היא לא "יולדת בצער"- לכאן נכון להביא את הציטוט שהבאת לעיל מבראשית, אלא מצטערת על שאינה יולדת. ברגע שהיא יולדת היא כבר שמחה, ומכאן תפילתה (היפה להפליא).
מפני שהזכירו אותה לפני, ורציתי לציין ששם גם מוזקר צער ואומללות בקשר לאימהות. אגב, גם העצב תלדי בנים קשור לכך בעקיפין - חלק מהעונש על חטא עץ הדעת הוא המוות אחרי 120 שנים, וחלק מהצער האימהי הוא על כך שהילד הנולד סופו למות
חווה היא אם האנושות, שהיתה אמורה להיות אחראית לעתיד כל בני האדם, זו שהמקרא מכריז עליה כי היתה אם כל חי. סיפור אדם הראשון וחווה הוא סיפורה של האנושות כולה, של אדם שמצווה לשמור את דבר הא-ל ולעבוד ולשמור את גן העדן (מקום חיותו). סיפור החטא שמביא לעונש ולריחוק מהבורא. בסיפור אדם וחווה - מקופל סיפור האנושות כולה.