בקרוב: קנסות מופחתים לנוסעים שלא תיקפו ברכבת הקלה

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
משרד התחבורה פרסם (יום ג', 3.12.24) טיוטת תקנות חדשה שמטרתה להוריד את הקנס המוגדל על אי-תיקוף כרטיס ברכבות קלות עבור נוסעים בעלי כרטיסים תקופתיים או זכאים לפטור מתשלום. במקום הקנס הנוכחי שעומד על 180 ש"ח, הם יידרשו לשלם קנס מופחת בגובה 50 ש"ח.

על-פי הנתונים שנאספו בדוח השפעת האסדרה של משרד התחבורה, שיעור אי-התיקוף ברכבת הקלה בירושלים עמד בשנת 2023 על כ-15.7%. לעיתים קרובות מדובר בנוסעים שרכשו מראש הסדרי נסיעה תקופתיים או שהיו זכאים לנסיעת מעבר ללא תשלום, אך לא תיקפו את כרטיסם בשל שיכחה או חוסר תשומת לב.

 

Ccyclist

Well-known member
משרד התחבורה פרסם (יום ג', 3.12.24) טיוטת תקנות חדשה שמטרתה להוריד את הקנס המוגדל על אי-תיקוף כרטיס ברכבות קלות עבור נוסעים בעלי כרטיסים תקופתיים או זכאים לפטור מתשלום. במקום הקנס הנוכחי שעומד על 180 ש"ח, הם יידרשו לשלם קנס מופחת בגובה 50 ש"ח.

על-פי הנתונים שנאספו בדוח השפעת האסדרה של משרד התחבורה, שיעור אי-התיקוף ברכבת הקלה בירושלים עמד בשנת 2023 על כ-15.7%. לעיתים קרובות מדובר בנוסעים שרכשו מראש הסדרי נסיעה תקופתיים או שהיו זכאים לנסיעת מעבר ללא תשלום, אך לא תיקפו את כרטיסם בשל שיכחה או חוסר תשומת לב.


בתחנות הקרקעיות בגוש דן יצטרכו לשים שילוט למכשיר התיקוף. בסתיו שעבר המכשיר היחיד שמצאתי היה קופה שרצתה שאטעין משהו על הרב קו למרות שהיה לי יומי כולל רכבת שהיה תקף עד עכו !
 

Ccyclist

Well-known member
משרד התחבורה פרסם (יום ג', 3.12.24) טיוטת תקנות חדשה שמטרתה להוריד את הקנס המוגדל על אי-תיקוף כרטיס ברכבות קלות עבור נוסעים בעלי כרטיסים תקופתיים או זכאים לפטור מתשלום. במקום הקנס הנוכחי שעומד על 180 ש"ח, הם יידרשו לשלם קנס מופחת בגובה 50 ש"ח.

על-פי הנתונים שנאספו בדוח השפעת האסדרה של משרד התחבורה, שיעור אי-התיקוף ברכבת הקלה בירושלים עמד בשנת 2023 על כ-15.7%. לעיתים קרובות מדובר בנוסעים שרכשו מראש הסדרי נסיעה תקופתיים או שהיו זכאים לנסיעת מעבר ללא תשלום, אך לא תיקפו את כרטיסם בשל שיכחה או חוסר תשומת לב.


לפני יומיים לא תיקפתי ביציאה מה DLR (מה לעשות, אני לא הכי רגיל לשיטת המוקפים הפתוחים שלהם). מייד אחר כך החלפתי לקו האליזבת'. הולידטורים שם לא עשו עניין מהטעות אלא פשוט נפתחו. הנסיעה ממילא היתה בתחום גבול התשלום היומי אז אני מניח שהם השלימו את הנסיעה הקודמת. לא היו לי בעיות בתחנת היציאה מהמערכת.

כשנוסעים שילמו אין טעם בכל התעשייה הזו של קנסות ופקחים.
 
בניגוד לאוטובוס שבהם יש מכונות תיקוף בעמדות קבועות, המתקפים ברקלת הם פעם בצד ימין פעם בצד שמאל מה שגורם לנוסעים רבים לשכוח,
בייחוד כשעמוס.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
במקום לשלוח פקחים שיחפשו מי לא תיקף ויפספסו הרבה כאלה, לא עדיף לשים אותם קבוע בעמדות התיקוף בשביל שידאגו בזמן אמת שכולם יתקפו?

אני יודע שזה יגרום לעבודה שלהם להיות הרבה יותר משעממת. אבל ככה כולם יתקפו.
 
למעלה