אני מסכימה איתך לגבי השעורים.
חייבים לתרגל חשבון/מטמטיקה ועוד כל מני מקצועות. לא את הכול. אבל יש מקצועות שלא חייבים. נגיד ספרות, (שאני מאוד אוהבת, אפילו לכתוב אני אוהבת) אבל למה החפירות האילה "מה התכוון המשורר..." או היסטוריה, לזכור תאריכים - מי זוכר את התאריכים אחרי שסיים ללמוד ולמה יש לוח שנה - זה כל כך מיותר, במקום למלא את הראש באינפורמציה שהיא באמת חשובה. אני מסכימה שצריך לדעת את ההיסטוריה, אבל בכללי - הרי ממש מעטים ילמדו להיות היסטוריונים, כי המעיסו את המקצוע הזה בבית ספר. אני לא מבינה למה ילד צריך לעבור שטיפות מוח על היסטוריה? כשלומדים לבחינות בשביל לזכור צריך לעשות שטיפת מוח. ספרות, היסטוריה, גאוגרפיה, מטמטיקה, אנגלית, טבע, ביולוגיה, הנדסה, כמה מהמקצועות האילו לא ממש צריך ואפשר להחליף אותן במקצועות שיותר מעניינים. ומי שלא מתחבר לביולוגיה או אנדסה, זה הרי ברור שהוא לא יהיה ביולוג, למה ללמד אותו את זה בכוח, למה לא לתת לו בחירה ללמוד משהו שכן יעניין אותו שהוא כן יהיה טוב בו. שיעור חיבור: אם המורה לא אוהבת את החיבור של הילד, כי היא מקובעת על סיגנון ביאליק, אז זהו הילד לא מחבר טוב. ואם הוא המציא סיגנון יחודי ומעניין יותר מהאנטיקה שהיא אוהבת? וכמה מורות שצריכות להיות בבית אבות אבל יש להן ותק ועבר עליהן הקלח מזמן וצריך לפטר אותן כי אין להן כבר סבלנות והן הפכו למורה רובוט שמקריא ומרדים את התלמידים בשעור - משאירים אותם כי אסור לפטר אותן. במקום למצוא להם תפקיד חדש. לא פלא שהפכנו להיות מדורגים הכי נמוך בהסגים בלימודים. לגבי רפואה - נתתי דוגמא פרועה - אפשר ללמד את זה אבל כמובן לא להכשיר את העולל לניטוחים כירוגיים, אילה חומר שיעניין את הילד ומתאים לגילו. אפשר לעשות את זה עם כל מקצוע חפרתי הרבה אה, אני פשוט ממורמרת בעצמי מהמוסד הזה. זה כמו לפתוח פצע. מאחלת לך בהצלחה בלימודים ובכל דרך שתבחרי. שתמיד תדעי מה את רוצה ותקבלי את הדרך הכי קצרה לשם.