בענין הדבש.

דוד1000

New member
בענין הדבש.

ראיתי לנכון להגיב בענין הדבש. ההלכה היא שכל היוצא מן הטמא הרי הוא טמא. הדבש אכן יוצא מן הטמא שהרי הדבורה הינה יצור האסור באכילה. לכן לכאורה אסור הדבש באכילה. בשני מקרים מותר לאכול את היוצא מן הטמא. א. כאשר הפורש מן הטמא התערב שלא על ידי אדם בכוונה בצורה כזאת שהוא בטל ברוב או בששים - לפי הנסיבות ההלכתיות בהן מדובר, זאת בתנאי שאין הוא נותן טעם בתערובת. ב. כשהפורש מן הטמא אינו אכיל ביסודו. לדוגמה עצמות חמורים. במקרה של הדבש הרי אכן הדבורה מפרישה אנזימים המשפיעים ישירות על הדבש ואף משנים את טעמו. לא זו אף זו הם בוודאי נותנים טעם בדבש שהרי טעם הדבש אינו כטעם צוף הפרחים. אולם האנזימים המופרשים לכשעצמם אינם אכילים והם כנראה אפילו מרירים. כך שאכילתם לכשעצמם אינה אסורה. לכן יוצא לנו שלמרות שלאנזימים הללו יש ערך תזונתי כל שהוא, אך היות והם לכשעצמם אינם אכילים, הדבש כשר. כעת, לו גם יצוייר שכל זה לא היה נכון. עדיין היה הדבש מותר לאכילה. זאת משום שכל יסודתו של כל דבר איסור תלוי רק ואך ורק במה שאנו לומדים מן התורה על פי מסורת חז"ל גם אם הם טעו. המעוניין ילמד את מסכת הוריות כדי להבין את ההגיון שבכך. והנה חכמי ישראל בלימודם מן המקראות הסיקו שהדבש כשר. לדוגמה יצויין ששמשון ויהונתן אכלו דבש כמתואר במקראות. היינו גם אם הדבש אכן היה יוצא מן הטמא והיה לפי הסברה אסור באכילה, גם אז יכולים ישראל לאכול דבש על פי האמור בחומש דברים ועשית ככל אשר יורוך. מאת הרב דב.
 

Gov e rn or

New member
דב מנסה להתגונן באפן נוגה, מעורר

רחמים, מפני תקיפתי את הבנתם של חז"ל בטיבו של הדבש. קראו שוב את ההסבר הפתלתול החמקן שלו ואמרו לי האם נחה דעתכם. אדגיש: מעולם לא התענינתי בטיבו של הדבש. נהייתי מומחה על כרחי רק משהעלה דלעת1000 את "מופת" הדבש על נס. הייתי אומר שדלעת1000 הוא האויב הבודד הגדול ביותר של היהדות...
 

מששה

New member
גוברנור מנסה להתחמק שוב ושוב

גוברנור אתה עובד מדאי קשה עד כמעט 2 בלילה מה קרה צריך תוספת משכורת, יש מיתון? כבר הספיקו להכירך כאן http://www33.brinkster.com/emet11/loop.htm אז חבל שאתה מבזבז את זמנך לריק וכן: עוד לא ענית לשאלות שהוצגו בפניך ומדוע תשובות על כך חיוניות לדיונך בפורום, כיוון שלפי הנראה אתה מקבל את משכורתך על כתיבה וניאוץ וגדוף הדת היהודית בפורומים רבים וממילא יש פה הטעיות רבות במעשיך: 1) כי כמו עורך דין שנשכר להציל רוצח מידו של החוק לעולם לא יפליל את הרוצח כי אחרת יאבד משכורתו, וכך אתה לעולם לא תסכים להודות שהוכיחו לך משהו כלשהו שמתאים לרוח היהדות כי אתה נשכרת למען גדף ונאץ והשפלת היהדות אז לעולם לא תודה שהוכיחו לך משהו. 2) כיוון שאתה מקבל משכורת משונאי הדת אתה יכול לשבת יום שלם גם עד 2 בלילה עד מנת לגדף ולנאץ את היהדות ולאחרים אין את הזמן הבלתי מוגבל שלך הם צריכים להתפרנס מדברים יותר מכובדים מניאוץ וביזוי הדת היהודית וממילא יכולה להווצר כאן הטעיה כאילו יש איזה טענה נגד היהדות שלא נענתה 3) עצם ההתחמקות שלך מלענות על השאלות שלהלן מראה על חוסר אמינות חוסר יושר אישי והטעיית הציבור בכוונה. נשאלת בעבר ולא ענית (לפחות 10 פעמים) על ידי כמה משתתפים והתחמקת באלגנטיות אז סיכמתי את השאלות ואשמח אם תענה עליהם ביושר 1) האם משלמים לך לפי הודעות או לפי שעות 2) האם על כל פורום משלמים לך תשלום בניפרד או שהתשלום הוא על כל הפרומים שאתה משתתף (פורום נטעים, אתאיזם ודת, ושאר פורומי תפוז וכן בפורומים של ידיעות אחרונות ושל נענע ושל עוד כמה) 3) האם המשלמים עוקבים אחרי הכשלונות שלך לשכנע אנשים בחילוניות ושאתה נכשל בזה נכשל פעם אחר פעם 4) האם זה לא מעייף ומתסכל לשבת מול המחשב כ- 18 שעות ביממה? האם העולם מבחוץ לא כל כך מעניין כמו הדיונים בפורום. נכון שצריך פרנסה אבל יש גבול כמה אדם מוכן לעבוד בשביל פרנסה 5) האם המימון של המעבידים שלך בא מכספי משלם המיסים או כסף פרטי של שונאי הדת והדתיים? 6) האם הם יפטרו אותך אם הם יגלו שיודעים שאתה מגוייס על ידיהם? אני יודע מראש שתאמר "אני אדם פרטי שכותב בזמני החופשי" (18 שעות ביממה...) אז אשאל אותך בבקשה: 7) האם תוכל להציג כאן לעיננו את תלוש המשכורת שלך כדי שנוכל לדעת את מידת האמינות של טענתך? לעומת אלו הדנים איתו שכותבים בזמנם הפנוי ובהתנדבות אז נראה שגובנור ממומן על ידי מפלגות שונאי הדת שחושבים שדרכו ודרך הזלזול והביזוי של קודשי ישראל הם יצליחו להפיל ברשת כמה שומרי מצוות תמימים לכן נראה בבירור ששכרו אותו בכסף מלא והוא מתחמק בכל מיני אמתלאות ולא מגלה מהיכן הוא ממומן.
 
אני, Yahweh, הידוע גם כאלהים, יהוה,

אדוני, יי, אל עליון, וכנויים נוספים, כמפורט בחבור שלי המוכר בכנוי "תורה", מצהיר בזאת, בהתאם לתקנה 7/א'/8307 (שעות העבודה, המנוחה והנחלה, הוראת-שעה) תרפ"ה-פ"ו, (נסח מפוצל), כי אני מועסק לתקופת נסיון ע"י גוברנור, ואוכל מכף ידו הרחבה, הפתוחה, המשביעה לכל חי רצון, ועושה דברו ככל אשר יורה לי, בתום לב ובהשתדלות כדרך פועל הגון. לאור הצהרתי לעיל, ומכח היותי אדוניך ובוראך, מ(ח)ששה, אני מודיע לך כי מעסיקי מודה לך על שאתה מצהיל את רוחו בשטויותיך וגורם לו קורת רוח עמוקה, שעה שהוא טרוד בסיוע לבני יפת בבבל למגור צאצאי סנחריב. שא ברכה...
 

התולעת 1

New member
יופי GOVERNORטוב שאתה מודה

שאתה חולה נפש...הינה לכם עוד שם של VERDUN00000000000GOVERNORאיגרא...ועוד
 

Go vern or

New member
"אני אולי האויב הגדול ביותר של

הכופרים"??? טוב מאד אם אתה סבור כך. זה מבטיח כי תמשיך באידיוטיותך לספק לי תחמשת להשפלת האמונה ואלהים. מאז הופעת בזירות הפורומים, מושפל אלהים ונבעט במורד גרם המעלות ממדרגה למדרגה, נמרטות נוצותיו, ולחייו אש-להבה מן הסטירות שהוא סופג ממני. על ישבנו תמצא את כל טביעות הנעלים אותן נעלתי בשנתיים האחרונות...
 

דוד1000

New member
יש כאן ראיה לאמיתות התורה.

יש כאן ראיה לאמיתות התורה. באשר באמצעים של תקופת המקרא לא ניתן היה ללדעת מה עושה הדבורה בצוף. הדעת היתה נותנת לאסור את הדבש. העובדה שאבותינו התנהגו אחרת היתה תלויה בוודאי בכוחות רוחניים טרנצנדנטיים שהנחו אותם לדעת שבכל זאת הדבש כשר. דב
 

Go vern or

New member
דב טוען: "העובדה שאבותינו התנהגו

אחרת היתה תלויה בוודאי בכוחות רוחניים טרנצנדנטיים שהנחו אותם לדעת שבכל זאת הדבש כשר" נסביר בהרחבה פעם נוספת. חז"ל לא הבינו מהו תהליך יצור הדבש, אולם חשקו בו. הדבש מופק מצוף, בעזרת אנזימים המיוצרים בגוף הדבורה ב_בלוטות_ מיוחדות לכך ו_נותר_ בדבש לאחר אסופו ונאכל ע"י הצרכן. אין הבדל בין חמרים הנפרשים מבלוטות בגוף הדבורה שהיא חרק טמא לבין חמרים הנפרשים מבלוטות, mammary glands, בגוף נאקה שהיא יונק טמא. אלה בלוטות ואלה בלוטות והתוצרים הם הפרשות בלוטות אלה ומקורם במערכת הפסיולוגית של בעל החיים, וראה זה פלא: הדבש הוכשר, אולם חלב נאקה - לא. אין משמעות לטענה שהאנזימים בטלים בששים. מכיוון שזו בבירור טענת תרוץ שלא עלתה כלל על דעת חז"ל. הם פשוט לא הבינו את תהליך היצור. נקודה. דב, בנסיונו הנואש והמגוחך "מכשיר" בדיעבד את הדבש משום "בטל בששים". אלה ואלה הם הפרשות מבלוטות בגוף בעל חיים טמא. מה שחשוב, ולא נניח לך לטשטש זאת, הוא שחז"ל לא הבינו כיצד מופק הדבש. מר דב, אם לא הבנת, אל תתביש לחזור ולשאול. אחזור בסבלנות על ההסבר ככל שידרש. גם תלמידים קשי-תפישה ראויים להתחשבות. זכור: לא הבישן למד...
 

דוד1000

New member
מיודענו האנונימי נוקט בהנחת המבוקש.

שוב מיודענו האנונימי נוקט בהנחת המבוקש. יואיל האיש לעיין בטיעון מחדש ויווכח שטעה בהנחותיו. לא נטען בשום מקום בחז"ל שאין אנו אוכלים אנזימים של הדבורה. כן נטען שאין איסור בכילה זו והוסבר גם למה. ראיות מאתר הידברות אינן ראיות אלא הסתמכות על הבנה של עורך אתר הידברות. אם לחז"ל מותר לטעות בוודאי שמותר הדבר לעורך אתר הידברות. לעומת זאת המקרא נשאר מדבר בעד עצמו. אין הסבר אחר ידוע למה המקרא התיר אכילת דבש. (למעט ההסבר של המשיג הטוען שאבותינו היו חזירים שליקוק דבש מעבירם על דעתם...). וכל הפוסל במומו פוסל.
 

דוד1000

New member
דבש

מה שיוצא מטמא טמא. יש הבדל בין נאנקה לבין הדבורה. הדבורה לא ממצא את הדבש מגופה אלא משק נפרד מהקיבה. דבורים נחשבות לשיקוץ, כמו החרקים האחרים, ואינן כשרות. אולם הדבורה יוצאת דופן: היא אמנם אסורה באכילה, אך הדבש שלה כשר, להבדיל מתוצריהן הגופניים של בהמות לא כשרות. מה שנלקח מגוף טמא נחשב לטמא על פי ההלכה היהודית, אך הדבורה אינה מעכלת את הדבש, אלא רק מעבירה אותו ממקום למקום. אמנם הדבורה יונקת את הדבש במעין מקור, אך בפליטתה היא מוציאה חומר בעל אותו הרכב כימי. http://www.google.co.il/search?q=cache:slZhWF6wLD4C:www.golan.org.il/erzgolan/9doc2.htm++%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%98%D7%9E%D7%90+&hl=iw&ie=UTF-8 ]בירור המקורות בתלמוד שמהם יודעים שדבש דבורים מותר, וניסיון להסיק על סמך מקורות אלה מה יהיה דין מזון [מלכות א( איתא במסכת בכורות דף ז, א: "בעו מינה מרב ששת: מי רגליים של חמור מהו וכו' מגופיה קא מימצצי ואסירי, או דילמא מיא עול מיא נפוק, והאי דעכירי הבלא דבישרא הוא וכו'? אמר להו רב ששת: תניתוה )משנה, בכורות פ"א, מ"ב :) היוצא מן הטמא טמא, והיוצא מן הטהור טהור, והני נמי מטמא קאתי. )'שבתוך הטמא היו, ואע"ג דלאו מגופיה מימצן אסיריי - רש"י.( מיתיבי: מפני מה אמרו דבש דבורים מותר? מפני שמכניסות אותו לגופן ואינן ממצות אותו מגופן . )שאוכלין פרחי האילן ומהן נעשה הדבש במעיהן. ואין ממצים אותו מגופן. http://www.google.co.il/search?q=cache:Q-EYxNyrw9wC:www.daat.ac.il/daat/toshba/shut/6.htm++%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%98%D7%9E%D7%90+&hl=iw&ie=UTF-8
 

דוד1000

New member
הדבש

מזונותיה של הנאקה הופכים לחלב לאחר שהפכו לחלק מגופה בפועל. לא כך הדבורה. לדבורה יש שק דבש לתוכו מופרשים אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה באשר הם לא ראויים לאכילה. הם משפיעים בדרך אנזימטית על הצוף להפכו לדבש. הדבש לא היה מעולם חלק בלתי נפרד מהאורגניזם של הדבורה. דב
 

דוד1000

New member
הדבורה מוציאה חומר בעל אותו הרכב

מה שנלקח מגוף טמא נחשב לטמא על פי ההלכה היהודית, אך הדבורה אינה מעכלת את הדבש, אלא רק מעבירה אותו ממקום למקום. אמנם הדבורה יונקת את הדבש במעין מקור, אך בפליטתה היא מוציאה חומר בעל אותו הרכב כימי.
 
למעלה