בקשה להתייעצות-הוט-סופת ברקים -פגיעה בכניסת HDMI בטלויזיה.

בוקר טוב לכל המשכימים קום.ביום שני הייתה בעיר מגורי סופת ברקים ורעמים אשר הביאה בבת אחת להפסקת שירותי טריפל הוט טלויזיה+אינטרנט+טלפון.
לאחר מספר שעות הכל חזר לעבוד למעט ממיר פייבר בוקס והטלויזיה המחוברת אליו.
לאחר ביקור טכנאי הוט התברר כי נגרם נזק מהממיר הזה לכניסת ה-HDMI בטלויזיה וכעט ממיר הפייבר בוקס (שאופס על ידי הטכנאי)מחובר לאותה טלויזיה דרך חיבור AV אחר של סקרט וכבלי RCI .
ישנה ירידה מסויימת באיכות שידורי הטלויזיה בשל חיבור נחות יותר.
שאלותי הן :
-האם הוט אחראית לתיקון הנזק שנגרם לטלויזיה (לציין שלא היתה הפסקת חשמל כלל ,אולי למשך שניה,הטלויזיה עובדת ורק החיבור הספציפי נפגע) ?אם כן איזה פיצוי יש לבקש מהם ?
-האם יש בתקנות החוק התייחסות כלשהי למקרה כמו שלי ?
אם זיכרוני לא בוגד בי ,זכור לי סיפורים מעבר שבהם ממיר מסוג מגיק HD מקליט של הוט גרם ללקוחות פגיעה והריסה של כניסת HDMI בטלויזיות.אינני זוכר ולא מצאתי האם לקוחות אלה של הוט פוצו על ידי החברה .
תודה מראש למי שימסור לי מידע בנושא וחג חנוכה שמח לכולם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אוכל להשיב חלקית.
1. כמה חיבורי HDMI יש לך במכשיר? בד"כ יש יותר מאחד, ואם "רק" אחד נפגע, תוכל לעבור לאחר שעדיין חי.
2. אין ספק שחיבור AV הוא הנחות שבין האופציות, ועל כן התמונה שתקבל תהיה גרועה.
3. כן תוכל לבדוק אופציה להשתמש בכבל 21 פין (SCART) מלא. השאלה רק האם יש לך יציאה מתאימה בממיר וכניסה מתאימה במסך. איכות התמונה עם כבל כזה תהיה טובה.
4. כן תוכל לבדוק אופציה להשתמש ב-5 כבלים בחיבור קומפוננט (עם שקעי RCA), בתנאי שיש לך יציאה מתאימה בממיר וכניסה מתאימה במסך. ושוב: איכות התמונה עם כבלים אלה תהיה טובה.
5. בסעיפים 3 או 4, יהיה עליך לרכוש כבלים מאיכות גבוהה, כדי למקסם את איכות התמונה והשמע.
6. אכן היו תלונות רבות בנוגע לממירי מג'יק, שפגעו והרסו כניסות HDMI. לא עקבתי ואין לי מושג עד כמה התבצעה תביעה ייצוגית נגד הוט, ועד כמה זה עבד.
יתכן שתוכל למצוא מידע במרשתת, ואם כן, אשמח אם תשתף. תוכל אולי לחפש מידע על כך גם באתר הום תיאטר.
7. ועדיין נשאלת השאלה, האם ניתן לקבוע, כי גם ממיר הפייבר בוקס יכול להיות מואשם באותה אשמה, או שמא קרה הדבר בשל כוח עליון, ואז הוט יטענו שהדבר אינו באחריותם - מסכנים.
 
אוכל להשיב חלקית.
1. כמה חיבורי HDMI יש לך במכשיר? בד"כ יש יותר מאחד, ואם "רק" אחד נפגע, תוכל לעבור לאחר שעדיין חי.
2. אין ספק שחיבור AV הוא הנחות שבין האופציות, ועל כן התמונה שתקבל תהיה גרועה.
3. כן תוכל לבדוק אופציה להשתמש בכבל 21 פין (SCART) מלא. השאלה רק האם יש לך יציאה מתאימה בממיר וכניסה מתאימה במסך. איכות התמונה עם כבל כזה תהיה טובה.
4. כן תוכל לבדוק אופציה להשתמש ב-5 כבלים בחיבור קומפוננט (עם שקעי RCA), בתנאי שיש לך יציאה מתאימה בממיר וכניסה מתאימה במסך. ושוב: איכות התמונה עם כבלים אלה תהיה טובה.
5. בסעיפים 3 או 4, יהיה עליך לרכוש כבלים מאיכות גבוהה, כדי למקסם את איכות התמונה והשמע.
6. אכן היו תלונות רבות בנוגע לממירי מג'יק, שפגעו והרסו כניסות HDMI. לא עקבתי ואין לי מושג עד כמה התבצעה תביעה ייצוגית נגד הוט, ועד כמה זה עבד.
יתכן שתוכל למצוא מידע במרשתת, ואם כן, אשמח אם תשתף. תוכל אולי לחפש מידע על כך גם באתר הום תיאטר.
7. ועדיין נשאלת השאלה, האם ניתן לקבוע, כי גם ממיר הפייבר בוקס יכול להיות מואשם באותה אשמה, או שמא קרה הדבר בשל כוח עליון, ואז הוט יטענו שהדבר אינו באחריותם - מסכנים.
תודה משה על תשובתך המפורטת.לטלויזיה כניסת HDMI אחת בלבד.מדובר בטלויזיה ישנה יחסית.פניתי להוט בתלונה.נראה כיצד יגיבו.אחפש שוב באינטרנט בנוגע לממירי מג'יק ופגיעה בכניסות HDMI.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם בחלק מהמכשירים הישנים הייתה יותר מכניסת HDMI אחת, ובכל מקרה, אם זה מכשיר ישן, אז הצער עליו יהיה קטן...
בעבר פניתי לחברת תכנים מתחרה בנוגע לתקלה כלשהי, כאשר טענתי שקרתה בגלל הממיר. הם יצרו עמי קשר והשיבו: "תקן ושלח לנו חשבונית, עם הסבר, מה התקלקל ומה סיבת התקלה. ככל שנשתכנע, תקבל את עלות התיקון". אז אתה מבין... מישהו צריך לתת הסבר מעמיק על סיבת התקלה, ואז, הם ישקלו האם יש בהסבר כדי לשכנע או (וסביר שאו) שהתשובה תהיה "לא".
והנה, תראה מה הצלחתי למצוא... https://www.themarker.com/technation/1.2353769
או: https://htmag.co.il/forum/?q=dmlld3RvcGljLnBocD9mPTE1JnQ9MTgxOTY4
אז...
* איני רואה שמישהו ביצע תביעה ייצוגית שזיכתה את כולם.
** רוב התקלות הן בגלל ממיר מג'יק אבל מסתבר שלא רק ויש גם תלונות (מעטות) על יס. בכל מקרה, 'הכוכב הגדול ביותר' הוא המג'יק.
*** יתכן שאם תתעקש, הוט יכירו לך בעובדה שהממיר העביר מתח באמצעות חיבור ה-HDMI, ותוכל לדרוש פיצוי, בעיקר אם הם לא התקינו לך איזולטור (מבדד) לכבל הכניסה (RF) לממיר וסביר שכזה לא הותקן.
אשמח לעידכון.
משה
 
שוב תודה משה על עזרתך.בדקתי בתקדין ולא ראיתי שהוגשה תביעה ייצוגית בנושא זה נגד הוט.יתכן כי התפשרו בדרך.
בכל אופן לא אסתכן בתיקון הכניסה כאשר איני יודע אם אקבל החזר כספי מהוט על תיקון טלויזיה ישנה זו.
בהחלט יתכן שהממיר העביר מתח גבוה וכי בגלל התנגדות חלשה מדי בכניסת HDMI אם בשל הזדקנות הטלויזיה ו-או סיבה אחרת אז הכניסה נהרסה.
חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי מקרים נוספים דומים לשלי שבהם ממיר הפייבר בוקס גרם להרס כניסת ה HDMI.
אחכה לראות מה ישיבו לתלונתי בנדון אם כי איני אופטימי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יתכן שהפייבר אינו מעביר בד"כ מתח שהורס את שקע ה-HDMI. בכל מקרה, כן הייתי יוצר קשר עם הוט וכן הייתי מעלה את הנקודה כלהלן:
א. מן הידועות הן שהממירים שלכם (מבלי לפרט אילו) פוגעים בחיבורי ה-HDMI במסכים.
ב. אה. זה לא קורה בפייבר? הנה זה קרה ואני משוכנע שאיני הראשון שזה קרה אצלו.
ג. אני מתכוון לשלוח את הטלוויזיה לתיקון, אבל לפני כן יש לי 2 דרישות מכם: 1. שיחה עם נציג בכיר, שיאשר לי מראש את התיקון וארצה גם אישור בכתב על כך. 2. במידה שלא תסכימו לכך, אדרוש ניתוק מיידי משירות הכבלים שלכם ואשמור לעצמי את הזכות לתבוע מכם את עלות התיקון.
ד. מן הידועות הן, שתקלה כזו עלולה לקרות בכל ממיר שאינו מוגן ע"י איזולטור בקו כניסת ה-RF לממיר. ברור וידוע, שכבל הכבלים רגיש לפגיעות ברקים,
ומכיוון שלא הותקן מבודד שכזה כפעולה שבשגרה, הרי שאתם ואתם בלבד אמורים לקבל על עצמכם את האחריות על הנזקים בשל אי הבדדת הכבל.
ה. אני אישית (משה), איני יודע כיצד הכבלים עוברים בישובך ברחובות. אצלנו, בטבעון, הכבלים הם עיליים והם נסללו בין עמודי הטלפון של בזק. כבלים עיליים מהווים מלכודת ידועה ומוכרת לקליטת ברקים, וגם אם הכבל מוארק בכניסה למבנה, קיימת סכנה שמתח שיורי כלשהו יועבר לממיר ככל שהכבל אינו מובדד.
אז נכון. במידה שהכבלים אצלכם הם תת קרקעיים, הסיכוי לכך נמוך בהרבה, אבל אין לי מושג מה קורה בישובכם, ולכן, ככל שהכבלים הם עיליים, תוכל תמיד לבוא ולטעון שזו הסיבה ואז תצמצם במידה ניכרת את יכולת המיקוח שלהם. ואגב, גם אם הכבל הוא תת קרקעי, אבל קטע המעבר מנקודת הסיעוף עד ביתך הוא עילי, תוכל לטעון את הטיעון שבנדון.
 
יתכן שהפייבר אינו מעביר בד"כ מתח שהורס את שקע ה-HDMI. בכל מקרה, כן הייתי יוצר קשר עם הוט וכן הייתי מעלה את הנקודה כלהלן:
א. מן הידועות הן שהממירים שלכם (מבלי לפרט אילו) פוגעים בחיבורי ה-HDMI במסכים.
ב. אה. זה לא קורה בפייבר? הנה זה קרה ואני משוכנע שאיני הראשון שזה קרה אצלו.
ג. אני מתכוון לשלוח את הטלוויזיה לתיקון, אבל לפני כן יש לי 2 דרישות מכם: 1. שיחה עם נציג בכיר, שיאשר לי מראש את התיקון וארצה גם אישור בכתב על כך. 2. במידה שלא תסכימו לכך, אדרוש ניתוק מיידי משירות הכבלים שלכם ואשמור לעצמי את הזכות לתבוע מכם את עלות התיקון.
ד. מן הידועות הן, שתקלה כזו עלולה לקרות בכל ממיר שאינו מוגן ע"י איזולטור בקו כניסת ה-RF לממיר. ברור וידוע, שכבל הכבלים רגיש לפגיעות ברקים,
ומכיוון שלא הותקן מבודד שכזה כפעולה שבשגרה, הרי שאתם ואתם בלבד אמורים לקבל על עצמכם את האחריות על הנזקים בשל אי הבדדת הכבל.
ה. אני אישית (משה), איני יודע כיצד הכבלים עוברים בישובך ברחובות. אצלנו, בטבעון, הכבלים הם עיליים והם נסללו בין עמודי הטלפון של בזק. כבלים עיליים מהווים מלכודת ידועה ומוכרת לקליטת ברקים, וגם אם הכבל מוארק בכניסה למבנה, קיימת סכנה שמתח שיורי כלשהו יועבר לממיר ככל שהכבל אינו מובדד.
אז נכון. במידה שהכבלים אצלכם הם תת קרקעיים, הסיכוי לכך נמוך בהרבה, אבל אין לי מושג מה קורה בישובכם, ולכן, ככל שהכבלים הם עיליים, תוכל תמיד לבוא ולטעון שזו הסיבה ואז תצמצם במידה ניכרת את יכולת המיקוח שלהם. ואגב, גם אם הכבל הוא תת קרקעי, אבל קטע המעבר מנקודת הסיעוף עד ביתך הוא עילי, תוכל לטעון את הטיעון שבנדון.
תודה
 
למעלה