בעניין תלונות וטרוניות (מעין הודעה ניהולית אם תרצו :-)) - מיועד לאלו שהדבר רלוונטי עבורם.

Harrington

Well-known member
מנהל
כידוע ואין זה סוד שיש באתר גולשות וגולשים שונים שאינם מרוצים מהיותי מנהל פורום זה (ועוד אחד) באתר. גולשות וגולשים אלו מתנגדים אלי, לכתיבתי בכללותה, וכאמור, להיותי בדרגת ניהול (מה שבין השאר מונע ממנהל בפורום אחר לחסום אותי, על אף שנהנה מאוד לעשות זאת עשרות פעמים בעבר על אף שהודה מאוחר יותר שלא הייתה לכך כל הצדקה). אמנם בניגוד למה שאותה קבוצה אוהבת לספר, לא מוניתי לתפקיד כדי למנוע חסימות אלו, אלא מסיבות אחרות לחלוטין שאין זה המקום להיכנס אליהן. אבל התוצאה בהחלט זהה כמובן.

בכל מקרה, לעתים קורה שגולשת או גולש לוחצים על 'דיווח' (לא זוכר את שם הכפתור המדויק כרגע) כדי להתלונן על פוסט כזה או אחר ותוכנו. זה קורה כלפי כל מיני סוגי פוסטים, כותבים שונים וכו'. לעתים ההנהלה מוצאת את הדיווחים מוצדקים ומטפלים. לעתים הם פחות מסכימים והתלונה נדחית. וכל זה נעשה כמובן באופן ענייני (מה שלא תמיד נכון לגבי התלנות עצמן) וכל מקרה נבחן לגופו של עניין.

כאשר מוגשת תלונה כזאת כלפי כותב/ת שהוא במקרה גם חבר הנהלה (למשל עבדכם הנאמן), התלונה עדיין מגיעה לאותו מקום, קרי אל הנהלת הפורום. היא זו שתידרש לטפל בה, כאשר בפועל זה נעשה פשוט על-ידי המנהל/ת שמתפנה לזה קודם וללא קשר לזהות המתלונן, זהות נשוא התלונה, או העניין שבגינו הוגשה.

גולשות או גולשים המעוניינים להתלונן על היותי מנהל או על משהו שכתבתי במסגרת כתיבתי השוטפת בפורום כגולש מן המניין, או כאלה המעוניינים להתלונן על פעולה ניהולית כלשהי שננקטה על-ידי מי מחברי ההנהלה, יכול להתלונן אם כן באמצעות הכפתור הנ"ל ולקוות שהתלונה תטופל על-ידי חבר/ת אחר בצוות ניהול הפורום. לחילופין באפשרותו לפנות להנהלת האתר, באמצעות מסר אישי לגולש המוכר בשמו 'אדמין' ובלע"ז @Admin.

אמנם רצוי שלא לשגע את האדמין בתלונות שווא, קרי בתלונות שהדרג הראוי לטפל בהן הוא צוות הניהול הקבוע של הפורום. אולם בתלונות ענייניות כלפי מי מצוות הניהול הוא בהחלט הכתובת להן. תלונות לגבי מי מצוות ההנהלה שהינן על כתיבתו במסגרת השוטפת של 'גולשים מן המנין' עם זאת, פחות שייכות לאדמין ומטופלות כאמור על-ידי צוות הפורום.

על אף שהדבר מנוגד רשמית לתקנון האתר, ניתן ככל שמאן דהוא ימצא לנכון לכתוב כמובן את הדברים על-גבי הפורום, למשל בתגובה לאותם דברים שנכתבו ע"י אותו חבר/ת צוות, כתגובה כללית בשרשור הרלוונטי וכיו"ב. לאור הניגוד הרשמי לתקנון יחליט צוות ההנהלה אם להשאיר את הדברים או לדרוש את עריכתם/מחיקתם והכל בהתאם לעניין, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו.

צוות ההנהלה ימשיך לכתוב כ'גולשים מן המנין' (שכן לשם כך התכנסנו מן הסתם :)) ולעשות זאת במקביל וללא קשר לתפקידי וסמכויות הניהול שברשותו. במקביל כמובן שכל תלונה עניינית תיבחן לגופו של עניין ותטופל באופן ענייני.

מי שאינו מבין לשם מה הוא נאלץ לקרוא את כל הנ"ל, אל תרגישו רע או 'לא בלופּ'. הכל בסדר :). רוב חברות וחברי הפורום לא נוהגים להתלונן וככל שהם נאלצים מעת לעת לעשות זאת, עושים זאת באופן ענייני כלפי משהו שמפריע להם עניינית. אולם גם תלונות שעושות רושם שאינן כאלה כאמור, נבחנות לגופו של עניין בלבד ותטופלנה בהתאם לצורך ולהצדקה בכל מקרה ומקרה. היה חשוב לעניות דעתי להבהיר דברים אלו, לטובת אלו המעוניינים בכך ונזקקים להבהרה זו, גם אם מדובר במיעוט מקרב חברות וחברי הפורום.

בתקווה להמשך כתיבה פוריה על-ידי כולם, מיעוט תלונות ענייניות ובכלל, תוך שמירה הדדית על כבוד האחר, כבודם של אלה שהוחלט שיישמר בפורום זה, ומתוך חשיבה על הנאת ורווחת כלל הכותבות והכותבים.
 

משתפרת1

Well-known member
כידוע ואין זה סוד שיש באתר גולשות וגולשים שונים שאינם מרוצים מהיותי מנהל פורום זה (ועוד אחד) באתר. גולשות וגולשים אלו מתנגדים אלי, לכתיבתי בכללותה, וכאמור, להיותי בדרגת ניהול (מה שבין השאר מונע ממנהל בפורום אחר לחסום אותי, על אף שנהנה מאוד לעשות זאת עשרות פעמים בעבר על אף שהודה מאוחר יותר שלא הייתה לכך כל הצדקה). אמנם בניגוד למה שאותה קבוצה אוהבת לספר, לא מוניתי לתפקיד כדי למנוע חסימות אלו, אלא מסיבות אחרות לחלוטין שאין זה המקום להיכנס אליהן. אבל התוצאה בהחלט זהה כמובן.

בכל מקרה, לעתים קורה שגולשת או גולש לוחצים על 'דיווח' (לא זוכר את שם הכפתור המדויק כרגע) כדי להתלונן על פוסט כזה או אחר ותוכנו. זה קורה כלפי כל מיני סוגי פוסטים, כותבים שונים וכו'. לעתים ההנהלה מוצאת את הדיווחים מוצדקים ומטפלים. לעתים הם פחות מסכימים והתלונה נדחית. וכל זה נעשה כמובן באופן ענייני (מה שלא תמיד נכון לגבי התלנות עצמן) וכל מקרה נבחן לגופו של עניין.

כאשר מוגשת תלונה כזאת כלפי כותב/ת שהוא במקרה גם חבר הנהלה (למשל עבדכם הנאמן), התלונה עדיין מגיעה לאותו מקום, קרי אל הנהלת הפורום. היא זו שתידרש לטפל בה, כאשר בפועל זה נעשה פשוט על-ידי המנהל/ת שמתפנה לזה קודם וללא קשר לזהות המתלונן, זהות נשוא התלונה, או העניין שבגינו הוגשה.

גולשות או גולשים המעוניינים להתלונן על היותי מנהל או על משהו שכתבתי במסגרת כתיבתי השוטפת בפורום כגולש מן המניין, או כאלה המעוניינים להתלונן על פעולה ניהולית כלשהי שננקטה על-ידי מי מחברי ההנהלה, יכול להתלונן אם כן באמצעות הכפתור הנ"ל ולקוות שהתלונה תטופל על-ידי חבר/ת אחר בצוות ניהול הפורום. לחילופין באפשרותו לפנות להנהלת האתר, באמצעות מסר אישי לגולש המוכר בשמו 'אדמין' ובלע"ז @Admin.

אמנם רצוי שלא לשגע את האדמין בתלונות שווא, קרי בתלונות שהדרג הראוי לטפל בהן הוא צוות הניהול הקבוע של הפורום. אולם בתלונות ענייניות כלפי מי מצוות הניהול הוא בהחלט הכתובת להן. תלונות לגבי מי מצוות ההנהלה שהינן על כתיבתו במסגרת השוטפת של 'גולשים מן המנין' עם זאת, פחות שייכות לאדמין ומטופלות כאמור על-ידי צוות הפורום.

על אף שהדבר מנוגד רשמית לתקנון האתר, ניתן ככל שמאן דהוא ימצא לנכון לכתוב כמובן את הדברים על-גבי הפורום, למשל בתגובה לאותם דברים שנכתבו ע"י אותו חבר/ת צוות, כתגובה כללית בשרשור הרלוונטי וכיו"ב. לאור הניגוד הרשמי לתקנון יחליט צוות ההנהלה אם להשאיר את הדברים או לדרוש את עריכתם/מחיקתם והכל בהתאם לעניין, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו.

צוות ההנהלה ימשיך לכתוב כ'גולשים מן המנין' (שכן לשם כך התכנסנו מן הסתם ) ולעשות זאת במקביל וללא קשר לתפקידי וסמכויות הניהול שברשותו. במקביל כמובן שכל תלונה עניינית תיבחן לגופו של עניין ותטופל באופן ענייני.

מי שאינו מבין לשם מה הוא נאלץ לקרוא את כל הנ"ל, אל תרגישו רע או 'לא בלופּ'. הכל בסדר . רוב חברות וחברי הפורום לא נוהגים להתלונן וככל שהם נאלצים מעת לעת לעשות זאת, עושים זאת באופן ענייני כלפי משהו שמפריע להם עניינית. אולם גם תלונות שעושות רושם שאינן כאלה כאמור, נבחנות לגופו של עניין בלבד ותטופלנה בהתאם לצורך ולהצדקה בכל מקרה ומקרה. היה חשוב לעניות דעתי להבהיר דברים אלו, לטובת אלו המעוניינים בכך ונזקקים להבהרה זו, גם אם מדובר במיעוט מקרב חברות וחברי הפורום.

בתקווה להמשך כתיבה פוריה על-ידי כולם, מיעוט תלונות ענייניות ובכלל, תוך שמירה הדדית על כבוד האחר, כבודם של אלה שהוחלט שיישמר בפורום זה, ומתוך חשיבה על הנאת ורווחת כלל הכותבות והכותבים.
מכיוון שכפתור הדיווח מביא את התלונה למנהלי הפורום ואין דרך לדעת מי מהם יטפל בתלונה- פשוט יותר לכתוב מסר עם התלונה למנהל/ת שאתם רוצים שיתיחס אליה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מכיוון שכפתור הדיווח מביא את התלונה למנהלי הפורום ואין דרך לדעת מי מהם יטפל בתלונה- פשוט יותר לכתוב מסר עם התלונה למנהל/ת שאתם רוצים שיתיחס אליה.
כמובן גם אפשרות. מטרת דברי היה בעיקר להצביע על האפשרות להגיע ל'הנהלה הבכירה' יותר ולהבדיל בין הדרך לעשות זאת לדרך להגיע אל צוות ההנהלה של הפורום הספציפי. אבל כמובן שאת לגמרי צודקת שאם מישהו מעונין להגיע דווקא אל אחד ממנהלי הפורום ולא אל השני, שיש את הדרך שהצעת כדי להגיע לכך.

יצוין סתם להשכלה כללית כי תלונות שמגיעות בדרך של דיווח באמצעות הכפתור הייעודי, מעט מקלות על המנהל הנמען (תכל'ס פשוט הראשון מהצוות שנכנס לדיווח) לטפל בה. קטע טכני שמעלה בפניו ישירות את המיקום עליו הוגשה התלונה, דרכי טיפול בה וכיו"ב. אבל כמובן שכל מנהל יכול גם פשוט לחפש באופן יזום (אם נדרש לכך על סמך מסר אישי שקיבל) את המקום הבעייתי ואז לטפל במידה וימצא לנכון.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
כמובן גם אפשרות. מטרת דברי היה בעיקר להצביע על האפשרות להגיע ל'הנהלה הבכירה' יותר ולהבדיל בין הדרך לעשות זאת לדרך להגיע אל צוות ההנהלה של הפורום הספציפי. אבל כמובן שאת לגמרי צודקת שאם מישהו מעונין להגיע דווקא אל אחד ממנהלי הפורום ולא אל השני, שיש את הדרך שהצעת כדי להגיע לכך.

יצוין סתם להשכלה כללית כי תלונות שמגיעות בדרך של דיווח באמצעות הכפתור הייעודי, מעט מקלות על המנהל הנמען (תכל'ס פשוט הראשון מהצוות שנכנס לדיווח) לטפל בה. קטע טכני שמעלה בפניו ישירות את המיקום עליו הוגשה התלונה, דרכי טיפול בה וכיו"ב. אבל כמובן שכל מנהל יכול גם פשוט לחפש באופן יזום (אם נדרש לכך על סמך מסר אישי שקיבל) את המקום הבעייתי ואז לטפל במידה וימצא לנכון.
כפתור דיווח.
מגיע למנהלי פורום+ לאדמין.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ננצל ברשותכם את שרשור 'העדכון הניהולי' על-מנת לעדכן ולהזכיר לכותבים החדשים שמצאו את הפורום שלנו לאחרונה, כי בפורום זה אין לקלל או להוסיף כינויי גנאי כלפי נבחרי ציבור ו/או ארגונים מרשויות המדינה. ניתן כמובן לתקוף אותם בהתאם לצורך על-פי החלטתכם וניתן גם להוסיף שמות תואר במידה ותמצאו לנכון. אך יש לעשות זאת בצורה שאינה מוגזמת באופן קיצוני וככל שניתן, בצורה שלא תרעיל את השיח ותגרום להתדרדרותו. כך על-פי החלטת חברות וחברי הפורום 'הגרעיניים' (קרי אלו שכתבו בו עוד כשהיה קומונה) וכן ע"י כלל חברות וחברי הפורום בסקר שנערך בעניין לפני זמן מה.

לאחרונה אירעו מספר חריגות מבחינה זו, שטופלו על-ידי צוות הניהול. מאחר ומדובר היה בגולשים חדשים כאן והכלל הנ"ל ייחודי לפורום ואינו מופיע, באופן מפורט וספציפי, בתקנון האתר, גולשים אלו לא נחסמו והחלטנו להסתפק במתן התראה שיערכו/ימחקו את דבריהם ויימנעו מהתנהגות כזאת בעתיד. כמובן שמספר האזהרות מוגבל מטבע הדברים וככל שגולש/ת יגלה דעתו שלא הפנים את הדבר וימשיך לכתוב בניגוד לכללי הפורום, שהוא מסתכן בהפעלת אמצעי ניהול חמורים יותר נגדו. אנו מנסים אמנם להימנע מכך, בין השאר מאחר וחסימה מהפורום משמעותה חסימה מכלל הפורומים ולא רק מזה בו 'חטא' הכותב, אך לא לעולם חוסן. נבקש אם כן מכלל הגולשות והגולשים לכבד את כללי הפורום בין אם אלו מוצאים חן בעיניהם ובין אם לאו, ולמנוע מצוות ההנהלה את הצורך לנקוט בצעדים שאיש לא רוצה להשתמש בהם.

תודה מראש על שיתוף הפעולה וכתיבה מהנה.
 
למעלה