בעניין Experienced Driver Recognition For Australia

ClearMind

New member
בעניין Experienced Driver Recognition For Australia

חברי פורום שלום רב,
לאחר שלא קיבלתי זמן רב תשובות ממשרד הרישוי, שלחתי אי מייל לשר התחבורה עם העתק למנכ"ל,דוברות ופניות ציבור שבו העליתי את הסוגיה מחדש.
לשמחתי לאחר שבוע ויום קיבלתי תשובה כדלקמן (החלפתי את השם של המשיב לישראל ישראלי):
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
תודה רבה על פנייתך.
שמי ישראל ישראלי ואני מנהלת קשרי חוץ במשרד התחבורה.
הגיעו למשרד מספר פניות מאזרחים בנוגע לסוגיה שאתה מעלה.

פנינו לשגרירות ישראל באוסטרליה וביקשנו לקבל את כל המסמכים בצינורות הדיפלומטים המקובלים על מנת לבחון את הנושא.

באגף הרישוי בודקים את המסמכים יחד עם הלשכה המשפטית.
לכשנסיים לבחון את הדברים- נדאג לעדכן גם אותך.

לידיעתך.

Israel Israeli
Director, International Relations
Ministry of Transport & Road Safety
----------------------------------------------------------------------------------------------
אני מודה לכל חברי הפורום שטרחו ושלחו מכתבים משלהם והעלו את הסוגיה על סדר יום של משרד התחבורה.
תודה לכולכם!
 

Sweet Hereafter

New member
לכשנסיים לבחון את הדברים (כלומר, לעולם לא),

נדאג לעדכן גם אותך. העדכון יגיד שבחנו את הנושא לעומק והחלטנו לא לשנות כלום.

אם למילים מסוג זה היתה משמעות אמיתית בישראל, אולי חלקנו עוד היה גר שם.
 

ClearMind

New member
דווקא במקרה הזה יש לי אופטימיות רבה

מכיוון שמדובר בתהליך יחסית פשוט וכבר נעשתה חצי מהעבודה.

יש תהליך אחר שאני מנסה לקדם וזה אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לאוסטרליה.
הייתה לי תכתובת בנושא זה עם משרד האוצר וזה נכנס כהצעה לתוכנית עבודה לשנת 2016.
אך כל עוד זה לא אושר סופית זה עדיין בגדר הצעה ועל כן יש סיכוי שזה לא יבשיל לכדי פעולה ממשית.
אך עדיין שומר על אופטימיות זהירה.
 

N0

New member
מעניין מה יצא עם זה

יחסית לאחרונה התשובה הרשמית של משרד התחבורה הייתה שזה לא הולך לקרות -
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=697&messageid=176817894&r=1
&nbsp
אבל אולי באמת אם יציקו להם מספיק בסוף הם יחליטו לשנות משהו.
מעניין לשמוע גם לגבי המס.
מה לדעתך הסיבה שהם לא עשו אמנה עד עכשיו ?
&nbsp
&nbsp
 

ClearMind

New member
קודם כל תודה על ההפנייה

ישר שלחתי עוד אי מייל למנהלת קשרי חוץ של משרד התחבורה וביקשתי התייחסות למכתב זה.

לגבי האמנה, אני מניח שעד עכשיו קידום יחסים כלכליים עם אוסטרליה לא היה בעדיפות גבוהה.
רק בשנתיים שלוש האחרונות התחילו לקחת את הדברים ברצינות.
ואכן, בתוכנית האוצר לשנת 2014 מצויין שאחת המטרות המרכזיות היא: "המשך חיזוק קשרי הידידות העמוקים בין ישראל ואוסטרליה – הן בתחום המדיני-אסטרטגי והן בקשר הכלכלי".
אי לכך חתימה על אמנה זה רק שאלה של מתי ולא אם כי לשתי המדינות יש אינטרנט לקדם את זה.
 

ANZ1

New member
אמנה

אני לא יודע מה הסיבה שישראל לא חתמה על אמנות כאלו עם אוסטרליה וניו זילנד.
אבל זה בטוח לא בגלל חשיבות כלכלית, תסתכל על רשימת המדינות שישראל כן חתמה איתם, יש שם מדינות קטנות וחסרות חשיבות לישראל, כמו גמייקה ולוקסמבורג, ברור שהמסחר עם אוסטרליה יותר גבוה מהמסחר עם גמייקה, אותו הדבר לגבי כמות האנשים שעשו רילוקיישן.

http://ozar.mof.gov.il/hachnasot/amanot.asp
 

Sweet Hereafter

New member
איזה אינטרס יש לישראל לחתום על אמנה כזו?

1. מניעת כפל מס פירושה שישראל יכולה לגבות פחות מס מישראלים.
2. לישראל אין אינטרס (מוצהר) לעודד רילוקיישן של ישראלים לאוסטרליה, והיא גם לא ממש זקוקה לרילוקיישן של אוסטרלים (אם בכלל קיים דבר כזה).
 

Javali

New member
איזה אינטרס יש לארה"ב לחתום על אמנת כזו עם אוסטרליה?

1. מניעת כפל מס פירושה שארה"ב יכולה לגבות פחות מס מאמריקאים
2. לארה"ב אין אינטרס (מוצהר) לעודד רילוקישן של אמריקאים לאוסטרליה והיא גם לא ממש זקוקה לרילוקיישן של אוסטרלים.
&nbsp
אלא מה, הנסיון מראה שאמנה כזו מעמיקה את גביית המיסים. בין השאר כי היא מורידה את חוסר הוודאות של עובדים בינלאומיים, מגדילה את שיתוף הפעולה בין רשויות המס ומורידה את התמריץ להתחמקות מתשלום מס.
 

ClearMind

New member
יש כמה סיבות טובות

מצטט מאיזשהו מאמר - "לישראל אינטרס גדול לחתימה על אמנות מס חדשות ולשימור קיימות – הן מסייעות במשיכת משקיעים למדינה, ביצוע עסקאות ופתיחת ישראל בפני שווקים חדשים. אמנות מס לא רק "מסדרות" את תשלומי המס למניעת כפל מס, הן אף כוללות סיוע הדדי בשקיפות מידע לגבי נישומים והלכה למעשה, הן בעצם גוברות במרותן על החקיקה המדינית בנושאי המיסוי הבינלאומי."
 
למעלה