בעקבות דיון שהיה לנו בחווה

בעקבות דיון שהיה לנו בחווה../images/Emo26.gif

אתם חושבים שמדריך צריך להתעקש עם התלמידים? מה הגבול? או שעליו לוותר ולבוא יותר לקראת התלמיד? או שהכל בעצם תלוי ברמה של התלמיד, ברמות הנמוכות ובמיוחד כשמדובר בילדים קטנים - לוותר יותר, וברמות הגבוהות/מתחרים - להתעקש. והשאלה הגדולה ביותר - שיעור, הנאה בלבד או רצינות, התעקשות והתמדה בדרך להתקדמות? לצורך העניין אני אפרט על המיקרה שדנו בו בחווה. שתי מדריכות עובדות באותה חווה(חוות אינגליש) ושתיהן מדריכות ילדים מתחילים - בינוניים. הגיעה השעה, וצריך לדרבן את הסוס או לעלות מקצב. אחת המדריכות אומרת לדרבן, לאחר שני דירבונים הסוס בכל זאת לא עבר לטרוט, אז היא אומרת לתלמיד להשתמש בשוט[בעדינות רבה, לא להצליף או משהו כמו הענשה]. היא אומרת שהילד צריך להנות ולא להיות מתוסכל, אז שישתמש בשוט - העיקר שיהנה! לעומתה המדריכה השנייה לא מרשה לתלמיד להשתמש בשוט ואפילו לוקחת אותו. היא מבקשת לראות עבודת רגליים, שהתלמידים יתאמצו ובסוף יצליחו וככה הם לא יהיו מתוסכלים ויהנו מההתקדמות! מה אתם אומרים?
 

ניצקוש

New member
הקטע

שמדריך פשוט צריך ללמוד את התלמידים שלו... וכל ילד הוא שונה וכל סוס הוא שונה וכל מקרה הוא שונה.. וכל מדריך הוא שונה ובגלל זה אין תשובה חד משמעית לפי דעתי לפחות... ואת יכולה פשוט להגיד "להשתמש בשוט" את לא צריכה להתנצל... זה לא בושה
 

gili600

New member
לדעתי

זה תלוי.. לפעמים המדריכה שלי אומרת לי לדרבן ולא מרשה לי להשתמש בשוט ולפעמים אני משתמשת בשוט אחרי כמה דירבונים שלא הצליחו הכל תלוי במצב. לתלמידים צעירים או מתחילים לדעתי צריך לוותר קצת בהתחלה הרי מאף אחד מאיתנו לא ציפו לעשות הכל מושלם בשיעור הראשון נכון? [סורי שחפרתי
]
 

gili600

New member
אוקיי אני משתמשת בשוט שלי תמיד..

חגית מרוצה? שאמרתי המדריכה התכוונתי גם למדריכות קודמות לא רק למדריכה הנוכחית
 

Blue Eyessss

New member
כמו שניץ אמרה...../images/Emo47.gif

אין לזה תשובה חד משמעית... כל מדריך צריך להכיר את התלמיד שלו את הגבולות שלו את הרצונות שלו ואת המטרות שלו... יש תלמידים שבאים בשביל הפאן ויש תלמידים שמחפשים להתקדם..לדעתי בכל מקרה בכל שלב של הרכיבה אם לא עושים את זה בכיף זה לא שווה יותר מדי... בכל מקרה במקרה הספציפי שאת נתת זה לא דרך נכונה או דרך לא נכונה... זה פשוט שתי דרכים שונות שכל אחד רואה לנכון...וככה זה שיש מדריכים שונים באותה אורווה לכל אחד יש השקפה אחרת על רכיבה וזה מקובל לגמרי לדעתי והשוני זה מה שעושה את הרכיבה מעניינת...
 

segev 007

New member
לדעתי.....

לדעתי זה תלוי עם הילד בא בכוונה לילמוד רכיבה או רק להנות מהריכבה זה תלוי
וגם זה תלוי לאיזו מורה ילד הולך עם המורה ליותר מיתקדמים אז היא תצפה ליותר מהילד והיא תירצה שהילד התקדם אז בטח שרגלים אבל עם הילד בא למורה של מתחילילים אז המורה בטח תרצה שהוא רק יהנה אז עם שוט.......
 
דעתייי...

אני חושבת שהתלמיד לא צריך להתווכח עם המדריך.. הוא לא צריך לענות לו בכלל אלא אם כן הוא לא מבין משו ממה שהוא אומר... אפשר לנהל דיון אבל בכל זאת התלמיד תריך לתת כבוד למדריך שלו... גם אנחנו בחווה שלנו מעלים לפעמיים דיונים אבל הם בסופו של דבר נגמרים יפה בלי יותר מדיי התווכחיות ואם יש דיונים כאלו זה נעשה בדר"כ אחד עם השני ולא עם טלי ואז אנחנו הולכים לברר את התשובה אצל טלי....
-: D
 
טחחח את ממש לא קשורה... ו...

אני גם יודעת על מי חשבת והתכוונת כשרשמת את ההודעת הזאתי
חחחח
 

gili600

New member
לא קשור אבל

גם לדעתי לא צריך להתווכח עם המדריך.. אהמ.
 
....................../images/Emo152.gif

נראה לי שכמו בכל תחום אחר בחינוך, המדריך צריך לחשוב על הדרך הנכונה לבצע את הדברים ועל הדרך הנכונה להציג אותם. אבל כשהמדריך מגיע לשיעור עם החלטה, אין שום מקום לוויתורים! לשלב הנאה וכיף ולמידה והתמדה ביחד- זה כל העניין, אבל לדעתי אין מקום לוויתורים. בין אם מדובר בילד בן 6 או בתלמיד בוגר... * השיר שלנו קטע לי את קו המחשבה, אז אני אסתפק בזה.
 

שירלי317

New member
הדרכה

זה עניין שלא ממש מקבלים עם תעודת ההדרכה בסיום הקורס- כושר הדרכה והבחנה. כמובן שכל אחד והידע הקודם שלו, אבל עם הנסיון המדריך אמור לדעת קצת יותר טוב לזהות במה כל תלמיד מתקשה, ו"לדרבן" את התלמיד כשצריך, ולעזור לו כשצריך, הרי גם בשעורים קבוצתיים, לא כל התלמידים באותה הרמה בדיוק, לכל בנאדם הקצב שלו. ולפי דעתי מי שמתייחס לתלמידים בקבוצות בדיוק באותן הציפיות בלי להבחין בין המתקשים במשהו אחד למתקשים במשהו אחר, צריך להבין שהמטרה היא לא שהתלמיד ירכב כל השעור במעגלים ופה ושם יעשה קנטר, אולי יקפוץ מכשול או שניים. אלא, שהתלמידים יקבלו אתגרים שונים במהלך השעור, ויהנו להתמודד איתם, זה החלק ברכיבה שבאמת בונה ביטחון עצמי וגם מקדם ברכיבה, ואם האתגרים מועברים בצורה טובה, התלמיד גם יהנה מהתהליך ועוד יותר מהתוצאה, כשהוא ירגיש טוב עם עצמו שהוא הצליח. לעוממת זאת, אם מוותרים לכל תלמיד שמתקשה רק כדי שהוא יהנה, ולא מרעיפים עליו אתגרים באופן קבוע, התלמיד ישתעמם ובסופו של דבר עלול לוותר על הרכיבה. וכבר ראיתי את זה קורה כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות. וזה לא שהתלמידים האלו לא אוהבים סוסים, ולרכב, אלא, שילדים בעיקר, ובני אדם בכלל, צריכים הרבה אתגרים ועניין, אחרת הם משתעממים, אחרת אין את האדרנלין שגורם להם גם לרצות להתמודד. אני מתייחסת פה בעיקר לתלמידים קצת יותר מתחילים בתור הכללה, כי זה יותר נוח, אבל אותו הדבר נוגע גם לרוכבים ברמה גבוהה ברמה הבסיסית של הרעיון, אם כי רוכבים ברמה גבוהה דורשים מעצמם בעצמם, לרב, כבר קצת יותר והמדריך צריך תמיד לשאוף יחד עם התלמיד קצת מעבר אבל עדיין לתת לתלמיד מרחב תמרון.
 

שירלי317

New member
../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo24.gif

לגמרי. שמחה שאת נהנת! אני כבר שבוע ויומיים שלא הייתי בחווה, לא ראיתי את קים, לא רכבתי ולא ראיתי את הדס. עצוב לי ככה
 

fliperit

New member
אני אומרת

שהמדריכות צריכות לדעת מה הצפיות של התלמידים מהרכיבה. אפשר לברר את זה בשאלה אחת פשוטה: "מה אתה מצפה מהרכיבה?". אם התלמיד אומר "להתקדם"- אז צריך להתעקש איתו. אם הוא אומר "להנות" אז לא להתעקש איתו. זה הכל עניין של להבין את התלמיד.
 

cavallo

New member
יצא לי לחשוב על זה פעם ו...

לפי דעתי צריך מדריך שיכול לחכות בסבלנות עד שהתלמיד שלו יצליח...כי לפחות אצלי, ההתקדמות ברכיבה הגיעה מזה שהבנתי דברים רק אחרי אינספור נסיונות ואחרי שהסתכלתי על איך אחרים רוכבים ולפי זה ידעתי מה לשפר - איך לשים את הרגליים, את העקבים, או הידיים, מתישהו זה נקלט אצלי... אני חושב שאין ממש מקום להתעקשות מצד המדריך, כי הניסיון זה אחד הגורמים הכי חשובים ברכיבה ואם הולכים עם ראש בקיר זה רק מתסכל ובכלל לא כיף לרכב ככה=/
 
למעלה