בקשר לכפות הידיים בחלום

בקשר לכפות הידיים בחלום

אולי מישהו יכול לתרום משהו בנושא. יש לי שאלות. קראתי פעם ברפרוף על טכניקת כפות הידיים בחלום, כאובייקט שעוזר למיקוד [ הבנתי נכון? ] לא עשיתי עם זה דבר זה רק ישב לי בזכרון, בשינה "שנפלה" עלי באחה"צ אחד, אני רואה את כפות הידיים שלי לפני, הן נעו לעברי עד שראיתי אותן ברמת פיקסלים [ ריבועים ממש קטנים בצבעים] ואז התרחקו, מיד נזכרתי במה שקראתי הפנתי את המבט וחזרתי אליהן, ואז התפאורה שהייתה סביבי התחלפה, הקירות של החדר התחלפו באחרים ומצאתי את עצמי במקום אחר, זה חזר על עצמו כמה פעמים בפעם האחרונה, הייתי במקום שחשתי בו סכנה וקול פנימי אמר לי שהתבוננות נוספת בידיים תוציא אותי משם, לא יכולתי לעשות כך כי הידיים היו על ראשי כהגנה ולא רציתי לזוז, והקול הפנימי אמר להעלות את כפות הידיים בעיניי רוחי, זה אותו האפקט. כך עשיתי. מכוון שלא תרגלתי את הטכניקה לפני כן, אני שואלת האם יש קשר בין מה שקרה לבין הטכניקה? מהי מטרת הטכניקה למעשה? אפשר לקבל הסבר עליה ממישהו שניסה אותה וראה תוצאות? אני זוכרת שקראתי שהידיים הן אובייקט רק כי הן נגישות לחולם, ולא בגלל שיש בהן משהו. בחוויה הזו לידיים היה תפקיד משמעותי, יש הסבר למישהו בקשר לכך? הפניה לספר שבו מפורטת הטכניקה גם תעזור לא זוכרת היכן קראתי. תודה מראש
 

אשכר

New member
עושה רושם שאת יודעת כל מה שצריך לדעת

ראיתי את הידיים בחלימה. יכול להיות שבחלימה זו או אחרת יש לידיים איזו משמעות סמלית, אבל זה רק מקרה. יש אנשים שרואים משהו אחר כשהם מנסים לראות את הידיים. להתמקד על כל אובייקט שהוא בחלימה עוזר לקבע את הקשב שלך בחלימה. אני ממליץ לראות את הידיים, כי זה נוח יחסית. שימי לב, שיש הבדל משמעותי בין חלום לחלימה: חלום זה משהו ש"קורה לך". חלימה זה משהו שאת עושה. מה שלא הבנתי עד עכשיו זה, מה את רוצה לעשות ? לראות את הידיים זה משהו קל מאד. אני מבין ממך שראית את הידיים (הקול צדק: זה לא חשוב אם הידיים הן בעיני רוחך או לא). מה את רוצה לעשות עכשיו? חלימה בפעמים הראשונות דומה לילד שיוצא לרחוב בפעמים הראשונות בחייו. הוא יכול להסתדר לבד, אבל מאד כדאי שיהיה לידו מישהו שהיה שם קודם, והוא מנוסה בכך. אני, למשל, לא יכול לעזור לך בזה, מעבר לראיית הידיים. כי למרות שהתנסתי בחלימה כמעט כל יום, אני לא מספיק מנוסה ומודע לסכנות ולדרכים האפשריות שלי, וגם האפשרויות או הסכנות שלך. אבל יש לי מורה שעונה על שני התנאים, ואני נעזר בו כשאני יוצא לחלימה. כל הספרים של קרלוס קסטנדה שאני מכיר נותנים קצת מידע על החלימה. למרות זאת, אני ממליץ לקרוא אותם לפי הסדר, החל מהספר השלישי (מסע לאיכטלן), ולא לנתק את החלימה מהקונטקסט בה היא מופיעה. החלימה קשורה לכל דבר אחר שאנחנו עושים ושקורה לנו. אנשים שעושים רק חלימה, הם בד"כ לא מאוזנים.
 
שאלה נכונה שאלת

מה את רוצה לעשות? לא לחינם ביקשתי עזרה, יש משהו שאני רוצה. ראשית, לא ירדתי לסוף דעתה של החלימה וגם לא ממש ניסיתי. יש משהו "שקורה לי", בין שאני ערה ובין שלא. לא נגעתי לעומק בספרים כך שאני לא "מתרגלת" חלימה ובכך מנתקת אותה מהקונטקסט. ובכלל לא יודעת האם אני עושה חלימה. כדי שאענה לשאלתך הסבר נוסף, במצבים שקורים לי [ בערות ולא ] כפות הידיים "מביאות" איתן שינויים כמו, שהמקום שבו אני נמצאת משנה צורה למקום אחר תוך כדי שאני מסתובבת והקירות מתחלפים כמו החלפת תפאורה. המקום שאני מגיעה אליו לעיתים - לא תמיד - קשור למצב שבו אני נמצאת באותה תקופה, אני מוצאת שם תשובות מאוד ברורות ומאוד מפתיעות בקשר לכל נושא שאני מתעניינת בו או עוברת אותו. מה אני רוצה לעשות? אני רוצה להגיע למצב שאני "שולטת" במעברים האלו במודעות מלאה. עד כה, הכניסה למצבים כאלו היא לא בשליטה, יותר נכון ההתחלה לאחר כמה שניות אני במודעות למתרחש ממתינה או יוזמת המשך.[ זה קורה כשזה מלווה ברעש בראש האחורי וכאילו אני "מחווטת" מהבטן, אם אתה יכול לשפוך אור על זה אשמח]. אבל כאשר אני שם, אני במודעות די טובה הן בהבנה של המתרחש והן בשאלות שאני מעלה שם. מכיוון שישנה טכניקת הידיים חשבתי שלימוד או הבנה של הטכניקה כפי שביקשתי כאן, יעזרו לי בגלל שהן מופיעות בחויות האלו. אבל ברור לי ממה שאמרת שזה לא מספיק, הטכניקה לא עומדת בפני עצמה היא קשורה לקונטקסט שרצוי להבינו דרך קריאה כפי שהצעת. אני אתחיל בקריאה מסודרת של הספרים ללא תרגול של חלימה, כלומר ניסיון לחלימה, [ המילה הזו לא באה לי טוב ] ואמשיך משם וכבר בזיכרון רשום לי שיש לך מורה שעונה על שני התנאים. עם מה שאני עוברת אתמודד בינתיים כפי שעשיתי עד היום. מעניין אותי, אפשר לעשות רק חלימה? חשבתי שמי שעושה חלימה מגיע לעשייה כזו לאחר שעבר דרך מסויימת שדי מגנה עליו. מהיכן חוסר האיזון? מזה שהוא מזניח רבדים אחרים ועושה רק זאת?
 

אשכר

New member
בהקשר לשאלה האחרונה שלך: לעשות רק חלימה??

קודם הבאתי דימוי לחלימה: אדם שעושה חלימה הוא כמו ילד שיוצא בפעם הראשונה בחייו אל הרחוב או לארץ לא מוכרת. גם בחלימה מגיעים למקומות שאנחנו לא מכירים. מקומות אמיתיים, זה לא ב"דמיון" שלנו, או ב"תת הכרה" שלנו. אלו מקומות אמיתיים, ויש שם יצורים אחרים שיש להם כוונות כאלו ואחרות. תארי לך שיש לך ילדה, והיא יוצאת בגיל 3 לתחנה המרכזית הישנה בתל-אביב בלילה. מה לדעתך יקרה לה? לעשות רק חלימה, זה כמו ללכת למקום מסוכן בלי ללמוד כלום לגבי הבית שלך, לגבי הבסיס שלך, לגבי העולם שבו את חיה. צריך גם מזה וגם מזה.
 

armadilia

New member
צודק אשכר

אחרי שנים... של הרבה חיפוש וקצת חלימה מצאתי. אבל אז באו החלומות וטרפו אותי היום אני עומלת כדי להתחבר למציאות... ילדים: היזהרו! חלימה רק לבוגרים! (בנשמתם ולא רק בגילם)
 

אשכר

New member
יופי. אבל זה לא מה שאמרתי

לא אמרתי שחלימה היא רק למבוגרים, אני לא יודע מה זה אדם "בוגר", או מה זאת "נשמה".
 

armadilia

New member
ובכל זאת:

חלימה צריכה להיות מבוססת על אישיות יציבה (הנה נמנענו מהמילים "בוגר" ו "נשמה") כדי להכיל עולמות אחרים יש צורך בתפיסה ראשונית שמעוגנת היטב במציאות אחרת: נהיה סלטה מטבוחה בין מציאות לדמיון. וחבל.
 

אשכר

New member
אוקי, אני חושב שאני מבין למה את מתכוונת

ואני חושב שאני מסכים איתך.
 
תרשי לי לא לסכים

חלימה לא קשורה לאישיות. את לא "מכילה עולמות אחרים" אלא תופסת עולמות אחרים. לעשות "רק חלימה" זה כמו..... לרצות ללכת לדיזנגוף סנטר אבל ללכת רק רבע מהדרך ולא להבין למה את לא שם... חלימה זה רבע טכניקה, לטכניקה המלאה יש 4 חלקים: חלימה, שיחזור, מחיקת היסטוריה אישית ואי-עשייה. על מנת לעבור לשלבים יותר "מתקדמים" בחלימה כל מה שצריך זה טונאל מסודר.
 

armadilia

New member
מילות המפתח: טונאל מסודר

ומה אם הנגואל (או הקשב השני) פולש אל הטונאל? ומה אם ההסטוריה נמחקת לך בלי שליטה? ומה אם במקום שחזור אתה מקבל הצפה? ומה אם אתה מוצא את עצמך כבר בדיזינגוף סנטר אבל לא מבין איך הגעת לשם ואיך לעזזל חוזרים הביתה? צריך טונאל חזק שיתמוך בנגואל כדי לקיים חלימה צריך אישיות יציבה שיתקיימו בה הטונאל והנגואל באיזון. אז כן, בסופו של דבר לדעתי מבנה האישיות הוא קריטי להצלחת החלימה.
 
הנגואל לא יכול לפלוש לטונאל.

הטונאל זה חלק מהנגואל, וחלק די קטן ממנו. "מה אם ההסטוריה נמחקת לך בלי שליטה?" מניח שאת מדברת על היסטוריה אישית... מאחל לך ממעמקי ליבי. "מה אם במקום שחזור אתה מקבל הצפה?" אין לי צל של מושג מה את מנסה להגיד/לשאול. "מה אם אתה מוצא את עצמך כבר בדיזינגוף סנטר אבל לא מבין איך הגעת לשם ואיך לעזזל חוזרים הביתה?" זו הסיבה שעושים חלימה על פי טכניקה כזו או אחרת, זו הסיבה שלא צריך "לרוץ" בחלימה אלא להתקדם לאט, תוך כדי לימוד של החוקים שם, תוך כדי מיפוי ונקודות התייחסות. "צריך טונאל חזק שיתמוך בנגואל כדי לקיים חלימה צריך אישיות יציבה שיתקיימו בה הטונאל והנגואל באיזון." מה זה טונאל "חזק"? מה זה "אישיות"? אני לא בטוח שאין הסכמה ביננינו, יש סיכוי שאנו משתמשים במילים אחרות... אבל אם אנו מדברים על חלימה (במובן הטולטקי, אני לא מכיר את המושג חלימה מתרבויות אחרות) אז רצוי להצמד למובן הטולטקי של המילים. אגב, לטולטקים אין מושג מה זה "להצליח בחלימה". חלימה זה איזור של נקודת הכינוס. חלימה זו טכניקה לקיבוע נקודת הכינוס. אין הצלחות ואין כשלונות... יש אתגרים שאת עוברת דרכם או לא.
 
עכשיו שיש בינינו הסכמה....

אפשר להפסיק לדבר בכלל או לנסות להבין אחד את השני. תבחרי את האופציה הרצויה לך.
 
למעלה