בקשר למלקודות מהירות

Animatrix

New member
בקשר למלקודות מהירות

שלום, מעניין אותי לדעת, סתם לידע כללי,לא קרה לי כלום... מאיזה מרחק השוטר במכונית משטרה יכול "לראות" את המהירות של רכב הנוסע לעברו? ומאיזה מרחק מותר לו לצלם, או לעצור את הרכב? כשרואים רכב משטרה ומיד כולם לוחצים על הברייקס, יש טעם בזה? או שהשוטר יודע את המהירות שלנו עוד הרבה לפני הברקס? תודה לכל המגיבים!
 
יש לי שאלה אליך...

נוח לך לנסוע על הכביש ולחפש את השוטר שיעצור אותך בגלל עוד 20 קמ"ש במחוג ?! למה לא להוריד את ה20 קמ"ש ולנסוע בסבבה. פחות הדאגה של השוטר שבטח מחכה מעבר לגבעה הבאה. לרוב הם יכולים לקרוא את המהירות שלך במישור ממרחק של כ300 מטרים. אבל הם עושים את זה מ200 מטרים ומטה שיהיה מדוייק יותר. סע בנינוחות,אל תחפש שוטרים.
 

zilber z

New member
למה 20 קמ"ש יותר ?

כי בכביש ריק ושכל התנאים מעולים לזחול על 90-100 זה פשוט מגוכח ... המהירות בכבישים בינעירונים לא מה שגורם לתאונות דרכים זה בטוח ... ויש את השירות הסלולרי שמדווח על מארבי ליזר דבר מאוד אמין ...
 

wil

New member
ההגבלה ל-90, זה מה.

אפילו בארה"ב, בה היתה הגבלה ל-55 מייל (88 קמ"ש) שנים רבות, העלו עכשיו בחלק מהכבישים ל-65 (104 קמ"ש) ואפילו 75 (120 קמ"ש) באירופה ברוב המדינות המהירות המותרת בכבישים המהירים 130 קמ"ש. ובגרמניה באוטובהן... טוב, מותר לחלום
 

אלון ל

New member
נכון וגם איטליה הבינה

שמומלץ להעלות והיא העלתה את המהירות המותרת ל 150 קמ"ש אך ממה שאני יודע הם עוקפים את המהירות המותרת הזאת ובאמצעות למבורגיני. נהג שנתפס נוסע ברכבו במהירות העולה על מאה ושבעים קמ"ש רישיונו נשלל במקום והוא עומד לדין. (בניגוד לארצנו שרק מהקמש ה 41).
 

אלון ל

New member
ולכן הגיע זמן שבכביש חוצה ישראל

יתירו גם כן 130 קמ"ש. בכביש 1,4,5,7 ואולי בעוד מספר כבישים , יתירו 120 קמ"ש. ולדעתי מומלץ בדרכים בינעירוניות מסוימות להעלות ל 100 משיקולים כגון דרך מונוטונית (כביש הערבה). אם כי לא ניתן להגדירו בשום פנים כדרך מהירה. כביש בגין עדיין נחשב ככביש עירוני אע"פ שאין בו רמזורים ואין בו אווירה של שטח עירוני. עד כביש נמיר בת"א שגם בו המהירות המותרת 80 קמ"ש, שם אני מבין מדוע הוא עירוני.
 

בר

New member
איך תרצה שיתירו נהיגה מהירה יותר ?!

אתה חושב שאתה יודע כיצד לנהוג במקרה של תקר בגלגל שמאלי קידמי במהירות נהיגה של 130-140 קמ"ש ?! אני לא מדבר על 120 קמ"ש. מן הסתם בטח תחשוב על זה עכשיו ככה ברפרוף ותגיד...'אעעע-מה כבר יכול לקרות ?!' רק שתדע מה יכול לקרות במהירות שכזו: איבוד שליטה מוחלט. התנגשות חסרת מעצורים בקיר בטון או מכוניות חולפות. מעבר לנתיב נגדי והתנגשות חזיתית. הרבה סרטים רעים והכל בגלל פנצ'ר בצמיג. אחרי שתלמד כיצד לנהוג במקרים קיצוניים על הכביש וכמוך יעשו כל נהגי ישראל,אולי אפשר יהיה להעלות את רף המהירות. מה גם אני לא מדבר על איכות הצמיגים שבני ישראל שמים על רכבם. העיקר שיהיה זול. אבל אף אחד לא יודע כמה צמיג יכול להציל את חייו. דוגמא לקריאה,לך חפש בארכיון של וואי-נט,כתבה על התפוצצות צמיגים ב140 קמ"ש. צמיגים שלא הותאמו למהירות נסיעה שכזו. הידעת שלכל צמיג יש תוקף מהירות נסיעה בו !? הידעת שיש סוגים ל190 קמ"ש ויש כאלה ל220 קמ"ש ויש כאלה גם ל100 קמ"ש ??? אתה יודע איזה צמיגים מותקנים אצלך באוטו ?! עכשיו אתה חושב שאתה יכול עדיין לנהוג במהירות של 130 קמ"ש בכביש מהיר,כאשר יש לך נהג אידיוט שחושב שנתיב שמאלי זה נתיב נסיעה רגיל ?! כל כך הרבה דברים שצריכים לעבור שינוי. אבל זה קשה,כאשר משטרת התנועה אינה אוכפת את החוק הנכון והנהגים אינם מודעים לחוק הלא כתוב בכביש כמו גם לכתוב.
 

wil

New member
צמיגים

אצלי באוטו מותקנים ארבעה צמיגים תקינים וזהים המותאמים למהירות עד 190 קמ"ש - דירוג H. (מאזדה 3 צמיגים מקוריים) צמיגים מודרניים תקינים כאשר הם מנופחים בלחץ הנכון - הסיכוי לכשל קטסטרופלי הוא נמוך מאוד עד לא קיים להוציא מפגש עם איזה זיז סלע או דוקרן ברזל. התפוצציות הצמיגים שקרו בכביש 6 היו, רובן ככולן, כתוצאה של הזנחה פושעת (צמיגים ישנים מאוד, ו/או שחוקים לחלוטין, ובמקרה אחד 2 צמיגים במידות שונות על אותו סרן) - המהירות הגבוהה פשוט אימצה את הצמיגים האלו עד לנקודת הכשל, שלא במפתיע. מי שמתקמצן על צמיגים מהמר על החיים.
 

בר

New member
טעית מעט...

H מיועד למהירות נסיעה של 220 קמ"ש אם אינני טועה. T מיועד למהירות נסיעה של 190 קמ"ש. והיה גם R שמיועד ל100 קמ"ש שאין בו כיום שימוש. ואין קשר ללחץ נכון,צמיגים זהים או לא זהים,אלה דברים שאכן עלולים להביא לידי כשל והתפוצצות בהחלט. אבל כפי שאמרת,אנחנו לא יודעים מה טומנת לנו הדרך בחובה. גם אני נסעתי עם צמיגי מישלין איכותיים ביותר על המשאית שלי והתפוצץ לי צמיג חדש לחלוטין במהירות של מאה קמ"ש,השמאלי קידמי ליתר דיוק. אלמלא היה נוהג הנהג השני במשאית,הייתי קורא על המשאית שלי בעיתונים ורואה אותה בחדשות הערב. כי מן הסתם הוא בטח היה מאבד שליטה ומוריד כמה רכבים מהנתיב השמאלי שעקפו אותו ובטח היה עולה על גדר ההפרדה הבנוייה מבטון ועובר לנתיב נגדי וגורם לעוד כמה התנגשויות חזיתיות. סרט רע בהחלט. לעומת זאת אני גאה להגיד שעם הידע שלי המשאית עצרה בביטחה בשוליים הימניים,באיטיות אומנם אבל עצרנו בלי שום תאונה ובלי שום בלאגן. עצרנו ולקח לנו בערך שעתיים וחצי להחליף גלגל. שזה היה יותר מסוכן כי השוליים היו צרים נורא והיינו צריכים לסגור חצי נתיב על מנת שלא ידרסו אותנו. אז אין קשר ממשי ללחצים נכונים ואיכות הצמיגים,אנחנו לא יכולים לדעת מה יחכה לנו על האספלט,אנחנו לא יכולים לדעת מה הנהג שלפנינו זרק לכביש. או נהג המשאית שברשלנותו ועצלנותו לא ניקה את הפלטה ועלולים להיזרק מסמרים או חתיכות עץ [כמו במקרה שלי-חתיכת עץ ממשטח גרמה לתקר] וכל מיני. גם סתם אבן חצץ קטנה עלולה לגרום להתפוצצות צמיג חדש ביותר. ומעבר לזה ישנם גם תנאי מזג האוויר שעלולים לפוצץ את הצמיג,במיוחד בקייץ שפה בארץ יש שרב כבד רוב הזמן. ולכן כשקונים צמיג,צריך לשאול אותו לגבי עמידות בלחצי טמפרטורה,לחצי מהירות נסיעה,איכות הגומי ממנו עשוי הצמיג. ולא להתפתות לקנות 3 צמיגים ולקבל את הרביעי במתנה או 1+1 וכדומה. עדיף להשקיע עוד 300 ש"חים ולקנות משהו טוב ויציב. לאחרונה אגב,מי שרוצה שייצחק,אבל קניתי לפרטית שלי,צמיגי "אליאנס". אני יכול לומר לכם שבמשך חמש שנים הצמיגים הללו נשארו לי על האוטו,עם בערך 3 פנצ'רים בכל חייהם. כאשר הפנצ'רים היו ממסמרים שהיו בכבישי השכונה בעצם. לאחרונה התפוצץ לי צמיג קידמי שמאלי כשהייתי בעקיפה,והנה אני החודש הולך ומחליף אותם שוב ונראה לי ששוב אני אקח את אליאנס. אחיזה טובה על הכביש וצמיג שבהחלט עשה את שלו והוכיח לי זאת. [עיזבו את זה שאני מקבל אותם בהנחה גדולה
] חבל שאין בארץ מישלין איטלקי ויש רק את הטורקי.
 

אלון ל

New member
בר

יש לך הוכחות פיזיקאליות מדוע 130 ומעלה זה מסוכן בעוד ש 120 זה בטוח א. לפי שיטתך מדוע המהירות המותרת היא בד"כ 100 ולפעמים רק 90? ב. אבקש לדעת סיבה מדוע יש סיבה שבכביש 6 בישראל ינהגו יותר לאט מכבישי אירופה וגרמניה בפרט. נימוק של צמיגים או חפצים אינם רלוונטיים משום שהם לא מתייחסים לאיכות הכביש נטו. באירופה אני הייתי (אמנם לא בגרמניה אבל באיטליה). יש גם שם כבישים של 4 נתיבים ולא כל הכבישים הם של 6 נתיבים. איכות האספלט בכביש 6 כבר הרבה יותר טובה משאר כבישי ישראל ומשתווה לאירופה. רוחב הנתיב 3.60 מטר כמו באירופה. העיקולים מאד מאד מתונים כמו באירופה. האם יש משהו נוסף שאני לא יודע? כל מי שאני שואל אותו אומר לי אחת מהאפשרויות הבאות: 1. אם יקפוץ לך חתול למשל.... - נו באמת, בגרמניה אין חתולים? 2. תרבות הנהיגה קלוקלת... אז מה יש להם להגיד על כביש ריק לגמרי (נסעתי לא מעט פעמים בכבישים כלשהם ריקים לגמרי בקטעים מסוימים. לגבי צמיגים, קנינו סובארו אימפרזה מנוע 2.0. אתה יודע איזה צמיד מתקינים לו?
 

חדחתול

New member
לא צריך הוכחה...

אלון, כאשר בונים כביש המהנדס מקבל נתונים כלשהם ואחד הנתונים הוא מהירות מקסימום 100-120 קמ"ש ועלפי זה הוא מתכנן את הכביש, את הרכב האספלט ושאר הגורמים. נכון אתה יכול לנהוג בקלות 200 קמ"ש בכביש שתוכנן ל-120 קמ"ש, כי יש מקדמי ביטחון וכו' אבל בתנאים משתנים כמו: אקלים,נהגים לא מיומנים,רכבים שאינם מתאימים וכו', המצב של תאונה הוא כמעט ודאי, לכן בישראל חלק מהכבישים תוכננו למהירות של עד 120 קמ"ש, היות וזה החוק אצלנו וכך צריך לנהוג ולהיתנהג. כן בגרמניה מותר לסוע חופשי, מדוע בארה"ב מותר 50 מיל? כמה שאני זוכר ברוב המדינות יש הגבלת מהירות כלשהי. סע לאט תגיע מהר. חשוב להחזיק טרמוס קפה למקרה של פקק...
 

אלון ל

New member
לא מסכים איתך בכלל

חבל שלא שמרתי מכתב מהמנדס של כביש חוצה ישראל שאמר לי שמהירות התכן ההנדסית היא להרבה מעל 110. לפחות ל 130 קמ"ש. והשלטונות החליטו להחמיר כדי לא לגרום לזליגת מהירות מכביש 6 לכבישים אחרים. בארה"ב כבר התירו לנסוע על 75 מייל לשעה בחלק מהכבישים. בזמנו הגבילו בגלל משבר אנרגיה. אין לי בעיה שתהיה הגבלה ל 130 אבל הגבלה ל 90 100 ברוב הכבישים היא מגוחכת.
 

wil

New member
אתה מערבב פה דברים שלא קשורים.

אלון כבר תיקן אותך לגבי המהירות בארה"ב (65 ברוב המדינות ו-75 בחלקן) ולגבי מהירון התכן של כביש 6 (130 לפחות) לגבי תנאי מזג אוויר: המהירות המירבית היא בדיוק כשמה: מהירות מירבית. היא צריכה להתייחס למהירות המירבית שהמחוקק סבור שניתן לנהוג בה בתנאים האידיאליים (יום אביב נאה, תנועה דלילה) - כאשר התנאים קשים יש לנהוג לפי תנאי הדרך ולהאט לפי הצורך (גם בכביש 6 בערפל כבד בראות מוגבלת מאוד - לא נוסעים 130 וגם לא 110. אולי 70, גם זה לא בטוח). ולגבי "רכבים לא מתאימים" - כמעט כל הרכבים הפרטיים בארץ מסוגלים לנסוע 130 בכביש מהיר בביטחה, בהנחה שהם תקינים (ולא נוסעים על צמיגים בני 8 שנים, למשל...). רכב שלא מסוגל לנסוע ישר ב-130 צריך להיות על הליפט במוסך או במכון הפרונטים הקרוב, לא באוטוסטרדה.
 

אלון ל

New member
ועוד דבר

בכבישי גרמניה ישנו שילוט אלקטרוני שבו הוא כותב את המהירות המותרת. כאשר יורד גשם מייד נדלקים השלטים להגבלת מהירות של 110 קמ"ש, לעיתים אף פחות מזה. אני כבר התייאשתי. שלחתי מספיק מכתבים לכביש 6, למשטרת ישראל וכולם נפנפו אותי. שמעתי שהיה פעם ח"כ שהגיש הצעת חוק אבל היא לא עברה בכנסת כי הם דואגים לתחת שלהם. הרי אם הם יתפסו, יקלו איתם בגלל היותם חכ"ים.
 

tomash11

New member
מסכים בנוגע לכביש הערבה ודומיו

יוצא לי לא פעם לנהוג בכבישים של הדרום (31, 25, 90, אבל גם לא מעט בכל ה"נספחים" כל ה286, 222 וכולי...), והכבישים האלה משעממים רצח במובן הרע של המילה. אין כמעט מכוניות על הכביש, משני הצדדים הנוף נראה זהה לחלוטין כמעט, ומולך יש רק כביש וכביש וכביש...בנסיעה של שעתיים שלוש ויותר בכבישים האלה, אלא אם כן אני במצב עירנות גבוה ומישהו מפטפט איתי, אין לי בעיה ליסוע שם לפי החוק, אבל בכל מצב אחר, הכבישים האלה פשוט מרדימים, ואני מאיץ רק כדי לגמור עם זה כבר. כמובן שיש לציין שאם בכל זאת אני מרגיש שאני הולך להרדם, אני עוצר בצד. יהיה די טפשי להרדם ב120...
 
מלכודות מהירות

השוטר עם האקדח / המצלמה רואה אותך הרבה לפני שאתה בכלל חושב שהוא אורב לנו, במרחק מספר מאות מטרים לפנינו. התגובה שלנו זה אינסטינקט בסיסי וזה טבעי.
 
אחלה אינסטינקט!!!

זה באמת כייף לנהוג בפחונית ולדעת שהנה במקום הקבוע שם עומדים שוטרים עם ממל"ז ואז מ130 קמ"ש לרדת ל110-80 קמ"ש המותרים בחוק,ע"י שימוש אגרסיבי בבלם.זה מאוד מאוד נכון לעשות.בטח. מה שאתם עושים זו סכנה לעצמכם וסכנה לכביש. הרכב מאחריך אולי יודע ואולי לא יודע שאתה תתן ברקס עכשיו בגלל השוטרים שנמצאים שם מעבר לגבעה. מה שבטוח אם הוא לא יהיה עירני מספיק,אתה תמצא אותו יושב לצידך,בגלל הלחיצה הלא כל כך נחוצה על הבלם. ולמה? בגלל שאתה מפחד מהשוטר שייתן לך דו"ח על מהירות. סע במהירות הקבועה בחוק,תאמין לי,רק תצא נשכר. אני למדתי בתקופה האחרונה שאם אני נוהג בפחונית ממוצע של 100 קמ"ש בנתיב הימני,אני חוסך לעצמי ים של כאב ראש.קודם כל אני לא עוקף ! כי בארץ הזו כולם טייסים,אפילו אדם עם פיאסטה מודל 84 מרגיש "גבר" ונוהג על 130 ! ב100 קמ"ש כולם עוקפים אותך,אתה מוריד דאגה אחת מהראש של העקיפה,תבדוק מאחורה,תבדוק הצידה,תראה שיש מספיק מקום קדימה לעקיפה,כל זה אני מוריד מהראש. נשאר לי רק לבדוק דבר אחד בלבד,שמירת מרחק וזהו. מזה אשר לפניי אני שומר מרחק סביר ואני דואג שזה מאחוריי גם ישמור ממני מרחק סביר,מסמן לו באיתותים או עם הידיים. וכמובן שגם בודק שזה שעוקף אותי,לא יחתוך אותי. ואלה הדאגות שלי בכביש. שאלמלא הנהגים היו עושים כך כולם,אז גם את זה לא הייתי צריך לבדוק. סע לאט-תגיע מהר. ככה משה דיין אמר לנהג שלו.
 
נסיעה טובה

אני לא המלצתי לנסוע מהר או לעבור את המהירות המותרת. אני חוטא לפעמים לגבי מהירות הנסיעה, אך יחד עם זאת אני עושה הכל כדי לא לגרום לתאונות. כמובן שאני לא בולם בפתאומיות, לא חותך ולא מזגזג ולא משגע את הנהגים ואת עצמי. עלינו לנהוג בתבונה ומודעות לנסיבות בדרך,כך שנוכל להגיב בהתאם,הכל כדי שכולם יגיעו בשלום ליעד !!! אנא התעוררו ושימו לב מה קורה מסביבכם.זה לא מספיק שאתם לא גורמים לתאונה, שימו לב מה קורה באופק שלפניכם,לא מספיק רכב אחד קדימה,תהיו מוכנים לכל תגובה/שטות/מעשה של נהג גם אם הוא רחוק מכם,אבל מעשהו יגרום לתגובת שרשרת. נסיעה טובה ובטוחה !!!
 

Animatrix

New member
דייי להטיף!

רק שאלתי שאלה תמימה! אין בכוונתי לטוס בכביש! בשביל זה יש את השמים =)
 
למעלה