בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה

אגב, הבחינות לתלפיות אורכות 9 שעות,

לפעמים סיגר הוא רק סיגר
לא כל דיסגרף הוא גאון ולא כל דיסלקט מבריק... היכולת לשבת מול דף, לקרוא מהר להבין מהר ולתת מענה מהיר יותר מ- 90% מהאחרים מעידה על משהו. ברור שאפשר לחשוב על מבחן השוואתי שונה, אבל זה הכי טוב שמצאו בעת הזו. מי שלא מסוגל להבריק במבחן לא מספיק טוב ביחס לפול הקיים. זה לא מגמד אותו, רק אומר שזה לא המקצה שלו
אגב, הבחינות לתלפיות אורכות 9 שעות,
ובתואר (מתמטיקה ופיסיקה) נתנו לנו הארכות אינסופיות - עד שמסיימים את המבחן. ואתה יודע למה? כי מהירות פתרון המבחן היא פשוט לא רלוונטית ולא אומרת כלום. משנה אם פתרת את המבחן בשלוש שעות או ארבע שעות? יש לזה איזשהו קשר למשהו? התשובה היא לא.
במסגרות גדולות מטעמים לוגיסטיים מקצים זמן למבחנים - וזה חבל, כי זה אומר שהתוצאה במבחן לא משקפת את הידע והיכולת של חלק מהנבחנים, ואז מה עשית פה?

גילוי נאות - אני קוראת וכותבת מהר מאוד (ובין היתר אכן עסקתי בתרגום כתוביות ושם זה מועיל), ולא נזקקת להתאמות מיוחדות. ומה זה אומר? כלום.
 

דיברגנט

New member
לא כל מי שדיסגרף זקוק לתוספת זמן בבחינה

מחונן עם גלגלי עזר? לא סביר
מי שזקוק לזמן נוסף, יתכבד וישאר בחינוך הרגיל. יש מספיק ילדים סופר מוכשרים ללא צורך בתוספת זמן ושאר ירקות. אין סיבה למהול כתה מואצת בגורמים מאטים... שהרי זו הסיבה ששולחים אותם למסגרת חינוכית מואצת ומאתגרת יותר. נחמד שיש אוטיסט, דיסלקט דיסגרף ודיסקלקול במערכת לשם הפוליטקלי קורקט...אבל אפשר להסתדר גם בלעדיהם. אם הם אכן נבונים, לא זה מה שיפגע בעתידם
לא כל מי שדיסגרף זקוק לתוספת זמן בבחינה
לעתים זה בדיוק הפוך, הם אלו שמגישים ראשונים את המבחן, אך עושים טעויות של חוסר תשומת לב (קשב).
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
חבל שאתה מקשקש על דברים שאתה לא מבין בהם כלום

לא כל מי שדיסגרף זקוק לתוספת זמן בבחינה
לעתים זה בדיוק הפוך, הם אלו שמגישים ראשונים את המבחן, אך עושים טעויות של חוסר תשומת לב (קשב).
חבל שאתה מקשקש על דברים שאתה לא מבין בהם כלום
 
דווקא נראה לי שאתה לא מבין

חבל שאתה מקשקש על דברים שאתה לא מבין בהם כלום
דווקא נראה לי שאתה לא מבין
דיסגרפי/סלקציה/קלוקל ועוד לא קשור למהירות ולעתים ההפך הוא הנכון, הם יותר מהירים מהשאר, לרוב מגישים ראשונים את המבחנים, דבר אשר מגביר את הטעויות שלהם וחוסר תשומת הלב.

נ.ב. היום כבר לא קוראים לזה דיס... אלא לקויות למידה.
2) מצטער שנכנסתי ביניכם.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אני מאבחנת לקויות למידה 16 שנים, בעלת תואר שני בלקויות למידה

דווקא נראה לי שאתה לא מבין
דיסגרפי/סלקציה/קלוקל ועוד לא קשור למהירות ולעתים ההפך הוא הנכון, הם יותר מהירים מהשאר, לרוב מגישים ראשונים את המבחנים, דבר אשר מגביר את הטעויות שלהם וחוסר תשומת הלב.

נ.ב. היום כבר לא קוראים לזה דיס... אלא לקויות למידה.
2) מצטער שנכנסתי ביניכם.
אני מאבחנת לקויות למידה 16 שנים, בעלת תואר שני בלקויות למידה
אז כן, אני יודעת על מה אני מדברת.
וגם אתה אומר דברים שהם פשוט לא נכונים.
ועדיין קוראים לדיסלקציה דיסלקציה, ועדיין קוראים לדיסקלקוליה דיסקלקוליה.
כל קשר בין מה שאתה כתבת לבין המציאות פשוט לא קיים.
 
אז את טוענת שניצן לא מבינים מהחיים שלהם?

אני מאבחנת לקויות למידה 16 שנים, בעלת תואר שני בלקויות למידה
אז כן, אני יודעת על מה אני מדברת.
וגם אתה אומר דברים שהם פשוט לא נכונים.
ועדיין קוראים לדיסלקציה דיסלקציה, ועדיין קוראים לדיסקלקוליה דיסקלקוליה.
כל קשר בין מה שאתה כתבת לבין המציאות פשוט לא קיים.
אז את טוענת שניצן לא מבינים מהחיים שלהם?
המאבחנת שם אמרה שכבר לא משתמשים במונח הזה, אלא בלקויות למידה.

זה שאת כותבת שאת מאבחנת 16 שנים לא אומר לי כלום מאחר שאת עם כינוי ולא עם שמך האמיתי שאפשר לראות, אם את דוברת אמת.
אם לפחות, היית מוסיפה מלל במקום לכתוב 'שטויות' או 'דברים שהם פשוט לא נכונים' היה אפשר להתייחס יותר ברצינות לתגובתך.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אני בעצמי מאבחנת גם בניצן. אין לי שום כוונה לעשות אאוטינג

אז את טוענת שניצן לא מבינים מהחיים שלהם?
המאבחנת שם אמרה שכבר לא משתמשים במונח הזה, אלא בלקויות למידה.

זה שאת כותבת שאת מאבחנת 16 שנים לא אומר לי כלום מאחר שאת עם כינוי ולא עם שמך האמיתי שאפשר לראות, אם את דוברת אמת.
אם לפחות, היית מוסיפה מלל במקום לכתוב 'שטויות' או 'דברים שהם פשוט לא נכונים' היה אפשר להתייחס יותר ברצינות לתגובתך.
אני בעצמי מאבחנת גם בניצן. אין לי שום כוונה לעשות אאוטינג
לעצמי.
ומה שהמאבחנת אמרה לכם לא נכון. אין מונח כללי "לקויות למידה". לקויות למידה הן מאוד ספציפיות - לקות קריאה (דיסלקציה), לקות שפה, לקות מתמטית (דיסקלקוליה). היום לא משתמשים יותר במונח דיסגרפיה, ומדברים על יעילות גרפו-מוטורית נמוכה. אלו לקויות הלמידה היחידות, ואי אפשר לדבר על "לקות למידה" באופן כללי. מי שאמר לכם דבר כזה טועה.
 
תודה ומה לגבי טענתך שהם צריכים תוספת זמן על כך כאשר בפועל הם

אני בעצמי מאבחנת גם בניצן. אין לי שום כוונה לעשות אאוטינג
לעצמי.
ומה שהמאבחנת אמרה לכם לא נכון. אין מונח כללי "לקויות למידה". לקויות למידה הן מאוד ספציפיות - לקות קריאה (דיסלקציה), לקות שפה, לקות מתמטית (דיסקלקוליה). היום לא משתמשים יותר במונח דיסגרפיה, ומדברים על יעילות גרפו-מוטורית נמוכה. אלו לקויות הלמידה היחידות, ואי אפשר לדבר על "לקות למידה" באופן כללי. מי שאמר לכם דבר כזה טועה.
תודה ומה לגבי טענתך שהם צריכים תוספת זמן על כך כאשר בפועל הם
המהירים מכיתתם?
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
מי זה הם?

תודה ומה לגבי טענתך שהם צריכים תוספת זמן על כך כאשר בפועל הם
המהירים מכיתתם?
מי זה הם?
ילדים לקויי למידה הם לא המהירים מכיתתם. ההיפך הוא הנכון, בעיקר בגילאים האלו.
ילדים עם לקות קריאה קוראים בקצב מאוד איטי ביחס לילדים עם קריאה תקינה, והם זקוקים ליותר מקריאה אחת של שאלות והוראות כדי להבין אותן.
ילדים מחוננים בד"כ מעבדים מידע הרבה יותר מהר מאחרים, ולכן יכולות ההבנה שלהם מהירות יותר. אבל מבחני אינטליגנציה פורמליים לא דורשים מהם מיומנויות אורייניות של קריאה בכלל, כך שאין קשר בין איך שבודקים פורמלית אינטליגנציה לבין מבחני המחוננים שמתבצעים בכיתה ב/ג.
מאחר ולקויות למידה/הפרעות קשב וריכוז יכולות להופיע גם אצל ילדים מחוננים (ואין סיבה שלא), הארכת זמן לא סותרת, כשהיא ניתנת באופן מוצדק.
 
מי שענית לגביהם (הדיס... למיניהם)

מי זה הם?
ילדים לקויי למידה הם לא המהירים מכיתתם. ההיפך הוא הנכון, בעיקר בגילאים האלו.
ילדים עם לקות קריאה קוראים בקצב מאוד איטי ביחס לילדים עם קריאה תקינה, והם זקוקים ליותר מקריאה אחת של שאלות והוראות כדי להבין אותן.
ילדים מחוננים בד"כ מעבדים מידע הרבה יותר מהר מאחרים, ולכן יכולות ההבנה שלהם מהירות יותר. אבל מבחני אינטליגנציה פורמליים לא דורשים מהם מיומנויות אורייניות של קריאה בכלל, כך שאין קשר בין איך שבודקים פורמלית אינטליגנציה לבין מבחני המחוננים שמתבצעים בכיתה ב/ג.
מאחר ולקויות למידה/הפרעות קשב וריכוז יכולות להופיע גם אצל ילדים מחוננים (ואין סיבה שלא), הארכת זמן לא סותרת, כשהיא ניתנת באופן מוצדק.
מי שענית לגביהם (הדיס... למיניהם)
אז זהו שהם לא קוראים לאט, אלא מחפפים בקריאה ומנחשים את אשר כתוב וע"ס זה משיבים.
לרוב, זה מצליח להם, אך לעתים זה גורם להם לטעות.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
זה מאוד נחמד שאתה מלמד אותי מה זה דיסלקציה

מי שענית לגביהם (הדיס... למיניהם)
אז זהו שהם לא קוראים לאט, אלא מחפפים בקריאה ומנחשים את אשר כתוב וע"ס זה משיבים.
לרוב, זה מצליח להם, אך לעתים זה גורם להם לטעות.
זה מאוד נחמד שאתה מלמד אותי מה זה דיסלקציה
ואיך דיסלקטים מתמודדים עם הקושי שלהם (וברור שכולם מתמודדים באותו אופן, נכון?).
היה נדמה לי ששני תארים שניים בתחום (אחד בפסיכולוגיה והשני בלקויות למידה)+16 שנים של ניסיון מקצועי (3-4 אבחונים בשבוע, כל שבוע, במשך 16 שנים)+כמה וכמה שנות ניסיון של לימוד קורסי דיאגנוסטיקה ואבחונים בחוגים המדוברים באוניברסיטה היו עוזרים לי להבין מה זה אומר. אבל אתה כנראה יודע יותר טוב, אז בזה סיימתי את הדיון.
 
שוב, זה שאת כותבת שיש לך רזומה עם כינוי ולא עם שמך האמיתי לא

זה מאוד נחמד שאתה מלמד אותי מה זה דיסלקציה
ואיך דיסלקטים מתמודדים עם הקושי שלהם (וברור שכולם מתמודדים באותו אופן, נכון?).
היה נדמה לי ששני תארים שניים בתחום (אחד בפסיכולוגיה והשני בלקויות למידה)+16 שנים של ניסיון מקצועי (3-4 אבחונים בשבוע, כל שבוע, במשך 16 שנים)+כמה וכמה שנות ניסיון של לימוד קורסי דיאגנוסטיקה ואבחונים בחוגים המדוברים באוניברסיטה היו עוזרים לי להבין מה זה אומר. אבל אתה כנראה יודע יותר טוב, אז בזה סיימתי את הדיון.
שוב, זה שאת כותבת שיש לך רזומה עם כינוי ולא עם שמך האמיתי לא
עושה עליי רושם.

אני לא בא ללמדך כלום, אלא לנהל עם דיון כפי שעושים בפורומים אלו שאין להם אף בשמיים ומתפארים בידע, שכנראה אין להם, אחרת היו כותבים מלל במקום לנפנף במשהו וירטואלי שכביכול יש לך.

אפילו, עם ההתנשאות שלך, מבלי ששמת לב, כתבת שאני צודק ויש כאלו שבהחלט מהירים למרות הדיס... שלהם.

בשורה תחתונה, היה יותר מכבד אותך עם היית מגיבה במלל במקום בהתנשאות והרושם הראשוני שעשית עליי הוא שלילי מאוד.
 
וואו. מדהים מה זה הציף. תודה למי שענה עניינית לשאלה


בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
וואו. מדהים מה זה הציף. תודה למי שענה עניינית לשאלה
 
אז בעצם את לא מודה לאף אחד?

וואו. מדהים מה זה הציף. תודה למי שענה עניינית לשאלה
אז בעצם את לא מודה לאף אחד?
אף אחד פה לא נתן מידע לגבי אם כן או לא נותנים הארכות זמן.

גיגלתי טיפה, ונראה שלטענת מכון נועם זה אפשרי:
https://www.machon-noam.co.il/תנאי-בחינה-מותאמים-למחוננים
"תלמידים אשר הוכרו כבעלי צרכים מיוחדים או לקות למידה, זכאים להגיש בקשה להיבחן במבחן שלב ב' של מבחן המחוננים בתנאים מותאמים.
התנאים המותאמים עשויים לכלול תוספת זמן, הקראה של השאלות או הגדלת גודל הכתב בו תופיע הבחינה בהתאם לאבחון שהוכר על ידי משרד החינוך."

וגם לפי המסמך הזה האפשרות קיימת:
https://fs.knesset.gov.il/globaldoc...925e-23e9-e611-80cc-00155d0206a2_11_10062.pdf
"בשלב האיתור מתקיים אותו תהליך במגזר היהודי ובמגזר הלא-יהודי, אך המבחנים עצמם שונים.  בשני המגזרים יש תנאים המותאמים לתלמידים עם לקויות למידה, הפרעות קשב או צרכים מיוחדים ולתלמידים עולים או תושבים חוזרים. ההתאמה היא בתנאי המבחן, ולא במבחן עצמו, ובין התנאים המותאמים אפשריים תוספת זמן, סימון תשובות בגוף המבחן, תרגום ונוכחות סייעת."

אבל באף אחד מהמקורות האלה לא מדברים על כמה באמת נוטים לתת את ההתאמה הזאת. יכול להיות שבאמת מעט מאוד אם בכלל.
 
הערכת זמן

אז בעצם את לא מודה לאף אחד?
אף אחד פה לא נתן מידע לגבי אם כן או לא נותנים הארכות זמן.

גיגלתי טיפה, ונראה שלטענת מכון נועם זה אפשרי:
https://www.machon-noam.co.il/תנאי-בחינה-מותאמים-למחוננים
"תלמידים אשר הוכרו כבעלי צרכים מיוחדים או לקות למידה, זכאים להגיש בקשה להיבחן במבחן שלב ב' של מבחן המחוננים בתנאים מותאמים.
התנאים המותאמים עשויים לכלול תוספת זמן, הקראה של השאלות או הגדלת גודל הכתב בו תופיע הבחינה בהתאם לאבחון שהוכר על ידי משרד החינוך."

וגם לפי המסמך הזה האפשרות קיימת:
https://fs.knesset.gov.il/globaldoc...925e-23e9-e611-80cc-00155d0206a2_11_10062.pdf
"בשלב האיתור מתקיים אותו תהליך במגזר היהודי ובמגזר הלא-יהודי, אך המבחנים עצמם שונים.  בשני המגזרים יש תנאים המותאמים לתלמידים עם לקויות למידה, הפרעות קשב או צרכים מיוחדים ולתלמידים עולים או תושבים חוזרים. ההתאמה היא בתנאי המבחן, ולא במבחן עצמו, ובין התנאים המותאמים אפשריים תוספת זמן, סימון תשובות בגוף המבחן, תרגום ונוכחות סייעת."

אבל באף אחד מהמקורות האלה לא מדברים על כמה באמת נוטים לתת את ההתאמה הזאת. יכול להיות שבאמת מעט מאוד אם בכלל.
הערכת זמן
בקיצור, הצלחת כבר להיטיב את מצבה של הילדה, ותעריכי את הזמן שניתן לך...
 
הודיתי לכם, אלו שלא הפכו את השאלה שלי לבמה לפרוס עליה

אז בעצם את לא מודה לאף אחד?
אף אחד פה לא נתן מידע לגבי אם כן או לא נותנים הארכות זמן.

גיגלתי טיפה, ונראה שלטענת מכון נועם זה אפשרי:
https://www.machon-noam.co.il/תנאי-בחינה-מותאמים-למחוננים
"תלמידים אשר הוכרו כבעלי צרכים מיוחדים או לקות למידה, זכאים להגיש בקשה להיבחן במבחן שלב ב' של מבחן המחוננים בתנאים מותאמים.
התנאים המותאמים עשויים לכלול תוספת זמן, הקראה של השאלות או הגדלת גודל הכתב בו תופיע הבחינה בהתאם לאבחון שהוכר על ידי משרד החינוך."

וגם לפי המסמך הזה האפשרות קיימת:
https://fs.knesset.gov.il/globaldoc...925e-23e9-e611-80cc-00155d0206a2_11_10062.pdf
"בשלב האיתור מתקיים אותו תהליך במגזר היהודי ובמגזר הלא-יהודי, אך המבחנים עצמם שונים.  בשני המגזרים יש תנאים המותאמים לתלמידים עם לקויות למידה, הפרעות קשב או צרכים מיוחדים ולתלמידים עולים או תושבים חוזרים. ההתאמה היא בתנאי המבחן, ולא במבחן עצמו, ובין התנאים המותאמים אפשריים תוספת זמן, סימון תשובות בגוף המבחן, תרגום ונוכחות סייעת."

אבל באף אחד מהמקורות האלה לא מדברים על כמה באמת נוטים לתת את ההתאמה הזאת. יכול להיות שבאמת מעט מאוד אם בכלל.
הודיתי לכם, אלו שלא הפכו את השאלה שלי לבמה לפרוס עליה
את משנתם,
ושהגיבו לתוכן - גם אם לא היה להם מענה.

וספציפית תודה לך
ראיתי את הכיתובים האלו, התהיה שלי היתה האם מישהו בפועל קיבל את ההארכה. אולי שינוי המכון הבודק משפיע על כך. קיבלנו התאמות מבורכות, שלא העליתי על דעתי לבקש, ולא הארכת זמן - שאני יודעת שתזדקק לה.
מה שיהיה - יהיה

ולגבי האחרים, לא ראיתי לנכון לענות. שני אחיה הגדולים מחוננים. האחת זקוקה לכל הארכת זמן והתאמה אפשרית, וזה לא סותר את העובדה שהיא מבריקה ולא מאטה את הכיתה שלה כהוא זה. ההיפך. רק במבחנים עצמם היא נזקקת לזמן רב יותר.
השני מהיר כברק. אולי מהיר מדי. מפספס בגלל זה דברים.

אפשר היה לפתוח את הדיון. הוא בהחלט יכול להיות מעניין ומפרה. אבל הלך הרוח של הכותבים היה ברור, ולא נראה שהוא מאפשר דיון כזה


תודה
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
גם אני לגמרי איתך

הודיתי לכם, אלו שלא הפכו את השאלה שלי לבמה לפרוס עליה
את משנתם,
ושהגיבו לתוכן - גם אם לא היה להם מענה.

וספציפית תודה לך
ראיתי את הכיתובים האלו, התהיה שלי היתה האם מישהו בפועל קיבל את ההארכה. אולי שינוי המכון הבודק משפיע על כך. קיבלנו התאמות מבורכות, שלא העליתי על דעתי לבקש, ולא הארכת זמן - שאני יודעת שתזדקק לה.
מה שיהיה - יהיה

ולגבי האחרים, לא ראיתי לנכון לענות. שני אחיה הגדולים מחוננים. האחת זקוקה לכל הארכת זמן והתאמה אפשרית, וזה לא סותר את העובדה שהיא מבריקה ולא מאטה את הכיתה שלה כהוא זה. ההיפך. רק במבחנים עצמם היא נזקקת לזמן רב יותר.
השני מהיר כברק. אולי מהיר מדי. מפספס בגלל זה דברים.

אפשר היה לפתוח את הדיון. הוא בהחלט יכול להיות מעניין ומפרה. אבל הלך הרוח של הכותבים היה ברור, ולא נראה שהוא מאפשר דיון כזה


תודה
גם אני לגמרי איתך
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מציע לפנות לרפרנטית המחוזית בתחום זה. יתכן שלה יהיו תשובות

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
מציע לפנות לרפרנטית המחוזית בתחום זה. יתכן שלה יהיו תשובות
 
א

אדהם דראושה

Guest
אשמח לקבל פרטי מייל וטופס הבקשה לקבלת אישור להארכת זמן /התאמות לנבחן במבחן המחוננים שלב ב
 
למעלה