בקשה.

Dumbo

New member
בקשה.

רציתי לבקש מחברי הפורום להמליץ לי על דרכים שבהם ניתן להעביר וידיאו למחשב, התקציב שלי הוא כ600 ש"ח, והמטרה היא בעיקר עריכה של סרטים... תודה. נ.ב: ברשותי גם מצלמת וידיאו שמתחברת לטלויזיה ואפשר להקליט על הקלטות שלה שידורים של הטלויזיה, השאלה היא האם אני יכול לחבר אותה למחשב ולהעביר וידיאו מהמצלמה למחשב עצמו, זה אפשרי?
 

pinoki

New member
כן זה אפשרי

זה נקרא לדגום. לדגום חומר למחשב.. מה שאתה צריך זה כבל ( אני חושבת usb כדי לחבר בין המחשב למצלמה , רק יש לוודאות שיש לך חיבור של המצלמה למחשב) ואתה צריך תוכנת עריכה שתוכל לדגום חומר למחשב... ועוד דבר אחד ... אתה צריך שטח פנוי... בהצלחה
 

leocat

New member
הרשי לי לתקן אותך פינוקי

זה לא כל-כך פשוט כמו שאת מתארת את זה וגם קצת שגוי. קודם כל השאלה החשובה היא איזה מצלמה יש לך DV או אנלוגית (8mm,hi8,cvhs,vhs). במידה ויש לך מצלמת DV עליך לרכוש כרטיס firewire (ולא USB!) למחשב ה-PC, (במידה ויש לך מקינטוש הם באים כבר עם חיבור כזה, אבל אני משער שאתה עובד עם PC). כרטיס פשוט עולה בסביבות 60$, ואתה יכול "לדגום" - להעביר סרטים מהמצלמה למחשב, ובחזרה. רוב המצלמות יכולות לשמש גם כממיר לסרטים המגיעים ממקור "אנלוגי", כדוגמת מכשיר הוידאו שלך, אך לא כל הדגמים פועלים לשני הכיוונים. באם יש לך מצלמה אנלוגית, תתצרך כרטיס דגימה אנלוגי. הפשוטים ביותר עולים כ- 100$, ויש גם כרטיסי מסך משולבים. ודא שהכרטיס פועל לשני הכיוונים, לא רק דוגם סרטים לתוך המחשב אלה גם מוציא אותם חזרה לוידאו. בכל מקרה תצרך גם תוכנת עריכה. רוב הכרטיסים הפשוטים מגיעים עם תוכנת עריכה פשוטה, ולמשתמש המתחיל זה מספיק בהחלט. אם אתה חושב על שימוש יותר מקצועי יש לשקול שימוש בתוכנה כמו הפריימר, אך לא רצוי לקנות אותה, אלה להשקיע בכרטיס עריכה יותר מקצועי, אשר מגיע עם תוכנת פריימר. המחירים לכרטיסים כאלו מתחילים ב- 500$ (וההאבסורד שפריימר כתוכנה בלבד עולה כ-800$, חברת "קארט" הדפוקה). אך בזאת לא סיימנו - כדי לערוך וידאו, דרוש מחשב חזק, עם הרבה זיכרון זמני, כרטיס מסך טוב, כונן קשיח גדול ומהיר (מהירות 7200 ולא 5600!), ורצוי שיהיה כונן נפרד לוידאו וכונן נפרד לתוכנות. בהצלחה.
 

jlavi2002

New member
שאלת המשך

יש לי מצלמה אנלוגית אבל אני שוקל ברצינות לקנות דיגיטלית MINIDV. אני גם מעוניין בכל מקרה לצרוב את הסרטים לDVD. שאלה 1- כרטיס CANOPUS ADVC שתומך גם בחיבור אנלוגי וגם ב1394 עולה250$ האם זה כרטיס איכותי? (האיכות במובן של חוסר דגרדציה חשובה לי יותר מכל מיני אןפציות ופעלולים בעריכה) שאלה שניה- האם ניתן להסתפק בתכנת עריכה של מיקרוסופט מובי מייקר.? שאלה אחרונה- האם כדאי לרכוש בנדל שלכרטיס הלכידה שלקנופוס ותוכנת פרימייר 6.5 במחיר 450$ הרבה תודה
 

leocat

New member
אני אישית

לא אוהב כל-כך לעבוד עם הכרטיסים של קנופוס, למרות שהם נחשבים אמינים. כרטיס ב-250$, אני לא בטוח עד כמה הוא REEL TIME, כמו הכרטיסים המיקצועיים יותר, אבל אני אבדוק. מכל מקום, כרטיס שהוא גם אנלוגי וגם DV, עם רשיון פריימר ב-450$- הוא עיסקה מצויינת, גם אם תצטרך לרנדר קצת (אני חושב שלזה התכוונת במונח "חוסר דגרדציה"). למרות שאני "שפוט" של כרטיסי MATROX, ואני חושב שהם הטובים ביותר בתחום.
 

SCaToPHaG

New member
תיקונים

1) זה VHSC ולא CVHS. 2) ההבדל בין כונן קשיח במהירות 7200rpm למהירות 5400rpm (ולא 5600 דרך אגב) הוא ממש זניח. 3) בחירה נכונה לכונן קשיח לעריכה יהיה כונן SCSI, ורצוי צמד שפועלים בRAID.
 

leocat

New member
אוקיי

קבלתי את תיקוני שגיאות הכתיב אבל אני חולק עליך בדבר הכונן הקשיח. ההבדל בוידאו בין 7200 ל-5400 הוא משמעותי. ב-5400 הסכויים גדולים יותר ל"דרופים" בדגימה ויציאה מסינכרונזציה בהקרנה. אתה קצת "old fashion", מנסיון, היום לא מוצדק להסתבך ולשלם מחיר גבוה על דיסק SCSI. זה מיותר דיסקים UDMA של היום עושים את העבודה נפלא. ולגבי ה-RAID - די מומלץ, למרות שבעיקרון הוא משמש כפיתרון כדי להגדיל את מהירות הדיסקים ו"לאחד" דיסקים קטנים, היום, אני מעדיף לקנות דיסק אחד גדול (אני משתמש ב-120G והיום ניתן להשיג גם 200) מאשר להסתבך עם RAID ולוחות האם של היום מספיקים מהירים.
 

MaSTeRLou

New member
מסכים. הEIDE של היום מהווים תחליף

זול וטוב לSCSI היקר להחריד. אמנם הבלאי של הEIDE גבוה יותר, אבל למשל סדרת הJB של WesternDigital, שבאה עם 8MB Cache, מציעה פיתרון הוגן בהחלט. לא מזמן קניתי אחד כזה של 120GB למערכת עריכה, וזה פשוט טס (וזה לא בRAID עם עוד אחד כמובן). היום כבר מציעים גם כונני EIDE עם 10000RPM, אבל אלה בטח מתחממים בטירוף...
 

SCaToPHaG

New member
המשך >

בנקודות: * דרופים? למיטב ידיעתי הגורם המשפיע ביותר על דגימה ללא דרופים הוא המעבד. (וכשיש לו סביבה תומכת שתוציא ממנו את המיטב כמובן - לוח טוב, זיכרון מהיר, וכו') * מצד אחד אתה טוען שההבדל מ5400 ל7200 רציני, אך מצד שני אתה טוען שאין סיבה להשקיע בכונן SCSI - אני מסכים איתך בנוגע למהירות - כונני ATA באמת צמצמו את פער המהירות בשנים האחרונות - אבל הRPM של כונני הscsi מגיע ל10000 ואף ל15000 rpm - ותסכים איתי שפה ההבדל כבר ניכר, מדובר על כפליים RPM ויותר. * בכל מקרה אפשר לעשות RAIDA 1 ו-0 גם בכונני ATA, לכן אם יש כסף כדאי לקנות את אותו הכונן פעמיים.
 

leocat

New member
אין סטירה

כדי לעמוד בקצב של דגימת DV ללא דחיסה, מהירות 5400 היא גבולית ויכולה לעשות בעיות. אך מהירות 7200 מספיקה וכל מהירות מעבר לכך היא מיותרת, כי השגתה את מטרתך. כן, הגורם העיקרי לדרופים בדגימה ובהקרנה הוא הכונן הקשיח, ובהרבה כרטיסי עריכה תמצא תוכנה נלוות הבודקת האם מהירות הכתיבה והקריאה של הכונן מספיקה ויציבה לעריכה. מעבד וזיכרון הם גורמים המשפעים על יכולת ה-REELTIME, עיבוד אפקטים בזמן אמת. ולגבי ה-RAID, כבר לא כדי להסתבך, יש איתם לפעמים בעיות, וכשכונן אחד מתקלקל, הוא משפיע על השני, ואתה חייב להחליף לכונן זה לו בלבד. (השנתיים ב"אסיף-גור וידאו" נותנות את אותותיהן)
 

matty

New member
שכחתם פרגמנטציה

כשהכונן מתחיל להתמלא, הקבצים מתחילים להישבר לעשרות ומאות חתיכות. נכון שתיאורטית צריך לעשות defrag לעיתים תכופות, אבל בעולם האמיתי זה לא תמיד יוצא. כונן 5400 עם קצת פרגמנטציה פשוט ייחנק.
 

SCaToPHaG

New member
עם כל הכבוד לאסיף גור

(ויש כבוד) אני עדיין די בטוח שדרופים זה עניין של מעבד חלש או "עסוק". מישהו מוכן ליישב את הסוגייה? ואין כזה דבר "כל מהירות מעבר לכך היו מיותרת", מהירות זה מהדברים האלה ש you can never have enough of
 

leocat

New member
שניהם מהוים גורם בדגימה

ובעצם כל מרכיב המשתתף בתהליך הדגימה - כרטיס העריכה, לוח האם, מעבד, זיכרון, וכונן. אם אחד המרכיבים חלש או איטי מדי למערכת הוא יוצר צוואר בקבוק, ותוקע את כל המערכת. זאת הסיבה שבמפרט של כרטיסי העריכה מצויונים דרישות מינמום, ויש כרטיסים שאפילו מפרטים רשימת סוגי דגמים של רכיבים שרק איתם אפשר להשתמש. כרטיסי המטרוקס אף לא בודקים את המערכת בהתקנה, ולא נותנים להתקין את הכרטיס במידה והמחשב אינו עונה על דרישות המינמום. ובקשר לדיפרגמציה - זאת אחת הסיבות שמומלץ להשתמש בכונן נפרד לוידאו, ואך ורק לוידאו, כדי שלא יצטברו עליו כל מיני שטויות של מערכת ההפעלה ושל תוכנות אחרות, וקבצי הוידאו יהיו "שלמים" פחות או יותר.
 

matty

New member
לא חושב שהמעבד קשור

הכוננים משתמשים ב DMA, לכן נראה לי שלמעבד יש תפקיד מינימלי בדגימה או בפלייבק. המצב בודאי משתנה כשאתה מוסיף אפקטים/שכבות ב realtime או דוגם לאיזה קודק אקזוטי.
 

Admini

New member
יש סיבה אחרת להשתמש ב-RAID

שאם אחד הדיסקים הולך (דבר שעלול לקרות בעריכת וידאו מאסיבית) אז השני נשאר חי.
 

leocat

New member
ובמקום זה אפשר לקנות שנים רגילים

אלה אם כן, ה-RAID שלך בנוי בתצורה שכונן אחד משמש כגיבוי של השני, אני לא רואה שום צורך ב-RAID היום. יתרה מזו, היום בעידן ה-DV שהכל נדגם עם TimeCode, מספיק שתגבה רק את קובץ הפרויקט (הוא נכנס אפילו על דיסקט פלופי), במידה ויפול הכונן עם חומרי הגלם, ניתן לשחזר את הפרויקט בזמן קצר.
 

pinoki

New member
אוקייי...

בחיבורים אני לא משהו... אבל בעריכה יותר.... השכלתי ולמדתי...
 
למעלה