הנה התגובה שוב- ניר סתיו
טל - הפוסט הזה מיותר. אם לא היית מכיר אותי, אותנו, אז הייתי מבין את הרצון לעשות רעש ולנסות לעשות שינוי. אבל במקרה הזה - יכולת פשוט להרים טלפון ולדבר ולשאול, לפני שאתה קובע קביעות כאלו ואחרות בתפוצת נאט"ו. השירות המטאורולוגי (במשרד התחבורה) לא חיכה לפוסט הזועם הזה אלא נמצא כבר מספר חודשים במהלך לסקר טכני של המערכת על מנת לזהות האם נכון לשדרג אותה או להחליף אותה. למרות גילו המתקדם של המכ"מ - הוא המכ"מ האזרחי היחיד שממשיך לפעול כבר מעל 20 שנה ברציפות בשל תחזוקה מסורה והשקעת משאבים רבים. מדוע לא פרסמת פוסט נזעם על כך שהמכ"מ של רשות המים/מקורות אינו עובד ואינו משדר תמונות לציבור? הוא רק בן 5 שנים - זה לא מחדל?
אם המסקנה של הסקר הטכני תהיה שהגיע הזמן לרכוש מכ"מ חדש - נעשה זאת. משרד התחבורה לא יפריע אלא יסייע בהשגת התקציב הנדרש. מדובר על השקעה של כ 10 מליון שקלים (עוד לפני שמתחילים לשלם על תחזוקה). לפני שאנחנו עושים השקעה בהיקף כזה של כספי המיסים, אנחנו מנסים לבדוק האם ההוצאה הזו הכרחית. לדוגמא - האם ע"י רכש של רכיבים ב 100-200 אלף ש"ח ניתן להבריא את המכ"מ או שמדובר ב total loss . זו אחריות תקציבית ולא מחדל.
כפי שאתה יודע היטב - לחזאי השירות המטאורולוגי יש גישה גם למכ"מים צבאיים וגם למערכת זיהוי ברקים ולפיכך גם כאשר מכ"מ העננים מושבת, הם מסוגלים לזהות התפתחות של ענני סערה ולהוציא אזהרות בזמן. כך שאין כאן עניין של "הצלת חיים" אלא עניין של חובבי מזג אוויר שהתמכרו לתמונות היפות בתדירות הגבוהה ולא מתאים להם פתאום לחזור ולהסתכל בתמונות הלווין. אז בוא לא נתלהם...
מקבל לחלוטין שנכון שיהיה מכ"מ תקין וזמין לציבור, אבל נא להוריד את הלהבות וכרגע - פשוט לחכות בסבלנות, בדיוק כפי שהיית עושה אם המכונית שלך היתה מתקלקלת והיה צורך להכניס אותה לטיפול במוסך למספר ימים