בקר בהישג יד

יוסי99

New member
בקר בהישג יד

או שלא. קודם כל ח"ח עצבני על הקמת הפורום. ועכשיו, סוף סוף יש את מי לשאול: אני קרניבור מושבע (אני משתדל לאכול בשר כמה שיותר קרוב לנא), אך אנין טעם להפליא - ובעייתי היא זו: בהנחה שאת קניותיי אני עורך בסופר השכונתי, ולא במעדניות של רמ"א\הרצליה פיתוח וכד´, אין לי אפשרות להשיג בשר נורמלי!!! הפילה המדומה (לא זוכר כמה, 70 ש"ח נאמר לקילו), טעמו מדומה (גומי). הפילה ה"אמיתי" (120 ש"ח בערך) הוא עבודה בעיניים - ככל הנראה "מצונן" כלומר התעללו בו + 20% מים או משהו כזה (הגם שאמרו לי שבמחיר הזה זה בטוח לא פילה נורמלי, שמחירו לצרכן חייב להיות מעל 150 ש"ח, בגלל העלות הגבוהה למשווק) סינטה - לא יודע מה עושים לו, אבל יש לו טעם לוואי פשוט מ-ז-ע-זע לאחרונה מצאתי משהו יחסית נורמלי (אפילו די טעים) - ספר ריבס (אני מקווה שהאיות נכון). כנ"ל אנטריקוט מקצבים מסוימים. עכשיו לשאלות: 1) האם יש לי חוש טעם מעוות או שבאמת בסופרים אין בשר נורמלי? 2) מניסיון אצל קצבים, המצב קצת יותר טוב, אבל לא בהרבה - לפיכך א) איפה קונים בשר טוב (כזה שאתה אוכל באל-גאוצ´ו ומתפלא שקיים דבר כזה טעים) ב) מה לבקש, אם כבר משתוללים, בהנחה שאני אוהב סטייקים, רייר, ולא חובב של שומן (אנטריקוט שומני ממש לא עושה לי את זה, בניגוד להרבה אנשים)? המון תודה לבעלי הפתרונים..
 

roychu

New member
את הבשר של אל גאוצ´ו

מייבאים מפרו או ארגנטינה לא?? אגב, כדי לנסות את הדבר האמיתי קצת יותר יקר מסטייק, אבל שווה
 

יוסי99

New member
הדבר האמיתי?

אם אתה מתכוון לאל-גאוצ´ו, כמות הבקר שאני צורך תביא אותי לפשיטת רגל במהרה, אם אתחיל לאכול שם באופן קבוע.
 

roychu

New member
הדבר האמיתי

לטוב לדרום-אמריקה כמובן
מישהו ראה פספורט על צ´ילה? הראו רק צדפים! לא את האוכל הטוב...
 

danit98

New member
מקור הבשר

בשר בקר איכותי קשה להשיג בארץ כי אייייייין. 90% מיובא (כולו מדרום אמריקה) והוא כשרררררררררר, גם יקר ב25-30% וגם הוציאו לו את המיץ עם הכשרה, ולא להגיד שהחלקים הטובים נשארים שם. גם אל גאוציו זה בשר לרוב ארגנטינאי. ישנו מושג של בשר מיושן קצת משפר את הטעם אדי
 

יוסי99

New member
נשאלת השאלה

האם במקומות שמחזיקים בשר לא כשר, יש גם בקר שלא התעללו בו עם מלח וכד´? ואם כן, האם מישהו מכיר מקומות כאלו??
 

sunset*

New member
../images/Emo2.gifאני בשוק

יש את המקומות היקרים להפליא... הפריזמרקט ברמת אביב, סנטוס בנווה שרת... יש את הסופרמקטים השונים.....מים בכמויות ואיכות לא משהו... ההורים שלי אחרי שהתאכזבו רבות משני המקומות האלה במשך השנים... הולכים לשוק....כן לשוק! (לא להיות בשוק)
יש שם קצב בשם יעקב, בשר טרי, איכות מדהימה והמחירים נמוכים יחסית. עושים מראש הזמנה גדולה....אסאדו, סטייקים (סינטה ואנטריקוט,,,אבל בעיקר סינטה), מטמרה, מוז´חס (שקדים) ועוד.... חוזרים עם 50 קילו בשר RRRR אז לדעתי שווה.... אפילו מאד....
 

יוסי99

New member
השוק - יש ויש

הרבה בעיות עם השוק 1) אם לא מכירים אותך \ אתה לא קבוע - חייך, אכלת אותה 2) הרבה קצבים, בעקבות העובדה שהיום רוב האנשים עם משכורת סבירה + מדירים את רגליהם מהשוק בשל סנוביזם\עצלנות, "ירדו ברמה" לאור קהל הלקוחות העיקרי - פועלים זרים, מיעוטי יכולת וכיו"ב..
 

danit98

New member
בשר טרי

רוב המוחלט של הבשר בקר טרי מגיע ישירות למסעדות וקצת לעיטליזים יוקרתיים. לשוק לרוב מגיע בשר מפרות חולבות שגמרו את הקרירה שלהם כחולבות (תשאלו את השאלה בנות כמה הן??????) או פרות משחיטה שחורה (ללא פיקוח). לכן אני חוזר וטוען שאין בשיווק בשר בקר טרי ואיכותי. תקנו אותי במידה ואני טועה אדי
 

יוסי99

New member
אז מה עושים ??

ואם כך, איפה יש "איטליזים יוקרתיים", והאם זה שהם יוקרתיים זה גם אומר לשלם 200-300 ש"ח לקילו פרה?
 

giri

New member
אל יאוש, יוסי!

כמה מקומות טובים לבשר : 1 - קפוא (אם אין ברירה) - טיב טעם, רשת קטנה של סופרמרקטים לא כשרים שמתמחים במעדנים מיובאים. הקפוא שלהם סביר יותר מהקפוא הרגיל. 2 - טרי (הכי טוב) : שני מקומות שאני מכירה : א. אלברט (באזור) - אפה שהמסעדה יש גם אטליז עם הבשר שהם משתמשים בו במסעדה. מצויין. ב. דברצני - באיזור אלברט לכיוון חולון, על הכביש - בשר מעולה. באמת. בהצלחה ובליסה נעימה.
 
יוסי, הכל תלוי מה אתה רוצה.

אם אתה מחפש ספייר ריבס, כל איטליז (כולל של סופרים במחלקה הטריה) יוכל לספק לך את החתיכה הזו יחסית לא מומלחת (פשוט כי קשה להכשיר אותה). עוד טיפ, זה ללכת לקצבים של השוק כמו שהמליצו לך, ואם אתה לא סומך עליהם, אז לבקש חתיכות ונתחים גולמיים ולא מוכנים, ואז הסיכוי שיעבדו עליך יורד, והיכולת שלך לקבוע את גודל הנתחים עולה (לדוגמא, לקנות את כל ירך הפרה ולפלח ממנה את הסינטה, השוק והוויסברטן שנמצא שם ככל שידוע לי וממנו עושים פילה מדומה). אם בכל זאת קשה לך להשקיע בעבודה עצמית אז גם ב"מעדני מזרע" המרכזי בקיבוץ אצלם אפשר לקנות הכל ויחסית די בזול (לא רק בשר לבן).
 

sjarjar

New member
טיב-טעם

אם כבר להגיע לטיב-טעם (ויש הרבה סיבות לכך) אז לקנות בשר טרי באיטליז שלהם. הרבה סוגי בשרים טובים ומיושנים (כולל סטייקים על העצם), בשרים ´מיוחדים´ כגון ברבר, יען וכו´, בשר לבן (כמובן). והכל במחירים זולים. אני קניתי בשר פילה בקר טרי (!!!) וטוב במחיר (המצחיק, למי שמבין) של 90 ש"ח לקילו. טיב טעם נמצאים באזה"ת החדש בנתניה (ליד איקאה ומחלף פולג), אזה"ת שצמוד לצ´קפוסט בחיפה ואיפשהו בראשל"צ.
 
למעלה