בקרוב: מקום ל-18 זוגות אופניים בקרון מיוחד ברכבות לירושלים

כשלוגי

Active member
הרכבת החלה לקלוט קרונועים משופרים, שיכנסו לשירות בחודשים הקרובים. משבוע הקו: תחנת רשל"צ ראשונים תחזור לפעול וקו אשקלון הרצליה יחזור לשתי רכבות בשעה

[URL unfurl="true"]https://cars.walla.co.il/item/3631212[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת החלה לקלוט קרונועים משופרים, שיכנסו לשירות בחודשים הקרובים. משבוע הקו: תחנת רשל"צ ראשונים תחזור לפעול וקו אשקלון הרצליה יחזור לשתי רכבות בשעה

[URL unfurl="true"]https://cars.walla.co.il/item/3631212[/URL]

אינני יודע למה צריך 18 מקומות לאופניים בקרון יחיד, ועוד כאלו שיותרים התנגשות ישירה עם מושבים.

בבריטניה נהוג לפזר אזורי אופניים בכמה מקומות שונים ברכבת, מקום ל 2-3 זוגות בכל אחד מהמקומות. ברכבות של 2-3 מערכי קרונות - כ 4 קרונות כל אחד, יהיה בדרך כלל אזור אופניים אחד בכל מערך, לעיתים 2במערך במערכים של 5 קרונות.

כמי ששילב אופניים ורכבות במשך שנים רבות - פיזור האזורים מקל על האפשרות לעלות לרכבת כי יש סיכוי גבוה יותר שאזור האופניים הקרוב יהיה 2-3 קרונות ממכם במקרה הרע, לא 8-9 קרונות מכם בצד השני של הרכבת. להוליך אןפניים ברציף בעוד הנוסעים יורדים ועולים לרגבת זה מצב מאד לא נוח אם אזור האופניים מרוחק.
 
אל תשכח שמתוכננים שני מערכים בכל רכבת, ככה שיהיו 2 קרונות אופניים בכל רכבת. אחד בחלק הדרומי ואחד בחלק האמצעי של הרכבת. הבעיה בירושלים שהמעלית היחידה לרציפים ממוקמת בצד הצפוני של התחנה. וכך גם בהרצליה למשל. מקווה שבטרמינל החדש בהרצליה תהיה מעלית במרכז הרציף.
 

Ccyclist

Well-known member
אל תשכח שמתוכננים שני מערכים בכל רכבת, ככה שיהיו 2 קרונות אופניים בכל רכבת. אחד בחלק הדרומי ואחד בחלק האמצעי של הרכבת. הבעיה בירושלים שהמעלית היחידה לרציפים ממוקמת בצד הצפוני של התחנה. וכך גם בהרצליה למשל. מקווה שבטרמינל החדש בהרצליה תהיה מעלית במרכז הרציף.

ככה זה נראה אצלנו, כאשר ישנו איסור על העלאת אופניים לא מקופלות לרכבות בשעות העומס:

אזור אופניים לאורך הקיר, שאפשר למקם בו עד 5 אופניים.

האזור לוקח מקום של עד 5 מושבים אורכיים או רביעייה וחצי / 2-3 ספסלים רוחביים.

לעיתים יש קונפליקט מול ספסלים מתקפלים באותו האזור (רכבות טמזלינק הישנות בהן נוסעים על הספסלים המתקפלים היו מסרבים להתפנות לרוכבים, היעדר שילוט לא עזר) אבל המצב בתמונה בארץ יוצר קונפליקט חמור יותר מול חצי קרון.

לדעתי, המבוססת על 15 שנה של שילוב אופניים ורכבות, הקרון שמוצג בכתבה הוא בקנה מידה מוגזם של יותר מדי מקומות אופניים ביחס לנחוץ.
 

קבצים מצורפים

  • 12592_tn_gb-gtr-class700-bike-1.jpg
    12592_tn_gb-gtr-class700-bike-1.jpg
    KB 21.8 · צפיות: 3
  • Bike_area_on_Class_444.jpg
    Bike_area_on_Class_444.jpg
    1.2 MB · צפיות: 3
  • images.jpeg-16.jpg
    images.jpeg-16.jpg
    KB 7.9 · צפיות: 3
  • article13.jpg
    article13.jpg
    KB 126.7 · צפיות: 3
הבעיה שפה אנשים שמים את האופניים וקורקינטים איפה שבא להם ולא באמת איפה שצריך.
אולי עדיף שיהיה קרון ריק בכל מערך ששם ישימו אותם.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה שפה אנשים שמים את האופניים וקורקינטים איפה שבא להם ולא באמת איפה שצריך.
אולי עדיף שיהיה קרון ריק בכל מערך ששם ישימו אותם.

אתה חושב שאצלנו אין אנשים שחוסמים את אזור האופניים עם מזוודות?

כדי שתהיה התנהגות ציבורית ראוייה צריך לסמן ולשלט את האזורים השונים בשלטים כדי שהציבור יישם, ושמדי פעם יעבור איש צוות ויתן הוראות למי שחורג מכך.

בגדול חסר ברכבת ישראל אזור מטען נורמאלי. מסיבה זו קשה לבוא בטענות לבעלי כלים מתקפלים, מזוודות, קיטבאגים וכו'. בחו"ל יש אזורי מטען עם מדפים על חשבון כמה מושבים, דבר שמשפר באופן ניכר את חווית הנסיעה. רכבת ישראל יודעת שחלק נכבד מתפקידה הוא בהעברת תנועה צבאית דרומה, אך היא לא יוצרת את התנאים הנדרשים להוביל נוסעים עם מטען לכשבועיים, אלא מכריחה את נוסעיה למקם את מטענם ברביעיות - כך שמספר המושבים שצריך לוותר עליו לאזור מטען -כ 6, קטן ממספר המושבים החסומים.
 
למעלה