בעקבות הדיון על ההורדות

בעקבות הדיון על ההורדות

חשבתי לשאול ..

אם נניח לרגע בצד את העניין הכלכלי ונתייחס לאומנות - יש כאן שינוי עצום.
תפוצת הרשת הורידה גלדיאטורים על הברכיים. התקופות שבהם הוכתרו
אומנים של אחת לדור (ולא משנה כרגע אם זה מוצדק, או שפעלו
ליד אותו אומן מאות מוכשרים לא פחות וחסרי מזל ממנו) נראים שייכים
לאיזה עולם עתיק.

השאלה היא איך אתם עם הקצב האדיר של תפוצת האומנות
באינטרנט בה לא ברור מה יוצא לאור בתדירות גבוהה יותר:
אלבום נשכח מהעבר, או אלבום חדש.

ועל לשבת בבית ולחכות שאומן הבית של המדינה שלך כמו
אלתרמן או מקארתני יפרסם כבר שיר חדש כי אין לך סבלנות לחכות יותר,
נראה שבאמת כבר אין מה לדבר יותר.

האם זה עושה אתכם יותר כאובי ראש או יותר כלבים רעבים חסרי מנוח ?
 

noamrap

New member
לי אישית אין בעיה עם מה שקורה היום

כפי שאמרתי קודם - העולם השתנה לחלוטין.
פעם הייתי מחכה בכיליון אוזניים עד שאמן אהוב עליי היה מוציא שיר או אלבום חדש.
היום אני במצב רגוע יותר בו אני יכול להקשיב למה שבא לי בכל העולם הזה ומתי שאני רוצה.
זה חוסך ממני זמן לרוץ כמו כלב מטורף ומיוזע בין חנויות דיסקים לבדוק אם אולי הגיע האלבום שאני מת לשמוע.
אני מסתכל על תקופת התקליטים והדיסקים שלי כאל תקופה נוסטלגית שהעשירה אותי מאד. אבל המצב הנוכחי הרבה יותר מתאים לי בגלל שאני צרכן מוסיקה די גדול ורק ככה אני יכול באמת להיחשף למה שאני רוצה.

תזכרו - העולם השתנה. חנויות דיסקים נופלות זו אחר זו. אמאזון סופגת הפסדים כבדים.

מה גם שבאינטרנט אני מוצא את ההוצאה שהכי מתאימה לי של כל דיסק. אני אוהב לשמוע את המוסיקה שלי באיכות. והיום אני יכול להשיג איזו הוצאה יפאנית או רימסטר מדהים שבא לי, מבלי לבזבז זמן יקר.

ותזכרו - האמן עצמו בקושי מקבל משהו מהתקליט שהוא מוציא.
והכי מגוחך זה חברות התקליטים הישראליות שמפיצות בעיתונות שאלבום כזה או אחר של היום הגיע לתקליט זהב. האם כמות המכירות בכדי להגיע לזהב ירדה מ-20,000 ל-1,000 ? אין מצב שאמן מקבל היום דיסק זהב כחודש או שניים אחרי הוצאת האלבום שלו. היום הרוב המוחלט מוריד בחינם מהאינטרנט ולא מעניין אותו לקנות דיסקים. ובנוסף - מי שמביא היום דיסק מתנה ליום הולדת הוא בגדר תלוש מהמציאות...

ואני יודע, שבגלל שלא קל להתקיים גם ככה בארץ שלנו - לפחות יש לי את העונג להוריד את המוסיקה שלי בחינם ובכיף. אם אני אחשב את כל כמות הכסף שהוצאתי רק על דיסקים רשמיים - אני אבהל מהסכום. שלא לדבר על זה שמכרתי את האוסף שלי במחירי הפסד לעומת מה שקניתי. אבל עשיתי את זה בגלל שכבר נגעלתי מכמות הכסף שהוצאתי ומכמות הדיסקים שסבבה אותי ובגלל שיש לי את האפשרות להשיג מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה - ו ב ח י נ ם !!
 

Barmelai

New member
בדיוק כמו כריש שהיה סגור באקווריום

ונזרק לאוקיינוס. שילוב תחושות של שכרון מעמקים, חופש של מרחבים והצורך להמשיך להיות בתנועה גם כשאתה ישן.
זה שאתה כריש בים לא אומר שאתה חייב לתפוס את כל הדגים, אבל המחשבה שכולם זמינים לך... זה כיף.
 
נשמע כיף ...

והגרסא הקצרה: האם לא בא לך לשבת בקהילת רוק מדומיינת
ולחכות עם חברייך לאלבום החדש של להקה עם שם מיתי כמו
פינק פלויד ..
 

Jflyaway

New member
לא....אין לי כוח לשבת יותר מעשרים דקות

אחרי זה אני מאבד את הסובלנות ומתחיל להתהלך בחדר.
 

Barmelai

New member
אני רוצה להתאסף בחדר קטן וחשוך

עם קהילת רוק מקומית ובמקום לחכות לאלבום של פינק פלויד נמשוך אחד לשני מקלות מהתחת.
 
אין מספיק פלאקים!

היצע הlossless בטורנטיאדה ובראפידשרים למיניהם מוגבל ביותר. אני אישית מאוכזב קצת. או שאני לא יודע למצוא.
 

Barmelai

New member
ראפידשר מת. מת אני אומר לך

דווקא בטורנטים אני מוצא בדרך כלל פלאקים ו"נאלץ" לשנמך ל MP3-320. אבל אני מודה שאת הר הקבצים שלי צברתי בתקופת תור הזהב של הבלוגים.

הטורנטים של היום לא יוכלו להשיג לך את כל הפנינים הנעלמות שבלוגרים חדורי שליחות וממוקדי מטרה יכלו. אלפי הבלוגים הנטושים על מליוני הלינקים המתים שלהם נותרו למעצבה, אנדרטות למהפכה שהפקיעה את האזוטריה ואת המוזיקה הסופר נדירה מרשותם של קומץ טייקוני אוספים וחילקה אותה חינם אין כסף לכל דורש. במעשיהם אלה הצילו הבלוגרים ועוזריהם אלפי תקליטים מכליה בטוחה ולתפארת מדינת ישראל.
אבל זה היה ונגמר. בטורנטים אני משתמש בעיקר למוזיקה נפוצה יותר ואנדרגראונדית פחות.
 
בעיקר ג'אז

ולא חברה איזוטריים במיוחד. נניח JJ Johnson, Curtis Fuller, Bob Brookemeyer וכד'. לכל אחד במקרה הטוב יש שני אלבומים ב FLAC בטורנט. השאר - לך חפש... מקסימום mp3ים בסולסיק. אבל גם חיפשתי אינדי (שמינדי) כמו Clem Snide, ולמצוא Flac של רוב האלבומים שלהם זה כמעט בלתי אפשרי.
 

Jflyaway

New member
למשל

זה

ואם אתה רוצה CURTIS FULLER ... חפש במקומות אחרים. אל תפספס את ארבעת האלבומים המצויינים שלו, בעיר BLUESETTE
 

modulo1000

New member
גוגל והגלגל

גוגל מבחינת הקשר בין פרטים בחברה
הוא המהפכה הגדולה ביותר מאז המצאת הגלגל
זה לא רק המוזיקה שנמצאת בנט אלא מכלול הידע האנושי שנהיה זמין
יחד עם הידע הזה כמובן יש גם המון זבל אבל מי שיודע לברור מוצא באינטרנט מכרה זהב
כמי שעלעל בספרים של ורנון עד לשחיקת הדפים
המידע באינטרנט קבר את כל האנציקלופדיות למיניהן
לגבי נשכחות אומן אין ספק שדר גוגל מאפשר גם לעלומי שם להתפרסם ולפחות יותר ממה שהיו מתפרסמים בלעדיו
לגבי זילות המידע האלבומים וכו
הכל בעיני המתבונן ובאוזני המאזין
מי שיודע להעריך אומנות
היא לא תהיה זולה יותר בעיניו לאור נגישותה
והנגישות רק תשמח אותו
לגבי אלה שאומנות לא מעניינת אותם והם צרכני מוזיקה בשביל החאפלה
גם אלה נהנים בדרכם משפע האינפורמציה שבנט
יחד עם השפע הזה
נשחקים חוקי עבר של זכויות יוצרים
ויש רק דרך אחת לפתור את זה
רק בדרך של יו טיוב
לתת בחינם ללקוחות הקצה
ולאלץ אותם לצפות בפרסומות
ומי שישלם אלה המפרסמים
זה משהו שהגה פיטר גבריאל לפני למעלה מעשור עוד לפני יו טיוב
האיש גאון מוזיקלי ומסתבר שגם נביא בעירו
 
אני לא מזלזל כל כך בחאפלה

לצרוך אומנות עם עצמך זה תענוג גדול, קיומי ממש.
השיתוף, קהילה שאומנות מחברת את חבריה,
אומני דגל שאפשר לדבר עליהם, מוסיפים משהו אחר
לכל הסיפור, שהוא אולי לא הכרחי, אבל לי אישית
הוא לפעמים חסר ..
 
למעלה