בצוותים של יאכטות תחרותיות

בת ים

New member
בצוותים של יאכטות תחרותיות../images/Emo26.gif

אתמול, בתוך כל האבל והעצבות זיפזפתי ליורוספורט ולשמחתי התחיל שידור Volvo ocean race -on Sailing world (ממש עכשיו אמור להיות שידור חוזר) נהנתי מכל רגע למרות שאני לא מבינה הרבה בחלוקת התפקידים ביכטאת תחרות. היו שם בעלי תפקידים שונים, כמו למשל: Trimmer Captain of shift האם באמת מדובר-במתקן מפרשים ובאחראי על משמרות??? תודה בתיה
 

קטמרן

New member
trimer

מדובר על האדם שדואג לכיונון מפרשים אידאלי לאותו רגע. ברור שזה לב הענין באותו רגע מכיוון שאז הסירה מפליגה הכי מהר. לגבי המושג השני כנראה מפקד המשמרת כך זה נשמע. בעז
 

בת ים

New member
באמת נשמע יותר הגיוני

מאשר חייט שתופר מפרשים. אם כי ממש בזמן התחרות ראיתי שמעלים אנשים לתקן מפרשים-שאגב נראים ממש שונה ממפרשים רגילים-דקיקים-להדביק טלאים למפרשים קרועים. בעבר ראיתי תחרויות שבהם-כן ישב אדם ותפר מפרשים-במכונת תפירה-בחיי!! אבל, כנראה שהמפרשים מהסוג שראיתי פשוט מוחלפים בתדירות הרצויה בפרשים חדשים. בתיה
 

קטמרן

New member
trubel shooter

זה המונח של הפותר, מתקן , מסדר, את כל הצרות שמרחשות במהלך השיוט. מקווה שלא טעיתי בכתיב. איש חשוב. בעז
 

קטמרן

New member
הבוס

לדעתי האדם עם הנסיון הרב ביותר,היכולת להחליט החלטות נכונות, היכולת לפתור בעיות, היכולת להוציא את העיקר מהנתונים שבידיו ולהחליט מה לעשות וכיצד להפליג ובעל הדמות הכריזמתית בסירה. לא השתתפתי בתחרויות מסביב לעולם ואף לא בקטנות יותר אולם אין ספק שעל יכטת מרוצים הענינים קורים מהר, הכלי קטן ומהיר והמתחרים שלך טובים לפחות כמוך. לעיתים הסירה הזוכה זכתה מכיוון שעשתה פחות טעויות מהאחרים. צריך לחשוב מהר ונכון. אבל איש אחד לא יכול לעשות דבר אם הצוות שלו איננו מאומן ויודע מה לעשות בכל רגע. פעם כשנהיה מדינה מסודרת אולי יקום גוף שיוכל לממן ל- 10 שייטים שנים של אימונים ורכישת יכטה בעשרות מליוני שקלים ואז נדע שהשתפרנו בעוד כמה דברים. בינתיים אנו צופים בשכננו בארופה ומסתפקים בכך. לעומת זאת בסירות הקטנות כדוגמת 470 שם ההשקעה סבירה שייטי ישראל הם מהטובים ביותר. בעז
 

בת ים

New member
במדינה../images/Emo104.gif צמודת ים

הכן היה אמורים להתפתח ענפי שייט רבים ומגוונים. אבל...זה לא קורה כי בישראל בספורט כמו בספורט..... עובדה שכשהשקעה הנדרשת היא סבירה, השייטים מככבים בעולם. מצטרפת לתקווה שביום מן הימים משהו ישתנה כאן בגישה לספורט הימי. בתיה
 

soso_sami

New member
זה לא כל כך פשוט

אין פה עניין של עידוד המדינה להעמיד צוות של 10 משתתפים כולל סירה או שתיים ולנייד אותם בכל העולם ולהביא אותם לרמה תחרותית מהגבוהות בעולם מסתכם בהרבה מאות אלפי דולרים בכל שנה ולמעשה אין מדינה שמסבסדת ענף ספורט כזה. כפי שניתן לראות בכל העולם ובעיקר בתחרויות היוקרתיות הספונסרים הם גופים מסחריים גדולים (אפילו ב-18 פוטר האוסטרליות) ועד סינדיקטי ענק המשקיעים מיליוני דולרים בכל תחרות. לצערנו אין לנו גוף כלכלי כזה בארץ ובטח לא אחד כזה שמתעניין בשייט או יכול להפיק תועלת מנצחון כזה או אחר בענף. רוז´ה תורג´מן ניסה להכניס קצת פלפל לענף שייט היכטות בארץ בצורת J-24 אבל אני לא חושב שזה תפס מספיק בעיקר לאור העלויות הגבוהות שברכישת ואחזקת הסירות. לגבי דגמי 470, הולנדי מעופף ואחרים - אני חושב שהעלויות של סירה חדשה עם כל האבזור (כמו שצריך) ומערך מפרשים תחרותי ואימונים עולה הרבה יותר ממה שאנחנו מדמיינים (יותר מאוטו) וההשקעה הנדרשת בצוות של שני אנשים המשיטים אותה כולל צוות אימונים מאמן ומועדון מסתכמת שוב בהרבה מאוד כסף וכל זה בענף שגם אם אתה מבין מה קורה בו קשה לך מאוד לצפות בו ללא סיוע טכנולוגי. נוסיף לכך את העובדה שעל מנת לכסות שיוט רגיל (לכאורה) נדרשת לא מעט טכנולוגיה, אמצעים וצוותים (למשל צילום מהאויר כדי לקבל תמונה כוללת מחייב מסוק, למשל שתי סירות לפחות עם צלמים ןעוד) כל העלויות האלה על מנת לספק צרכייהם של מעט מאוד חובבים ועוד פחות מתחרים לעומת ענפים כמו כדורגל וכדורסל בהם העלויות אפסיות ומכוסות ברובן ע"י אוהדים ומספקים חשיפה אינסופית לכן מי שרוצה ומוצא לעצמו את הפנאי והמוטיבציה יצא מארץ הקודש אל העולם הרחב וינסה למצוא מקום על יכטה זו או אחרת אי שם. בהצלחה
 

soso_sami

New member
חלוקת תפקידים

חלוקת התפקידים תלויה מאוד בשיוט. למשל בגביע אמריקה החלוקה ומס´ המשתתפים שונה מהוויטברד או מהגלוב צ´אלנג´ או מהגביע וולוו וכו´ וכמובן הכל שונה מרגטה כזו או אחרת (למשל קי ווסט) בכל אופן תפקיד הסקיפר לנהל את כל המתרחש על הספינה ואת הצוות. לקחת אחריות והחלטות טקטיות ואסטרטגיות. על מנת לסייע לו נמצאים אנשים רבים בעלי מיומנויות שונות בצוות. נמצא למשל הטקטיקן שכל תפקידו לקבל את כל הנתונים ולהמליץ לסקיפר את הטקטיקה הטובה ביותר - זהו בעצם יועץ הסתרים של הסקיפר והוא מתעלם מכל הבעיות הטכניות כמו להשט את הסירה ומתרכז רק במצב המתחרים, מצב הים, תחזית וביצועי הסירה. ישנו אחראי כיוון המפרשים ובגביע אמריקה לא פעם יש אחראי כיוון מפרשים ראשי (לראשי ולחלוץ) ואחראי מפרשים לספיניקר או הג´ניקר. ישנו ההגאי שלפעמים זה הסקיפר עצמו. ישנו אחראי משמרת בשיוטים ארוכים כאשר מפליגים במשמרות כמו השיוט שציינת. ישנו אחראי מפרשים שתפקידו לקפל ולהוציא את המפרשים ממדור החרטום ושם בשיוטים ארוכים גם יש לו מכונת תפירה וערכת תיקונים. ישנו הטפסן שתפקידו בעיקר לפתור בעיות שונות. בד"כ אדם צנום וזריז. ישנם מכווני מפרשים שתפקידם בעיקר לעשות את העבודות הפיסיות הקשות כמו מתיחת המפרשים. לפעמים נקראים "טוחנים" למשל בגביע אמריקה נהוג לקחת שחקני פוטבול לתפקיד הזה. בהרבה מאוד מקרים ישנם כפל תפקידים משום שאין מספיק אנשים ולא פרטנו את הנווט ואחרים. כמובן שישנם גם תפקידי חוף בתחרויות כאלה המתחילים בכלכלן ומסתיימים בטכנאי זה או אחר. סביב כל סירה מסתובב צוות של עשרות אנשים על מנת לתמוך בצוות המשיט.
 

lizard

New member
הא...

וויטברד ? גלוב צ´אלנג´ ? גביע הוולוו ? רגטה ? ג´ניקר ? אתה מוכן בבקשה להסביר את המונחים באלה ? תודה רבה מיכה
 

soso_sami

New member
סלט שלם

רגטה - סבב שיוטים מקומי. ישנם רגטות בכל מיני מקומות בעולם ואקזוטיות שבינהן כמו Key West Racing Week מושכות משתתפים רבים וקהל רב. אחרות כמו רגטה של ברמודה, טורטולה, ואחרות באזור הקריביים מושכות אליהן חובבים רבים. whitbread- שיוט מסביב לעולם. תריץ חיפוש ותקבל לפחות מאה אתרים BT Global Challenge - שוב שיוט מסביב לעולם (או סיוט מסביב לעולם) בכיוון ההפוך של הקודם. http://www.btchallenge.com/BTGde____frontpage_WFC.html ג´ניקר - זה כבר אופרה אחרת. ג´ניקר הוא מפרש שמהווה הכלאה מעולה של חלוץ וספינקר (מכאן גם השם) משמש בעיקר ברוחות צד והרבה יותר יעיל משני המפרשים האחרים. אגב חלוצים ישנם אינספור חלוצים החל מחלוץ סערה, דרך חלוץ שלישי, ינקי, עבודה, גנואה, גנואה "לייט" ועד הג´ניקר. אני מקווה שהסברתי מספיק
 

בת ים

New member
מפרשים../images/Emo35.gif

נראה לי שסוג המפרשים ביאכטות שמשתתפות בתחרויות שונה לחלוטין מהמפרשים הלבנים הידועים כל כך של יאכטות רגילות. אכן? בתיה
 

soso_sami

New member
מפרשים

כשאת כותבת מפרש את מכלילה - סוג, גיזרה, שטח, חומר נכון שמפרשים תחרותיים שונים מאוד ממפרשים רגילים בעיקר בשטח, גיזרה וחומר. הם גדולים יותר (עד כמה שהחוקה ומבנה הסירה מאפשרים) ופחות עמידים בד"כ ממפרשים רגילים. הגיזרה שלהם גם פחות "סלחנית" ולכן כשנכנסים למכות רוח או לאזורים שונים משתמשים במפרשים שונים. פעם המפרשים היו עשויים מבד קנבס היום רוב המפרשים מדקרון. בסירות קטנות משתמשים במיילר וביכטות תחרותיות משתשמשים הרבה בקוולאר
 

בת ים

New member
מה שתפס את עיני

הוא מלבד היותם גדולים כפי שציינת-הוא החומר שנראה דק ומתכלה,והכן ראיתי שהם הכן נקרעים בקלות. אני מתארת לעצמי, שבסירה שכל עוצמתה וגדולתה במפרשים, יהיו לה סטים שונים של מפרשים בתגובה למצבים שונים. גם כאן בארץ ראיתי מפרשי חלוץ מבד דק, שלא הדקרון העבה הרגיל. כמובן שמדובר במפרש שהותאם אישית לאותה סירה. תודה בתיה
 
למעלה