בעקבות גל טיולי המדבר...

בעקבות גל טיולי המדבר...

אומנם באיחור של כמה ימים אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא... חוות ממשית מעלה עקרבים ובחזרה. המסלול הוא המסלול המתואר על ידי ציקי שני באתר ועל פיו הסתמכנו. יצאנו, תומר (scuter) על האינדורו, ואנוכי. זמן הטיול סה"כ קצת יותר מ9 שעות, בהן עברנו 60 קילומטר חלקם בשטח וחלקם על הכביש. המסלול ברמה מאוד גבוהה גם מבחינה טכנית וגם מבחינת כושר, אבל אין ספק שהיה שווה. נוף מדברי בגדולתו, דממת מדבר, אתגרים טכניים לרוב, מה עוד בן אדם צריך? ולתמונות...
 
במעלה עקרבים הרומי

שעשינו אותו מלמעלה למטה ועלינו בחזרה דרך מעלה עקרבים ה"רגיל" על הכביש.
 
הגענו למכתש הקטן

כאן בעצם נגמר הטיול ונשאר רק לחזור חזרה, נסיעה של 30 ק"מ על כביש. סכ"ה יצא לרכב דיי הרבה על כביש במסלול הזה ואני חייב לומר שזאת חוויה שונה לגמריי מרכיבת שטח. לסיכום אפשר לומר: רכיבת כביש זה כיף, רכיבת שטח יותר כיף. אוֹרי.
 

shl17

New member
אופציה נוספת

במקום לרכב כביש ,כמה קמ אחרי מעלה העקרבים(כביש) יש סינגל אדום שמאלה חלקו הראשון ברגל (ממש קצת) ואחכ רכיב בעליה עד מיצד צפיר ומשם לגלוש על הכחול שעליתם איתו(שונה לגמרי בירידה ) וממנו לנחל ימין עם עקיפה של מעלה ימין ,למישור ומין ועוד קצת כביש
 

ody cohen

New member
נראה נהדר, אני חייב להגיע לדרום...

לפי התמונות, רוב הדרך היתה רכיבה טכנית?
 
גם וגם

בוא נגיד שאם אתה לא בטוח בעצמך עדיין מבחינה טכנית אז כדאי שתבחר מסלול יותר קל, מכיוון שההבדל בין הנאה לסבל הוא דיי קטן שמדובר במסלולים טכניים. ובמסלול הזה יש מספיק קטעים קשים.
 

scuter

New member
../images/Emo51.gif אורי

היי אורי
, היה
, תודה על החברה. סוף סוף גם אני מרגיש שייך לאחד מטיולי הדרום המפורסמים בפורום
. לכל המתלבטים...חוויה שלא כדאי לוותר עליה. צריך כושר ועקשנות (במיוחד מול הרוחות פנים בדרך חזרה
), אבל שווה שווה שווה
תומר
 
איך התארגנתם לוגיסטית?

אהלן אורי אפשר קצת פרטים על הלוגיסטיקה של הטיול? שקלנו לעשות את המסלול ביום שבת אבל החשש מהחניית רכבים באיזור הזה הרתיע אותנו, ולבסוף בחרנו לעשות את "הגמל האדום" מערד למצדה ע"פ תיאור הדרך המצויין של יורם חן (מומלץ בחום לכל חובבי הסינגלים הטכניים). התמונות שלך פשוט עושות חשק לרדת שוב לדרום ולעשות את המסלול!
 
התארגנות לוגיסטית

אהלן ניר מה נשמע? ההתארגנות הלוגיסטית היא ממש פשוטה מכיוון שהמסלול הוא מעגלי. את הרכבים מחנים בחניון חוות ממשית הנמצא 5 ק"מ דרומית לדימונה, ממנו יוצאים ואליו חוזרים. לדעתי שני הדברים החשובים ביותר במסלול הם: 1. מים. כי אין ממש איפה למלא לאורך 60 הקילומטרים. 2. זמן, אנחנו התחלנו לרכב ב06:15 בבוקר והגענו רק בסביבות 15:30. ואני לא יכול להגיד שנסענו לאט. * חוות ממשית היא חווה המנוהלת על ידי ישראלים ולא צריך להיות שום חשש להחנות שם. אפילו שוחחנו בסוף הרכיבה עם אחד ממפעילי המקום והוא היה חביב ביותר ולא התנגד כלל שנחנה שם. לפי דעתי אתה מאוד תהנה מהמסלול ולא צריכה להיות לך בעיה לעשות אותו.
 

idan8383

New member
נראה מעולה.ושאלה לי אליך...

יותר נכון שתי שאלות: 1)הגיוני לרכב את המסלול עם זנב קשיח? לא שאני מפונק חס וחלילה פשוט האיזור נראה די קשוח... 2)הגיוני לקחת איתי רוכב מתחיל? רבה התודה לך...
 

aFish

New member
מצטער שאני עונה במקומו....

זנב קשיח? למה לא, אבל שיהיה לך בולם טוב מקדימה. בכל מקרה זה דורש הרבה עבודת ישבן והאיזור הזה לא קל. חבר שרכב איתי את המסלול על אופנים קשיחות לחלוטין (אבל זה רלבנטי יותר לכך שלא היה לא בולם קדמי) סבל ממקרה מאד קשה של צוואר תפוס. אם יש לך טכניקה, אפשר גם על ז"ק (אבל לא תהנה כמו על ש"מ) רוכב מתחיל? ממש לא מומלץ. סתם ילך את רוב הדרך במורד מעלה עקרבים עצמו. אם אין לו שליטה טובה וטכניקה בסיסית יש מספר לא קטן של קטעים גם בדרך למעלה עקרבים שיהוו מכשולים לא נעימים. המדבר הוא מטבעו טכני ולכן גם מתיש. יש לבחור מסלולים בזהירות....
 
אני מסכים מאוד עם פיש

בשני הנושאים, ובכלל לדעתי אנשים עם זנב קשיח שיודעים לנצל את האופניים לא נופלים בביצועיהם מאנשי השיכך המלא. טוב אולי הם כן אבל רק בקצת.
 

Judy 1

New member
אריה? על איזה "אזור" אתה מדבר?

ציטוט: -----זנב קשיח? למה לא, אבל שיהיה לך בולם טוב מקדימה. בכל מקרה זה דורש הרבה עבודת ישבן והאיזור הזה לא קל. ----- אתה מכיר רוכב/ת אופניים שהישבן שלו/שלה קל? נו באמת...
 

aFish

New member
כל אחד והמחשבות שלו ../images/Emo6.gif

אני התכוונתי לאיזור הגאוגרפי - למדבר
משקל הישבן שלי לא ממש מטריד אותי.
 
למעלה