בפסוק זה נרמזת מלחמת יום הכיפורים:

דוד1000

New member
בפסוק זה נרמזת מלחמת יום הכיפורים:

ביחזקאל מ´ א כתוב: " בעשרים וחמש שנה לגלותנו, בראש השנה, בעשור לחודש, בארבע עשרה שנה, אחר אשר הוכתה העיר... ". בפסוק זה נרמזת מלחמת יום הכיפורים: • בעשרים וחמש שנה לגלותנו – בין הקמת המדינה (1948) למלחמת יוה"כ (1973) עברו 25 שנה. • בראש השנה – בחודש תשרי, החודש הראשון בשנה. • בעשור לחודש – י´ בתשרי, יום הכיפורים. • בארבע עשרה – בשעה 14:00
 

דוד1000

New member
השאלה שאתה נוהג לשאול: "בן כמה אתה

האם לא הגיע הזמן שתענה לנו על השאלה שאתה נוהג לשאול: "בן כמה אתה והיכן למדת..." ומהיכן הידע הרב שלך?
 

G o v er n o r

New member
בס"ד. בא נראה. לפי דבריך:

"בעשרים וחמש שנה לגלותנו" - משמע, אתה מכנה את הקמת המדינה "גלותנו". "בראש השנה" - ראש השנה היה תחילה חדש ניסן ותשרי היה החדש השביעי. "בארבע עשרה שנה" - מה פתאם שעה 14:00? מדובר על השנה ה-14. חבל, שום דבר לא מסתדר לך. האם כל זה הוא רעיונך, עלוי שלי?
 

פלסטיק

New member
תגיד לי, אם יכולים לדעת מועד המלחמה

מראש, מדוע לא הודיעו החכמים על כך ומנעו את כל הקורבנות? אתה יכול להגיד לי מתי תהיה המלחמה בין ארה"ב לעיראק ואם יפלו כאן טילים ומאיזה סוג? דרך אגב לשם הנוחיות צירפתי לך מסמך המתאר את קדושת שטר 20$
 

דוד1000

New member
זאת ההפרכה שלך?

האם העובדה שלא ניתן לחזות את העתיד על כל פרטיו שוללת את האפשרות למסור נבואה מראש?
 

oren*

New member
אתה סותר את עצמך

אם לדבריך "לא ניתן לחזות את העתיד", אז אף אחד גם לא יכול "למסור נבואה מראש". כשגדולי הדור יגלו אירוע לפני שהוא מתקיים, אני בטוח שרבים בקרב החילונים ישנו את דעתם בנוגע לקיומו של האלוהים.
 

פלסטיק

New member
אתה כנראה לא מבין מהי נבואה

כל הרעיון זה לספר את מה שיקרה לפני שקרה לא שאני לא מאמין כשאומרים לי שהרב עובדיה ידע מראשוסתם לא גילה לנו, אבל בשביל הספקנים זה היה עוזר אם היה מגלה לפני שהארוע קרה.
 

ינקידוד

New member
חו"ב רק אם תוכל לתת לנו מראה מקום

מתי תתחיל המלחמה עם סדאם האם הוא ישלח טילים לישראל ואיפה הם יפלו . תודה מראש שנדע להתכונן.
 

דוד1000

New member
הכל רמוז בתורה

"בראשית" - בשביל ראשית אני לא זוכר שב'שבת בראשית' היינו יחד בישיבה, ובדפי הסיכומים שלי על פרשיות השבוע, אין סיכומים על פרשת בראשית. זהו חידוש. הישיבה מתקדמת. "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ" )בראשית א, א(. "בראשית" - בשביל ראשית. בשביל ישראל שנקראו ראשית, בשביל התורה שנקראת ראשית וכו'. 'בשביל התורה' - פרושו של דבר, שהקב"ה ברא את העולם כדי שתתקיים התורה, ועוד אפשר לפרש - על-ידי התורה, כדברי התרגום ירושלמי, האומר "בחכמתא ברא ה'", בחכמה -בתורה ברא הקב"ה את השמים ואת הארץ, כדברי חז"ל: "הסתכל בתורה וברא עלמא". חז"ל מביאים משל לאדם הרוצה לבנות בנין, ומכין תוכניות שעל פיהן הוא בונה את הבנין, כך הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם. כמובן, הדברים הרבה יותר עמוקים, שהרי הקב"ה לא צריך לכתוב ולהכין תוכניות. התורה היא מקור העולם. לא כמו תוכנית, שאחרי שעושים את הבנין אפשר לזרוק את התוכנית והבנין ממשיך להתקיים מפני שהוא איננו תלוי בתוכנית, ולא כמו רעיון שאחרי מימושו הוא יכול להשכח. התורה היא המקור והראשית של המציאות, וככל שמקושרים עם מקור המציאות, כך המציאות יותר קיימת. הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם במובן זה, שהתורה היא מקור העולם, היא הרעיון המתממש בעולם כל הזמן, ואי-אפשר להתנתק ממנו. כל ענינו של העולם הוא התקיימותה, התגלותה והופעתה של התורה, ולכן כל מה שיש בעולם רמוז בתורה. חז"ל לימדונו ש"ליכא מידי דלא רמיזי באורייתא", והוסיף הגאון מוילנא לומר, שליכא מידי דלא רמיזא בפרשת בראשית, ולא זו בלבד, אלא, ליכא מידי דלא רמיזא בפסוק הראשון של ספר בראשית, ולא עוד, אלא, שאין דבר שאינו רמוז במילה הראשונה - 'בראשית'. על המילה הראשונה של בראשית יש ספר שלם הנקרא "ספר התיקונים" ובו שבעים "תיקונים". לא הגיע הזמן שכולם ילמדו אותו, אבל אפשר לדעת שיש ספר כזה. ספר תיקוני הזהר, מבאר באופנים שונים את המילה "בראשית". "ברא-שית" - ברא הקב"ה את עולמו בששה ימים, וכבר רמוזים ששת ימי בראשית. "ירא-שבת" - רמוז עניין השבת וכו'. שבעים פנים למילה "בראשית", והכל מתפתח ומתפרט. לכל אות ואות יש משמעויות רבות, ונמצא שהכל רמוז באות הראשונה. בתוכן של המילה 'בראשית' ברא הקב"ה את העולם וזהו שורש העולם, ומהו ה'בראשית' הזה? דרשו חכמים, ורש"י מביא את הדברים בתחילת הפרשה: 'בראשית' זו התורה, זה ישראל וכו'. התורה וישראל, הם ראשית המציאות, וא"כ, פרשה זו גם נותנת לנו כח לטעון כלפי אומות העולם, שארץ ישראל היא שלנו. עוד אומרים חז"ל: בשביל שבת שנקראה ראשית, שהשבת היא מקור הקיום של העולם. כל מה שיש בעולם רמוז בתורה, והרמב"ן בהקדמתו לתורה מדבר בהרחבה על כך, שיש בתורה פשט, רמז, דרש וסוד, וכל הכוחות הנמצאים בעולם, כל המציאות כולה, הרוחנית והגשמית, רמוזה בתורה. מוסיף הרמב"ן ומסביר, ששלמה המלך, החכם מכל אדם, ידע את התורה מכל צדדיה ועומקה, ולכן הוא ידע את כל סודות המציאות. כיון שהוא ידע את כל התורה לכל עומקה, הוא ידע איך כל המציאות מתפשטת מאבן השתיה שממנה הושתת העולם. לכל ארץ וארץ יש תכונות מיוחדות, אקלים מיוחד ומיני זרעים ועצים שאפשר לגדל רק בה, ושלמה המלך ידע את הקווים המובילים מאבן השתיה לכל ארץ וארץ, וכך בארץ ישראל, על ה'קו' המתאים הוא שתל שתילים המתאימים לארצות שונות. הכל מתוך ידיעתו את התורה. זה רק חלק מהמאמר. המאמר השלם כאן. http://216.239.37.100/search?q=cache:gbCg1B_hnTMC:www.yeshiva.org.il/Shiurim/shaleshides/rzmelamed/bereshit62.htm+%D7%94%D7%9B%D7%9C+%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%96+%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94&hl=iw&lr=lang_iw&ie=UTF-8
 

oren*

New member
זה לא משעמם לדעת מראש את הכל?

והאם לדעתך יכול לקום אדם ברמתו של המלך שלמה בתקופתנו הנוכחית? או נשאל את זה אחרת - אילו תכונות צריכות להיות לאדם בתקופתנו אנו, בכדי שיוכתר על ידך כ"חכם מכל אדם"?
 

דוד1000

New member
המשך מלחמה בפתח

נא לשמוע את ההרצאה מלחמה בפתח. נמצא בערך באמצע הדף.
 

ינקידוד

New member
יפה

רק, אם אתה לא יודע מה איך לחפש כיצד תדע מה מצאת? הרי לדבריך המידע היה בידי שלמה המלך ולא בידך, "מוסיף הרמב"ן ומסביר, ששלמה המלך, החכם מכל אדם, ידע את התורה מכל צדדיה ועומקה, ולכן הוא ידע את כל סודות המציאות" - והאתר ששלחת אותי אליו מצטט מתוך ספר יחזקאל , האים ידע לחפש שלמה גם בספר יחזקאל ?
 
למעלה