך, אני חושבת. זה שלך, נכון? היא מתקרבת ומושיטה לי את הארנק, מחללת בלי משים את הברית שנכרתה אך לפני רגע. אני נבוך, מושיט את ידי וממלמל תודה. אצבעי נותרת לרגע על פרק ידה, ואני יכול לחוש אותה נרעדת לרגע, אולי מחפשת את מבטי. מה אראה אם אשיב לה מבט? אני חושב על יעקב. איזה בכי, איזה ייאוש, איזו אהבה אני אראה בעיניה? אינני יכול. היא מתנערת וקמה. האוטובוס שלי יוצא כרגע, אני מוכרחה לרוץ. להראות לו בחושך את כל הדברים לא הספקתי להביט בה לפני שהסבה את עיניה מנגדי, והלכה אל הרציפים. יכול להיות שאמרה עוד משהו, אינני יודע. )יעקב חולה מאוד, הוא שוכב על מיטתו ועיניו פקוחות. הארץ זרה לו, וזרים לו מנהגיה. הוא חושב על מותו המתקרב, מביט בגופו המתכלה וחושב על חניטה; אין דרך למנוע את זה. "להתקיים לנצח", אמר לו פרעה בעיניים בורקות. הוא לא ענה לו; מאוד היה רוצה למות ולחלוף, ולא ידע איך לומר זאת במצרית. הוא מנסה להעלות במחשבתו את תמונת קברו, זה הקבר המפואר במערה שבחברון, שהיה מוכן עבורו עוד בטרם נולד. איננו מצליח: לנגד עיניו ניצבת עליבותה האהובה כל כך של המצבה שעל דרך בית-לחם. כשיקרא ליוסף, בעוד שעה קלה, קולו ירעד. "ואני, בבואי מפדן" הוא יתנצל בלחש, "מתה עליי רחל..." קולו גווע. יעקב עוצם את עיניו. יוסף תמה, הרי ממילא אינו רואה דבר, וחושב בעצב שהנה הזקנה השיגה גם את אביו. הוא אינו יודע שרחל מתה ועיניה פקוחות; יעקב רצה לעצום את עיניה לפני הקבורה, ולא יכול: היו אלה אותן עיניים שראה בתוך הבאר בפדן ארם. מאותה עת נקבעו בראייתו של יעקב שתי העיניים הללו, כאילו מת עם רחל חלק מעיניו. מאותה עת נמנע מלהביט בפניהם של אנשים. עם השנים הלך מבטה של רחל המתה וגבר, ומסביבו נהיה חושך, כל כך הרבה חושך.( נשאתי את עיניי רגע אחד מאוחר מידי. ראיתי רק את ערפה המתרחק, אבל את שתי העיניים הצורבות שלה הצלחתי לחוש באישוניי. חשתי פתאום תחושה חנוקה של אובדן, רציתי לראות אותה שוב, ניסיתי לקרוא לה. נסתבר לי פתאום שאינני יודע את שמה. "רחל, רחל!" צעקתי. קולי נבלע במהומת התחנה המרכזית. אוטובוסים באו ויצאו, אנשים התערבלו סביבי. נותרתי בודד וכורע. )קבור אותי במערת המכפלה, יעקב יצווה את בנו, נסה להבין. ויוסף יבין: יוסף למד על בשרו את חשיבותו של הייחוס, את מחירה של ההמשכיות, את עולה של המסורת. יעקב ייקבר במערת המכפלה כי שם נועד להיקבר, כי שם נקבר אביו, כי שם נקבר סבו, כי בין הקברים ההם נולדה משפחה ונוצר עם. אבל יוסף לא יבין: היא נפרדה ממנו בחייו, וגם במותו תהיה נפרדת. הוא לא יבין את האימה שבידיעה שגופך נשמר לעד לצד גופה המתכלה. הוא לא יבין שיעקב בוחר להיקבר במערה, רחוק, משום שאת הבדידות הנצחית החנוטה הוא לעולם לא יוכל לשאת בקברה של רחל. כי עזה ממוות בדידות. יוסף לעולם לא יוכל להבין זאת. יעקב חושב בעצב על השנים האבודות, על כל מה שיוסף לעולם לא יידע. אז, בכנען, רצה שבנו ימשיך אותו, אבל כעת יוסף מצרי, וחייו נוחים מכדי להבין חיים של אהבה מוחלטת על סף באר. "גם בנך כבר לא מבין אותנו" הוא ממלמל אליה בלי קול, ושוב רואה את עיניה, כמו אז מעל המים, ובעיניה סולמות ומלאכים.) הערת המעתיקה: סליחה על קטיעת היצירה לשנייים. תפוז לא מאפשרת לדברים שלמים להתקיים בטריטוריה שלה, ועל כך: שיישרפו. כמו כן סוגריים הפוכים יש לראות כישרים. מיותר לציין שהיצירה נלקחה מתוך "במה חדשה", ויסלח לי הקורא הנכבד אם הוא כבר עיין בה פעם.
 

estersh

New member
2

2:2 / אחיעד לוק אתר "סבבה". מבזק. 2 בפברואר, 01:02 מאת : מערכת "סבבה". צרפתי התמוטט בשידור חי אירוע מוזר ומפתיע אירע לפני דקות אחדות עם פתיחת מהדורת החדשות בערוץ שתיים. איתן צרפתי, מגיש החדשות הנודע, איבד, ככל הנראה, את שפיותו. כל שהספיק לומר היה "ערב טוב ושלום רב". לאחר מכן נאלם והחל להזיע. מספר שניות לאחר מכן פלט את המילים "שתיים שתיים שתיים שתיים" ללא הפסקה. לאחר קצת יותר מדקה, השידור הופסק ובמקומו החלו משודרים קדימונים. עדכונים נוספים בהמשך ב"סבבה און-ליין". בשמונה ועשר שניות עצרתי. לא חשבתי על שני מיליון הצופים המבוהלים, לא על כניסתי להיסטוריה של הטריוויה, לא על הטלפונים הבהולים למערכת החדשות, אפילו לא על נוגה. שתיים, שתיים - רק זה היה לי בראש. בעצם זה ואיציק ששון. במעומעם אני זוכר תמונות. איש הטלפרומטר המבולבל מריץ את הגלגלת קדימה ואחורה. הצלמים מביטים זה בזה. מישהו רץ לתוך האולפן, אולי זה שייקה. לא בטוח. בלי סאונד. הכל שקט מבולבל צועק מתרחש ואני משותק, הולך וצובר אגלי זיעה בתוך החליפה המהודרת. שבעים וארבע שניות. שיא גינס. המלמול הארוך ביותר במשדר החדשות. זה מה שיאמרו עיתוני הצהרים יום לאחר מכן. יכתבו עליי בעמודים שתיים ושלוש. בצד ימין יהיה ראיון עם פסיכולוג קליני. במרכז תמונתי. פנים מיוזעים, עיניים מלאות נימים אדמדמים על סף פיצוץ. למטה ראיון עם המורה שלי מכיתה ו', ועם אמא. גלי צה"ל. יומן חצות אור ליום 3 בפברואר כתבתו של ברק שטמפלר. עומס השיחות של אזרחים בהולים הפיל את מרכזיית חברת החדשות של ערוץ שתיים, חלקן מודאגות, חלק נזעמות וחלקן משועשעות. בערוץ מבוכה רבתי. דובר החברה פרסם ידיעה לאקונית בה נאמר כי חברת החדשות מאחלת לצרפתי רפואה שלמה ומביעה צער על עגמת הנפש שנגרמה לצופים. כמו-כן מכחיש הדובר כי מדובר בפרובוקציה שעיקרה שטיפת מוח שנועדה לעודד צפייה בערוץ שתיים. שלא לציטוט אומרים עמיתיו של צרפתי לערוץ כי הם קיבלו את התמוטטותו בפליאה. צרפתי נראה כרגיל בימים האחרונים, והיום אף התבדח עם חבריו ארוכות לפני תחילת השידור. עם זאת ציין אחד מחבריו, כתב בערוץ, כי לאחרונה התקרב צרפתי לדת, למד תנ"ך וגמרא והחל לשמור שבת. "ייתכן כי קרא פעמים רבות מדי את פרשת נוח בספר בראשית", אמר, "אך אינני בטוח שזו הסיבה למה שאירע". בחזרה אליך, גולן. יצאתי זקוף, פקוח עיניים מהאולפן. שייקה צעק עלי שאני שרוף ושאף אחד לא יעסיק אותי לעולם, מירה העורכת רצה אחריי עם כוס מים, אם אתה צריך לדבר - אני כאן, צרחה לגב המתרחק שלי. המרכזנית )נדמה לי שקוראים לה איילת( החזיקה ארבעה טלפונים שונים. כן... לא קרה שום דבר, גברתי. לא - אין מלחמה. נכון, כולנו מקווים שהוא ירגיש טוב. בזווית העין היא שלחה לי מבט למה פגוע. המשכתי לצעוד נחוש החוצה. השומר הסתכל עלי לרגע והמשיך בשיחת הטלפון שלו. הוא התחרפן לגמרי, את צריכה לראות את זה - הוא יוצא מהבניין. רשת ב', "הכל דיבורים" 3 בפברואר, 52:01 ד"ר יונגמן : מקרים כאלה נדירים. מדובר בפסיכוזה שהיא בעצם סטגנציה. האדם נתקע. אלה קורים בעקבות מתח נפשי מצטבר. ייתכן כי מדובר בהתקף חרדה או בחוסר אוריינטציה זמני. אני מניח שצרפתי יופנה לטיפול הנכון. כשהגעתי הביתה נשכבתי מיד על המיטה. לא הורדתי נעליים, לא את הז'קט השכור של חברת החדשות, אפילו את העניבה לא פתחתי. ככה סתם שכבתי, אני, עצמי, הזיעה הקרה ושכבת האיפור. כוס אמא של ארסנל, כוס אמא שלהם. לטלפונים הבלתי פוסקים לא עניתי. מדי שעה שלפתי שיחות ורוקנתי את התיבה. בשעה הראשונה הייתה אמא שביקשה שאתקשר מייד, מיקי חיימוביץ' שצלצלה לפרגן, שייקה שקילל משהו ואיזה רכילאי מרשת שוקן. אח"כ הייתה נוגה. גם לי זה קשה, תנוש, השני בפברואר, היום שלנו. לא ידעתי שתיקח את זה ככה. סתם שתדע - אם אתה רוצה לדבר, אני לרשותך. אתה יודע, לא הצעה למשהו, זה נגמר וכל זה, אבל לשמוע את הצרות, לשתף וכאלה. אני מדברת שטויות, נכון? תשמע, הדאגת אותי תנוש, דבר אתי. בבקשה. אני לא מצליחה לישון. טוב, לא משנה. ביי. מחקתי את ההודעות. מתוך שיחות עם מאזינים, רשת ב' 3 בפברואר, 51:81 המאזין שלמה, אזור הצפון. "תאמין לי ז'וז'ו, צרפתי צודק מאה אחוז. אין מה להגיד, הכל חרטה במדינה הזאת. מה אתה רוצה שעוד פעם הוא ידבר על פיגועים? על מיתון? על הגדר? יצא גבר, בא ואמר את האמת שלו. הוא לא אמר שתיים שתיים, הוא אמר זין זין ולא הבנו אותו, יעני רצה לצאת עדין, אבל בתכל'ס הביא לנו אותה בהפוכה - אמר זין על כולנו ויצא גבר גבר." במצבים של מצוקה נהוג לשתות אלכוהול, ככה ראיתי בכל הסרטים, אז חיפשתי משהו. לא היה כלום במקרר. מר טלוויזיה עם מקרר ריק. מזל שנשאר קצת ספרינג תות-בננה, לא אידאלי, אבל מספיק מגעיל בשביל הרס עצמי. השעה הייתה כבר אחת עשרה והטלפון לא הפסיק לצלצל. מירה שאלה אם הכל בסדר והצהירה שאני לא לבד. שקרנית - אני הכי לבד בעולם, כמו השוער של ארסנל שפתח רגליים בדקה התשעים, גם לו לא הייתה הגנה. נוגה התקשרה עוד פעם, אבל לא אמרה כלום. דודה סילביה קשקשה משהו שזה לא בסדר להבהיל ומנהל חברת החדשות התקשר לברר פרטים. מחקתי את ההודעות. איציק ששון עוד לא התקשר. הגיע הזמן להכין מזוודה, חשבתי. מתוך השיר "שתיים שתיים והמתח בעיניים" אם סי ג'ו ולוחמי הכוח יצא כסינגל ב-82 בפברואר יו יו שתיים שתיים צרפתי בעיניים איזה לחץ איזה מתח איזה חרא בינתיים אם סי ג'ו זה אני נותן כאן בשיניים מפוצץ ת'מסיבות מזיין בין השדיים ואני מאסטר בציה מלוחמי הכוח שתיים שתיים מזיין כמו בתיבה של נוח לא רוצה פה חדשות רק לצעוק ולמלמל שתיים שתיים יא בנות בואו לקבל
 

estersh

New member
המשך 2

בשתיים בלילה התקשרתי למיכה, הכתב לענייני תיירות. הוא נשמע מאוד מודאג: - יא בן זונה, דווקא כשהיה לי סקופ על הרכבת התחתית אתה מחרבן מהדורה? סתם, צרפתי, צוחקים. תגיד לי, מה נסגר אתך? אתה מתקשר אלי בשתיים שיהיה סמלי? - אני לא יכול לספר. תשמע, אני צריך ממך טובה. יש לך קשרים באל-על? - ברור, אח שלי, מה שתבקש. - יופי, אני צריך שתארגן לי כרטיס לכיוון אחד עוד הלילה, משהו רחוק רחוק, נגיד מיקרונזיה. - אבל איתן, אין טיסות ישירות לשם. מה אתה אומר על הודו? רחוק, מרגיע, שאנטי. יש לי הרגשה שאתה צריך את זה. - הודו זה בסדר, תודה. מתוך מקומון "אצלנו בשכונה" )אבו כביר, נווה עופר, יפו ג' והסביבה( 7 בפברואר "הצד השני של שתיים שתיים" ציפורה ורדינון, מורתו של צרפתי מסבירה בראיון מקיף מה גרם לצרפתי להשתגע: "שתיים שתיים? זה לא מפתיע אותי. איתן היה מגיע לבית הספר מהקצה השני של העיר, בחור שאפתן היה, וחכם מאוד. ידעתי שיצליח. כל בוקר היה עולה על האוטובוס מביתו שברחוב שז"ר ונוסע לתיכון בצפון תל-אביב. שנים שעשה ככה ותמיד זה היה עם קו שתיים, ככה שאני לא מופתעת. ראיתם איזה עמוס קו שתיים תמיד? וכמה צריך לחכות לו? גם אני הייתי משתגעת... ובדברים האלה אי אפשר לדעת - זה מתפרץ אחרי שנים." מיכה ארגן לי טיסה בשבע בבוקר. מישהו ביטל ברגע האחרון. מזליקו, הוא העיד על עצמו, ואני הודיתי לו ביובש. זה היה הזמן לנקות את העיסה הדביקה מהפנים שלי ולהחליף בגדים. טי שרט של הפועל תל-אביב ומכנסי דגמ"ח. גילחתי את הראש ושמתי עדשות מגע כחולות שנוגה שכחה אצלי, אז עוד כשהיינו יחד. נקווה שלא יזהו אותי ככה. לפני שיצאתי בדקתי את הסלולרי. כתב מידיעות וכתב ממעריב, אמא, נוגה, מירה, מישהו מההפקה של תיק תקשורת ואיציק ששון. הלו צרפתי, הוא לחש כמו תמיד, שתיים שתיים ואתה חייב לי שמונה מאות אלף, יא כלב. ההצגה שלך לא עושה עליי רושם, אני רוצה את הכסף מחר. אצלי במשרד בשמונה. אחרת אתה באמת תשתגע. יש? איזה ילד בהה בי, כנראה זיהה. אני ניתקתי מגע. טוב, אולי משקפי שמש בשדה התעופה לפנות בוקר בחורף קצת מחשידים. הורדתי אותם. היו לי עיניים כחולות, דווקא מצא חן בעיניי. בביקורת הכרטיסים ביקשתי מהפקידה לא לדבר. היא קרצה אליי ורק אמרה לי שהיא ובעלה רואים אותי בכל ערב והיא מקווה שהכל יהיה בסדר. בדיקה אחרונה של הסלולרי: אמא שוב, מסכנה. אתקשר אליה בגוביינא כשאגיע להודו. נוגה מתנצלת שוב בדמעות, יומן הבוקר של רשת ב', ספי מהמילואים, מיכה. יאללה גבר, סע, שיהיה בהצלחה. דבר אתי אם תוכל. ואל תדאג - הסוד שלך נשאר אתי, ככה סוליקו. מתוך "יצפאן", ערוץ 3, הוט 21 בפברואר, 01:22 מערכון. "- כבוד ראש הממשלה, מהי תגובתך באשר לחקירת בנך גלעד?" - שתיים שתיים שתיים שתיים - אני מבין שכבודו מושפע מהאירוע של איתן צרפתי - כן, זה רעיון מצויין, שתיים שתיים שתיים שתיים., הא היי - למה, כי זה מונע ממך לענות על שאלות, כבודו? - הא היי, למה שלא תכין לי כוס תה, בחורצ'יק? - בסדר... כמה סוכר - שתיים שתיים שתיים שתיים" ישבתי ליד החלון. העיר הרכלנית שלי מתרוצצת בפקקים של בוקר חסר משמעות. נוגה בטח בדרך לעבודה על כביש גהה, מייסרת את המצפון שלה. והנה כאן, ליד הים, איציק ששון מחכה לשמונה מאות אלף שלו. ואמא קצת צפונה מכאן ממשיכה להתקשר. אין קליטה במטוס. אני חייב להתקשר אליה. כולם עכשיו רואים את תכניות הבוקר ואברי גלעד מנהל דיון עליי ומגחך. ביומן הבוקר אריה גולן מראיין אנשים ועוד מעט כולם יגידו שתיים שתיים ויצחקו עליי, ובסוף השבוע טל פרידמן יחקה אותי ויצפאן ילעג לי במונולוג הפתיחה שלו מחר. בסך הכל רציתי להיפטר מהחוב הקטן הזה. הימורים בכדורגל זה דבר רע, אני לא צריך את משה נוסבאום שיסביר לי על זה. אבל בחיאת, ארסנל נגד מנצ'סטר סיטי זה באנקר ניצחון לארסנל, ואיציק ששון נראה נחמד יחסית לאיש עולם תחתון. ואיפה טרזגה וטיירי אנרי כשצריך אותם? ולמה הם חוטפים גול ברגע האחרון, למה? מתוך תרבות מעריב 51 בפברואר רשימתו של מעוז קישלובסקי "עובדים עלינו בשתיים": "התפרצותו של איתן צרפתי בשבוע שעבר לא הייתה מקרית. היא סימבול לחברה הקפיטליסטית השלטת, זו שדרך פרסום אגרסיבי, ניצול תרבות ההמונים הבזוייה ושימוש במסרים מסחריים סמויים באה להשתלט על מוחותנו. אני אינני שותף לדעתם של עמיתיי כי מדובר במקרה פרטני של איבוד שפיות זמני, אלא במהלך מתוכנן מראש שכל תפקידו הוא ביצוע ספין תקשורתי חסר בושה. כולם אומרים היום "שתיים שתיים" ובכך משמשים פרסומת להאדרת הערוץ המסחרי. מנתוני הועדה הישראלית למדרוג )רייטינג( עולה כי מהדורת החדשות בשניים בפברואר )תאריך מקרי? אינני חושב כך!( זכתה לארבעים ושניים אחוזים ושתי עשיריות. שיא של כל הזמנים. רווח נאה גרפו זכייני הערוץ, חבל לי על צרפתי, עיתונאי מוכשר ומבטיח, שהפך לכלי מנוצל על מזבח הממון התקשורתי הבזוי הזה." בשבע חמישים ותשע אתמול עוד הייתי מרוצה, עוקב בעונג אחרי המוניטור ששידר את יורוספורט. שתיים אחת לארסנל ואני עשיר. בדיוק בשמונה גול עצמי. שתיים שתיים. הערת המעתיקה: ההערות הנ"ל תקפות גם כאן.
 

estersh

New member
כמובן

היצירה הראשונה נבחרה בקפידה, ובשניה כבר התחמקתי ורק הלכתי למשהו שהיה מומלץ בדף הראשי. חן חן לעצמי. [אנטר] ס'אמק [אנטר] הערת המחברת: אני עדיין לא אסתר. כרגע אני רק חברה שלה, אבל הלילה עוד שעיר--
 

estersh

New member
3

סתם, סתם. תם העניין לעכשיו. אולי מחר כך עוד יצירות. תהנה עם מה שיש לבין טיים ואל תהיה עצוב.
 
בוז!

לא רק חברה שלך עשוקה אלא גמני, עשקת אותי! בתור פיצוי אני דורש עוד שתי יצירות, כאן ועכשיו. נ.ב. אה, תודה
 

estersh

New member
בעניין: אה, תודה

אסתר מייפה את כוחי להודיע שהיא ואנוכי יוצאות לסרט כרגע, לכן הבקשה שלך תמולא רק אחורי זה. שווה לחכות!! [אנטר] וזה פרס על זה שהיא היתה חרוצה היום ושקדה על לימודיה. בזכותי, כמובן. [אנטר] הייה שלום לבין טיים.
 

estersh

New member
3 על באמת

אופליה/ אליק אוסטר [הגדול; הערת המעתיקה] רק לא כפרח על פני המים, רק לא כזר הדס על פני המים. כאבן שנפלה וצללה ושלושת עיגולי על פני התהום - אני אהבתי והקללה. )אופליה/ לאה גולדברג( )היא( ואם להיות רק דמות שולית נבגדת, להיות רק כדי להיאבק - לילה לילה - על מחיאות הכפיים, רק בשביל לחכות לגופו הנמרי על אדן החלון, רק כדי לסרב להאמין שהוא כבר לא יופיע... אז לא להיות. וכי חיים ומוות ביד האהבה? וכי שיגעון ממית, או מחייה? הבלים. )בביקורה הקצר בתמונה השישית המלכה לא יכלה להשגיח בזה, אך לו הייתה כורעת על גדות הנחל הארור ההוא ולוגמת ממימיו - כאילו שלרגע היא אינה מלכה, כאילו שלרגע אין קהל - היה טעמו של הרעל המר-המשכר צורב את לשונה. היא הייתה מזהה מיד.( ייאוש. )הוא( הים שיחק בו: משך ודחף אותו, שאב אותו לתוכו במערבולות בלתי נגמרות וזרק אותו מעלה בגלים אדירים. הוא נאבק בכל כוחו בשביל להמשיך לנשום, בשביל לצוף, ולו לרגע, בשביל להגיע סוף-סוף לחוף מבטחים. כשמצאה אותו ספינת הדייגים ההיא, כבר היו שניהם, הוא והים, שואפים ומתנשפים. לרגע בירך את מזלו הטוב, אך כשראה את המבט השואל בעיני הדייגים, את התמיהה המרוחקת שלהם, ידע: לא יוכל להתחמק. הוא חייב לספר; לתאר את הספינה היפה ביותר שראה מעודו, לתאר את מסע הבלהות, את הפחד האילם בעיני הקברניט, את משחק הטביעה האכזרי של הים. הוא הרי סופר. אבל כשיעצום את עיניו לספר את סיפורו הרי יוטל שנית לגורלו בלב הים, להילחם בכוחם של המים ובמלח שאוכל את עורו ושורף את פצעיו. האם יוכל להבטיח לעצמו שכשיפקח את עיניו שוב ימצא את עצמו על סיפונה של סירת דייגים, ולא בקרקעית האוקיאנוס? על אף הכל, הוא חייב להיזכר. הן לא הייתה שם רק טביעה. הייתה גם התשוקה ההיא, הנוראית, הבלתי ניתנת להשגה. "... כאילו לבבו חישב להישבר ובא קיצו פתאום. אזי הרפה --- " )היא( הוא מסתובב עכשיו בלהט, מבעד לוילון אני שומעת אותו צועק מילים שכבר שמעתי פעמים אין ספור. עיניו עדיין מצליחות להעביר קרירות נחשית-מתפתלת בגבי, נשימתי הופכת פתאום לשטחית ומהירה. אני מביטה בו שוב )אלי שבשמיים, כמה שהוא יפה(. קוראים בשמי. בעוד כמה רגעים אני אעמוד שם, מולו, חייבת להיות שקטה וממושמעת, לשאת את הספרים בהכנעה, לקוד לפניו ולקחת את חלקי הקטן במשחק שאת כלליו הוא קובע. "ומה שלומך, נסיך, כל אלה הימים?" )חיוך מתוק. קידה. להביט ברגליו, לא בקהל.( והוא יצחק, ובגסות הוא יהפוך את לבבי כילד המשחק בים בקונכייה ריקה, דוחף אצבעותיו השמנמנות לתוך ליבה בסקרנות תמימה ומגושמת, לבדוק האם נותר בה משהו חי. אכן נותר, נסיך!
 

estersh

New member
3 המשך

אך לא. לשתוק )בהכנעה( כשהוא מוביל אותי בפיתולי לשון ומשחקי מילים, ומשחק בי, ומשליך אין-חפץ. כשהוא יצעק "אל המנזר לכי, וחיש מהר. שלום!" אל מול דמותי המתקפלת בעצמה, אישה אחת תבכה, בכי חרישי, בפינת האולם. נדמה שזו תמיד אותה אישה, אי שם בסוף השורה השמינית, יושבת לבושה במעיל ומטפחת דהויה בידה. בהצגות הראשונות הייתי מחפשת אותה אחרי ההצגה, וגם בהפסקה שבין המערכה השלישית לרביעית. לשווא. היא הייתה נבלעת בתוך הקהל, גברים ראוותניים ונשים בתלבושות צעקניות, שהיו כל כך עסוקים בלהרשים זה את זה במהלך הערב, עד שלעיתים נדמה כאילו הם המופע העיקרי ואנחנו רק צופים בו מרחוק. פעם אחת ויחידה הצלחתי לראות אותה, מרחוק, באותו מעיל מוכר. היא ישבה על ספסל ליד השירותים וכתבה - או נכון יותר, מחקה - שורות, מתוך 'המלט'. קפאתי. השיגעון שבמעשה, הזעם שבכל משיכת עט חזקה, הדמעות שנצצו בעיניה - נסכו בי חרדת קודש משתקת. רציתי לגשת אליה, רציתי לכרוע בפניה ברך, רציתי לחבק אותה. רציתי לבכות אותו אל תוך המעיל הדהוי שלה. פתאום, כמו מכת חשמל, גיליתי שאינני מכירה אותה כלל. מרחוק, הכרתי רק את המעיל שלה. אפילו את פניה לא זיהיתי. הזרות הפחידה אותי. בהינף אחד של דלת, חזרתי אל אלסינור, אל הטירה המוכרת, אל שפתיו הנושכות של הנסיך. עם הזמן למדתי לחכות לבכי החרישי, כמו דיאלוג סמוי בין שתינו, כמו אישור שמה שמתרחש על הבמה יש לו גם קיום חזק מאחוריה. אחר כך כבר שכחתי אם באמת הייתה אישה כזאת, או אם אני בודה את הבכי מליבי. )את הנסיך זה שיגע. הוא הקריא את הדיאלוגים שלו בלהט גובר והולך, עד שלפעמים חששתי שהוא הולך להישרף על הבמה. נמסתי לכל תנועה שלו, לכל מבט תועה. הקהל מחא כפיים בטירוף, מעריצות - וגם כמה מעריצים, למרבה השעשוע - היו שולחים פרחים ושוקולדים. אבל איש מעולם לא בכה. גם לא כשגסס על מדרגות הטירה. ומכל ממתקי התשוקה, היה הניצחון הזה על כוכב- הערב, המתוק ביותר.( לעיתים, כשחשבתי על האישה ההיא, חשבתי שאלו הם בעצם חייו של שחקן. להצליח לגעת כל כך קרוב, ולהישאר כל כך רחוק. וגם בזה יש קסם. "...והנה פיגם בשבילך. והנה גם בשבילי... אך עלייך לשאת את פיגמך בדרך מיוחד; " )הוא( באוטובוס, בדרך לאילת. אני נשען על החלון. מולי נפרש מכתש רמון, על האשליות שבסלעים שלו, על הצבעים הבלתי אפשריים שלו, על נוף הירח הזר והמושך. קרוב, מולי, כיסא. וממש על הכיסא ממול. העיניים מוסתרות במשקפי שמש שחורות, ספק ישנות, ספק עוקבות אחר עיניי. העיניים שלי נודדות בין הגוף האלוהי ממולי, לבין הבראשית שמאחוריו. רצות כמו עכבר במבוך. פעימה. עיניי מלטפות את הצוואר המתוח שממול, מוטה אל החלון. מבט חשדני במשקפי השמש. האם העיניים שמתחת מסתכלות עליי מביט בהן, שואב אותן? פעימה. אסור לקחת את הסיכון. הרים חרוטיים שחורים זועקים מאחורי המרפק ממולי. פעימה )חזקה יותר הפעם. אני מרגיש אותה בתוך הגרון(. המרפק, היד המושלמת, סנטר חצוב בשיש, כמו פרפר מיואש, מתקרב אל האש. שוב משקפי השמש. יד שמאל מתמתחת פתאום. פעימה. פעימה. האם ייתכן שנתפסתי? במרחק מתפתל נחל אכזב. קירות סלע צרים מתפוררים ומתפזרים עם השפך, החוצה. גונב מבט מהיר לכיוון הבטן. החולצה התקפלה קצת, כמעט רואים את העמק הקטן של הטבור. בודק שאף אחד לא הסתכל עליי. פעימה. מביט בתלוליות החול האדום ששטות הלאה מהכביש. עוצם עיניים לרגע, מנסה לדמיין את שתי התמונות יחד, בלי להתמקד על אף אחת מהן. פוקח את העיניים. פעימה. סלעים נוגעים בשפתיים, שיער מתבדר על הרים. חיוך קטן. מה לא הייתי נותן בשביל לראות מה קורה עכשיו מתחת למשקפי השמש הארורות האלו. אני חושב, הייתי מוכן שהזמן יעצור עכשיו. אף פעם עוד לא רציתי כל כך לשלוח אצבע ולגעת. כמו במים, כמו באש, כמו בפסלים של מוזיאון. להיות חלק מזה. אבל הכאב הזה, כאב בחזה של תשוקה בלתי ניתנת לגישור, אף פעם עוד לא היה כל כך יפה. אף פעם עוד לא הייתי רחוק כל כך וקרוב עד כדי ממשות. "- היו ימים ואהבתיך. - אכן. נסיך, נתת לי ידיים להאמין בכך." )היא( יש כסא בשורה הראשונה, שהבמאי שומר במיוחד בשבילי. אני שוטפת את האיפור, מחליפה את שמלות המשוגעים בחלוק פשוט, ומגששת באפלה אל כסא אחת-עשרה. בשורה הראשונה יושבים בדרך כלל רק קרובי משפחה של צוות התיאטרון, לפעמים גם איזה קשיש שהצליח להתגנב קדימה בלי לעורר את חמתו של הסדרן. אני משתדלת לחלוף על פניו מהר, אבל הוא בכל זאת רוטן בקול על "הצעירים של היום שאין להם כבוד מינימאלי לתרבות אמיתית", לא מצליח לנחש שלפני רגע בלבד בגד בי עץ הערבה הבכייני ההוא --- "בגדיה נפרשו", מספרת לו המלכה בקול נשבר, "ורגע כבת-ים נשאוה על המים". אני עוצמת את עיניי. מרחוק, אני רואה אותי מטפסת על העץ מעל הנחל, רואה את הענף הבוגדני. אני יכולה לצעוק, לכל הפחות להזהיר, עוד רגע, עוד רגע --- אינני אומרת דבר. גם המלכה השתתקה כבר. פתאום צרחה. השמלות נפרשות על המים, כמו בלונים פורחים ענקיים, אני מפסיקה לצרוח. שקט. כל כך יפה, עד שלרגע נדמה שזה כבר לא יוכל להסתיים רע. אני עוצמת את עיניי. הדברים היפים באמת מתרחשים מאחורי הבמה, ולא מעליה. הגברים עכשיו מדברים הרבה. אני אינני מקשיבה. כל כך הרבה מילים במחזה הזה, כל כך הרבה שורות, נאומים, התרחשויות לא חשובות. מלך דנמרק נרצח, הוא אמר לי, עיניו הבורקות מביטות בקהל )כמו שצריך(. זה לא חשוב, אני רוצה לצעוק, כל השורות האלה לא חשובות, דבר איתי, נשק אותי, כתוב לי שוב את המכתבים הנפלאים ההם. אני שותקת, כבולה לטקסט, מנסה להיזכר במשפט הבא שעליי לומר בטרם ייסגר הוילון על המערכה. מערכה שלישית, תמונה שנייה, שורה ארבעים ו--- לעזאזל! אני מוחקת עכשיו הכל, משאירה רק אותי ואותו, בלי רוחות של מלכים, וגולגולות של ליצנים, ושחקנים זולים עם משפטים גדולים. להיות, או לא להיות? להיות, אני לוחשת מאחוריו. תהיה איתי. תהיה שלי. תהיה. )היא( הם קוברים אותי עכשיו. אני רואה אותו עומד מאחורי השיח. במין דרמטיות מוגזמת קופץ לתוך הקבר, נאבק, החול נדבק לעפעפיו. אני מכירה את הטקסט. ליבי מחסיר פעימה. אני מדקלמת עם המלכה את השורה שלה. "הו, בני, מה הדבר?". אני צריכה לשמוע אותו אומר את זה. פעימה. תצעק--- )הוא( אהבתי את אופליה. אהבתי. את. אופליה. אל אלוהים, הייתי אופליה. הערת המעתיקה: אסתר מוסרת שתספק לכבודו סיפורים דרכי (התנגדות, השופט!) ושהיא צריכה את עזרתך בעבודה בפרוייקט השו"ת (הערת השפחה הנרצעת- שיט? שו? אני מסירה אחריות) [אנטר] אח, יש אלוהים! האנטר עובד עכשיו. נ.ב. הסרט היה 21 גרם. איך היה? אה נצטרך לחשוב על זה עוד קצת כדי להגיד.
 

estersh

New member
בעניין: תהיונת

טוב, פה היא באמת צריכה להתערבב ולהגיד מילה, אסתר הזותי-
 
למעלה