בעניין רשיון לקטנוע שאלות....

נופר223

New member
בעניין רשיון לקטנוע שאלות....

יש לי רשיון נהיגה לרכב כ -8 שנים (רשיון רגיל ב'),וכעת אני רוצה לעשות רשיון לקטנוע (בעיקר לשימוש בחו"ל)ושאלותי הם: 1. האם אפשר לעשות רשיון רק על קטנוע אוטומטי? 2 . האם הרשיון תלוי בנפח הווספה? אני מעונינת ברישיון עד 50 או 100 סמ"ק. 3. איך מוציאים רישיון כזה? תיאוריה?כמה שיעורים?עלות שיעור?איך הטסט?עלות הטסט? תודה מראש לעונים!!!!
 

אורי-

New member
אני מניח שאת מתכוונת לרשיון ה"מהיר"

אז הוא מוגבל עד 50 סמ"ק (מתי שהוא זה אמור לעלות ל125 סמ"ק, אבל יקח כנראה כמה חודשים לחקיקה הזו) איך מוצאים: תחפשי קודם כל מורה מתאים , שלא ינסה לסחוט ממך עוד שעורים, ובמה שכן תעשי ילמד אותך את העקרון. בד"כ לוקחים שיעור אחד ועוד אחד לפני הטסט , אם את רואה שצריך - תקחי עוד שעורים לפני הטסט. ת'כלס - צריכה את הטופס ללימוד רכיבה מ מ.מ.ס.י , להחתים את משרד הרישוי על פטור מתיאוריה. אגרה לטסט עולה 113 ש"ח , טסט עולה קצת יותר מ 200 ש"ח (למורה) שעור כ 70-80 שקלים. המבחן שליטה : שמיניות , סללום , קו ישר , עצירת חרום. כל זה יתורגל עם המורה לפני הטסט.
 

Shlomi TC

New member
לא בכל מקום

בירושלים לדוגמא אנחנו עושים בטסט רק שמיניות ויציאה לכביש.
 

אורי-

New member
נראה לי שהיא רוצה רק 50 סעמ"ק

וצריכה רק מבחן שליטה. ממה שנכתב כאן עולה שיש הבדלים בין טסטים במקומות השונים. אני עשיתי על אופנוע עד 500 , אבל כל מי שהיה במגרש עשה אותו דבר (גם אלו של המבחן שליטה) : שמיניות ומיד אחר כך סללום , אחרי זה חיכינו ליד היציאה לקו ישר והטסטר "הזניק" אחד אחד. מי שצריך רק מבחן שליטה אמור לתרגל גם עצירת חרום , אבל לא ראיתי איך בדיוק זה קורה. (מי שיוצא החוצה לעיר לא מחוייב בזה , כי הטסטסר רואה אותו מאיץ ובולם). לגבי מינימום שעורים - למבחן שליטה , אין מינימום. למי שיש רשיון קודם - המינימום הוא 8 שעורים.
 

אורי-

New member
הבהה לגבי מה שכתבתי על מינימום שעור

למי ש"עולה מדרגה" ומגדיל את רשיון האופנוע מ50 ל500 , המינימום 8. למי שיש רשיון על רכב - המינימום עדיין נשאר 15.
 

Shlomi TC

New member
תשובות בנוגע למה שאני יודע

1-אפשר, אני למשל עשיתי רשיון על קטנוע ואני עדיין יכול לרכוב על אופנוע. 2-כן, ישנה דרגת רשיון של עד 50 סמ"ק, עד 500 ומעל 500. 3-תאוריה את לא צריכה כי יש לך תאוריה של רכב, מכיוון שיש לך רשיון לרכב על רכב מעל 3 שנים את צריכה רק 8 שעורים (רק מבחן שליטה) [לפי מה שאני זוכר מהמורה שלי לנהיגה], עלות השיעור נעה בין 65-85, בד"כ זה 75, הטסט עולה איזה 100 וכמה שקלים (אם זה 50 סמ"ק). תהני
 

yuvalfra

New member
50 סמ"ק +

יש 3 סוגי רשיונות על דו"ג: א' - עד 50 סמ"ק ב' - עד 500 סמ"ק ג' - מעל 500 סמ"ק אז השאלה היא מה אתה צריך. לרכיבה עירונית בלבד קטנוע 50 סמ"ק הוא מספיק. לרכיבה בין-עירונית עדיף מעל 50 סמ"ק. אז לפי דעתי תעשה רשיון עד 500 סמ"ק, כך תשאיר לעצמך את כל האופציות פתוחות למקרה ש-50 סמ"ק לא יספק אותך. התאוריה שעשית על המכונית תקפה גם על דו"ג. אם אינני טועה אין כמות מינימום של שיעורים שאתה צריך לעבור לפני שתוכל לגשת לטסט, אלא פשוט מתי שמתאים לך לגשת (המינימום הסטנדרטי הוא 10 שיעורים). מחיר שיעור הוא כ-70 ש"ח. הטסט על 50 סמ"ק כולל מבן שליטה שבו עלייך ליסוע באיטיות בין שני קווים ולשמור על יציבות ואז לחזור בסללום ולעשות סריה של שמיניות. אחרי שעברת את מבחן השליטה אתה יוצא לכביש שם הטסטר נותן מסלול ואתה נוסע יחד עם עוד 2-3 נבחנים. המבחן שליטה של 500 סמ"ק שונה מעט ואני לא יודע עליו הרבה אז אין טעם שאני יענה :) מקווה שעזרתי.
 

yuvalfra

New member
לא שמתי לב שאת בחורה :)

 

אורי-

New member
עוד תוספת קטנה :

דרגה ב' מכילה (כמו ברכב רגיל) רשיון שמוגבל לאוטומט בלבד ורשיון "רגיל". אני עשיתי לאחר 5 שנים על רכב רשיון על אופנוע עד 500 גיר רגיל , המסלול גם במגרש וגם בחוץ זהה בדיוק למה שמבצעים קטנועים (אני יצאתי בשלישיה של אופנועים , אבל לפנינו יצאו 2 קטנועים ואופנוע). היוצא דופן היחידי - מבחן שליטה , שכנראה עליו מדובר בשליטה (ולא נדע עד שנופר תוכל להסביר למה היא מתכוונת , אחרי שראתה את כל האופציות).
 
למעלה