בעעעעעעעעעעע...

בר

New member
בעעעעעעעעעעע...

היום בעבודה נהגתי במשאית באיזור נתניה. הצטרפתי לאחד העובדים לעזור לו קצת עם הלקוחות שלא הספיק במשך השבוע האחרון. באחד המקומות,עשיתי רוורס אחורנית,רכב שהיה מלפניי והתקדם יחד איתי ברוורס,כי הוא רצה לצאת בדיוק כמוני,באיזה שלב שהוא יכול היה,פשוט חתך אותי מצד שמאל שלי ונכנס לי לתוך התחום של הרוורס תוך כדי כמעט גרימת תאונה. האם זה לא יכול להיות מעצבן ??? ועוד אחר כך לבוא ולהאשים את נהגי המשאיות בתאונות. מקרה כזה למשל,יאשימו אותי בתאונה אם הייתה,כי אני נהגתי ברוורס שזו עילה קודמת להאשמה. מה אתם חושבים על מקרים כאלה ? איך אפשר לחנך נהגים לתת לנהגי המשאיות ששדה הראייה שלהם קטן ביותר,זכות להשתתף בדרך המשותפת מבלי להפיל עליהם סטיגמתיות של האשמה בגרימת תאונות דרכים. הרבה פעמים נתקלתי ברכבים פרטיים שכמעט ונכנסו לי מתחת לגלגלים בעבר. זה פשוט נורא !!!
 

isra533

New member
מסכים שלפעמים זה מעצבן

איך נהגים נכנסים למצבים מסוכנים מבלי להיות מודעים להם, אבל לצערי זה לא עוזר רק להתעצבן. האם במקרה שסיפרת ראית את הנהג שחתך אותך לפני שהוא חתך אותך? האם סימנת לו (צפירה) על המצב המסוכן? הנהג שחתך אותך נהג לא באחריות והוא סכן את עצמו ואותך, האחריות שלך לראות את הדברים לפני שהם קורים ולמנוע אותם. לאחר מעשה אפשר במקרה הטוב להתעצבן, במקרה הרע לבכות. שמור מרחק וסע במודעות סביבתית כדי למנוע מצבים שיכולים לסכן אותך.
 

בר

New member
הוא ראה אותי ואני ראיתי אותו...

הוא היה מלפניי והתקדם יחד איתי בזמן שעשיתי את הרוורס ואז עצרתי כי ראיתי רכב שעבר מאחריי והוא מצא את ההזדמנות כביכול לעקוף אותי בצורה שסיכנה אותי בדיוק ברגע שהתחלתי את הרוורס מחדש... הוא בהחלט נהג שלא באחריות. אבל אין הפתעות חדשות בתחום.
 

isra533

New member
אין ברירה אחרת

אלה לקחת בחשבון את האפשרות של התנהגות כזאת ולהיות מוכנים למצבים כאלה. גם אם נמנע את התאונה עדיין נכעס, החשוב ביותר למנוע הווצרות מצבים מסוכנים כי אף פעם לא נדע אם הנהג שנוסע לידינו (מלפנינו או מאחורינו) הוא מספיק מודע לסביבה שלו ומספיק אחראי לא להכנס למצבים מסוכנים. אני לא אומר לנסוע בפחד, להפך לנסוע במודעות סביבתית בבטחון שאני יכול למנוע הוצרות מצב שיכול להיות מסוכן עבורי מבלי להסתמך על הנהג האחר.
 

אלון 58

New member
../images/Emo12.gif,מפחידים החבר'ה האלו...../images/Emo70.gif

רוב נהגי הרכב הקל אינם מודעים כלל לבעיותיהם של נהגי הרכבים הכבדים(משאיות לסוגיהן ואוטובוסים),לכן הם "מרשים" לעצמם דברים כאלו כפי שקרה לך.אבל בכל מקרה,באותו הרגע שידעת שאתה אמור לצאת עם המשאית אחורה,לא היה בסביבתך מישהו שיכוון אותך?הוא היה גם מכוון את נהג הרכב הפרטי שלא יכנס כלל לאחורי משאיתך.קרו לי עד היום הרבה מקרים שנקלעתי לחניות של מרכזים מסחריים/קניונים,שכהולך-רגל סייעתי לנהגי משאיות בהכוונתם בנסיעת רוורס כשיצאו מפריקת סחורה בחנויות,ברוב המקרים הם הודו לי על-כך,מה גם שאם היה רוצה רכב קטן לצאת בדיוק באותו הזמן,נתתי בהכוונה עדיפות למשאית,ולאחר שזו יצאה מהמקום,יצא גם הרכב הקטן.
 

isra533

New member
תודה על היוזמה

והרעיון כדי למנוע את המצב המסוכן שיכול להווצר. כל רעיון בכיוון של מניעה הוא הרעיון הנכון בדרך להפסקת תאוות הדרכים. כל הכבוד.
 

be_roo

New member
רק שצריך לזכור שבתור אזרח

אדיב ככל שתהיה, נהג מכונית פרטית לא חייב לציית להכוונתך גם אם אתה מוכן לעזור לנהג המשאית, וכל עוד זכות הקדימה היא שלו על פי חוק, הוא רשאי לנצלה ולהתעלם מסימנך.
 

אלון 58

New member
אתה צודק,אבל...

אם אותו נהג קצת "יפעיל את הראש" ויתחשב,יאפשר לנהג הרכב הכבד יותר לתמרן ולצאת(כך לפחות אני עושה...,כי יש לי מודעות למצבים השונים של נהג כזה,כי התנסתי פה ושם בנהיגת רכבים כבדים מסוימים),אם יתעקש,אסמן לנהג המשאית להמתין רגע,ואז אכוונו כשנתיב נסיעתו אחורה פנוי.
 

be_roo

New member
והוא מצידו מצפה שנהג המשאית יתחשב

בו ואם הוא מבצע תמרון שלוקח זמן, שיאפשר לרכבי פרטי לעבור קודם ולא יעכב אותו, וכאשר החוק לצידו אי אפשר לבוא אליו בטענות פרט לחוסר אדיבות.
 
ואם מדובר בחוקים

נכון שנהג רכב כבד שצריך לעשות תמרון ע"י נסיעה אחורנית חייב על פי חוק להיעזר במכוון?
 
למעלה