בקרוב: קנסות מידתיים לנוסעי אוטובוס תמימים ששכחו לתקף

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

luisluis

Active member
המדינה לא מפסידה שום דבר מאי-תיקוף כאשר הנוסע תיקף בנסיעה קודמת ונמצא בחלון ה 90 דקות.
המפעיל כן מפסיד, המדינה לא.
הדבר היחיד שהמדינה נפגעת ממנו זה איסוף נתונים על ביקוש אבל יש שיגידו שדווקא האקסטרא תיקופים גורמים לעיוות הנתונים בהיעדר מידע על מה הנוסע באמת עשה.

אני למשל אתמול תיקפתי 3 פעמים בתוך 90 דקות, 2 מהתיקופים היו נסיעה של תחנה אחת בלבד כי פתאום ראיתי שמאחורי האוטובוס שלי יש קו יותר מתאים לי.
מה משרד התחבורה למד מזה? כלום.
 

Ccyclist

Well-known member
המדינה לא מפסידה שום דבר מאי-תיקוף כאשר הנוסע תיקף בנסיעה קודמת ונמצא בחלון ה 90 דקות.
המפעיל כן מפסיד, המדינה לא.
הדבר היחיד שהמדינה נפגעת ממנו זה איסוף נתונים על ביקוש אבל יש שיגידו שדווקא האקסטרא תיקופים גורמים לעיוות הנתונים בהיעדר מידע על מה הנוסע באמת עשה.

אני למשל אתמול תיקפתי 3 פעמים בתוך 90 דקות, 2 מהתיקופים היו נסיעה של תחנה אחת בלבד כי פתאום ראיתי שמאחורי האוטובוס שלי יש קו יותר מתאים לי.
מה משרד התחבורה למד מזה? כלום.

מהתיקופים שלך המשרד למד משהו חשוב על החלפות.

במידה ויש לו מידע גאוגרפי אמין וזמני תיקוף - המערכת יכולה לנחש שלא הלכת מקו לקו אלא נסעת בהם והחלפת ביניהם.

לדעתי חוסר ההגינות הגדול הוא כשיש כרטיס תקופתי בתוקף והנוסע באזורים הנכונים, אך המערכת מתייחסת אליו בדיוק כמו לנוסע ללא כרטיס.

במערכת של אויסטר יש מושג של Unresolved Journey - נסיעה רכבתית שלא תוקפה ביציאה (או במעבר בין מערכות הרכבת הארצית והתחתית). כאשר ישנה הודעה על נסיעה כזו אפשר לבקש עזרה מאיש צוות ולהוסיף ערך צבור ( Credit ) כדי להשלים את החסר. נוסעי ערך צבור על אויסטר יכולים גם להכנס למינוס קטן ויש התראה ביציאה מהולידטורים בתחתית שהיתרה נמוכה או שלילית ושעליהם לתגבר אותה.
 

luisluis

Active member
אני לא מסכים איתך, אם המשרד היה מעוניין במידע אמין הוא היה מעודד מעבר לאפליקציות. בינתיים המשרד ״שמח״ שכולם תקועים עם כרטיס הרב קו.
למשרד אין שום מידע מהימן על מה היעד הסופי של נוסע, הוא יודע רק שעליתי על אוטובוס מסוים. הוא לא יודע למה, הוא לא יודע כמה זמן הייתי בו.

מזכיר כי לפני כמה חודשים דיווחתי כאן שלאוטבוס עלה סוקר של משרד התחבורה וחילק לכולם דפים וביקש מהם למלא משוב על הרגלי הנסיעה שלהם.
הזיה.
 
למעלה