בעקבות הדיון על העלאת מהירות הנסיעה
ואחרי עיון נוסף במספר מחקרים בנושא הגעתי לרעיון שיכול לעונות על הרצון להעלות את המהירות ועדיין לשמור על המהירות הקיימת ואפילו על הרצון להוריד את המהירות הקיימת ובעיקר על הרצון שלי ושל אחרים להעמיד את הנהג במרכז. הרעיון שלי אומר לשמור על המהירות הקיימת כפי שהיא וכאשר נהג מסוים יהיה מעונין לנהוג במהירות העולה על המופיעה בתמרורים (מדובר רק על הכבישים המהירים המסוגלים לאפשר נהיגה במהירות גבוהה יותר), יהיה עליו לעבור מבחן כשירות ואם הוא יעבור את המבחן הדבר ירשם ברשיון הנהיגה שלו בתנאי שלא הייתה לו עבירת תנועה (כמו מעבר באור אדום, אכיפה בפס לבן ועוד עבירות משמעותיות) במשך 3 השנים האחרונות. כל שנה הדבר יבדק מחדש כאשר אותו נהג יבצע עבירת תנועה הפריבלגיה לנהיגה מהירה תמחק מידית ולא יוכל לקבל את היכולת להעלות את מהירות נסיעתו למשך שנתיים. כל רכב שעובר טסט שנתי ירשם בו המהירות שבה הוא יכול לנסוע בכבישים השונים (מהירים, רגילים ועירוניים). כאשר תהיה בקשה לנהוג ברכב מסוים במהירות גבוהה יותר הרכב יצטרך לעבור ארבעה פעמים טסט במשך השנה אם בכלל יקבע שהוא מספיק בטיחותי לנסוע במהירות גבוהה יותר (בדרך כלל כל הרכבים החדשים יכולים). מהירות הנהיגה של נהגים עם מספר רב של עבירות תרד עם עלית מספר העבירות וכל רצון לעלות במהירות יהיה רק אחרי מבחן כשירות. מהירות הנהיגה של הנהגים הצעירים בשנתיים הראשונות לנהיגת בכביש תהיה 10 קמ"ש פחות מהמקובל היום. אחרי שנתיים הנהג הצעיר יוכל לעלות את מהירות נהיגתו ע"י מבחן כשירות. נהגים מבוגרים (גילאים 70 ומעלה יעברו מבחן כשירות ותקבע מהירות נסיעה המתאימה לכל אחד מהם). לפי דעתי התיחסות כזאת תתן תגמול לנהג האחראי ועונש מידי לנהג שעובר עבירות תנועה. אמנם האכיפה תצטרך להיות יותר מורכבת, בעיקר בדיקות המהירות המותרת ברשיון הנהג והרכב, יחד עם זאת האכיפה תהיה יותר ענינית ובעיקר יותר מאוזנת. אני יודע שצריך לעבוד עוד הרבה על הרעיון והתיחסות לכל סעיף, אשמח לשתף פעולה ועם כל אחד שיהיה מעונין.
ואחרי עיון נוסף במספר מחקרים בנושא הגעתי לרעיון שיכול לעונות על הרצון להעלות את המהירות ועדיין לשמור על המהירות הקיימת ואפילו על הרצון להוריד את המהירות הקיימת ובעיקר על הרצון שלי ושל אחרים להעמיד את הנהג במרכז. הרעיון שלי אומר לשמור על המהירות הקיימת כפי שהיא וכאשר נהג מסוים יהיה מעונין לנהוג במהירות העולה על המופיעה בתמרורים (מדובר רק על הכבישים המהירים המסוגלים לאפשר נהיגה במהירות גבוהה יותר), יהיה עליו לעבור מבחן כשירות ואם הוא יעבור את המבחן הדבר ירשם ברשיון הנהיגה שלו בתנאי שלא הייתה לו עבירת תנועה (כמו מעבר באור אדום, אכיפה בפס לבן ועוד עבירות משמעותיות) במשך 3 השנים האחרונות. כל שנה הדבר יבדק מחדש כאשר אותו נהג יבצע עבירת תנועה הפריבלגיה לנהיגה מהירה תמחק מידית ולא יוכל לקבל את היכולת להעלות את מהירות נסיעתו למשך שנתיים. כל רכב שעובר טסט שנתי ירשם בו המהירות שבה הוא יכול לנסוע בכבישים השונים (מהירים, רגילים ועירוניים). כאשר תהיה בקשה לנהוג ברכב מסוים במהירות גבוהה יותר הרכב יצטרך לעבור ארבעה פעמים טסט במשך השנה אם בכלל יקבע שהוא מספיק בטיחותי לנסוע במהירות גבוהה יותר (בדרך כלל כל הרכבים החדשים יכולים). מהירות הנהיגה של נהגים עם מספר רב של עבירות תרד עם עלית מספר העבירות וכל רצון לעלות במהירות יהיה רק אחרי מבחן כשירות. מהירות הנהיגה של הנהגים הצעירים בשנתיים הראשונות לנהיגת בכביש תהיה 10 קמ"ש פחות מהמקובל היום. אחרי שנתיים הנהג הצעיר יוכל לעלות את מהירות נהיגתו ע"י מבחן כשירות. נהגים מבוגרים (גילאים 70 ומעלה יעברו מבחן כשירות ותקבע מהירות נסיעה המתאימה לכל אחד מהם). לפי דעתי התיחסות כזאת תתן תגמול לנהג האחראי ועונש מידי לנהג שעובר עבירות תנועה. אמנם האכיפה תצטרך להיות יותר מורכבת, בעיקר בדיקות המהירות המותרת ברשיון הנהג והרכב, יחד עם זאת האכיפה תהיה יותר ענינית ובעיקר יותר מאוזנת. אני יודע שצריך לעבוד עוד הרבה על הרעיון והתיחסות לכל סעיף, אשמח לשתף פעולה ועם כל אחד שיהיה מעונין.