בקשר לניקוד...

bhnadav

New member
בקשר לניקוד...

עד כמה שאני יודע, כשיש הברה פתוחה - שמים תנועה גדולה/ארוכה (אותו דבר) כשיש הרבה סגורה מוטעמת - שמים תנועה גדולה, כשיש תנועה סגורה לא מוטעמת - שמים תנועה קטנה. ומכאן, מדוע כותבים ברִית מילה, ואילו כותבים מִלה (מלים)???
 

bhnadav

New member
סליחה טעיתי

במקום לנקד ולהבליט את המלה "ברית", התכוונתי למלה "מילה".
 

python 4

New member
../images/Emo6.gifהזכרת לי נשכחות עכשיו...

כללי הניקוד - פ"ג (פתוחה-גדולה) סל"ק (סגורה לא מוטעמת-קטנה) מסג"ד (מוטעמת סגורה-גדולה) בדקתי עכשיו במילון ואכן זה כך - מִלה (word) לעומת מִילה (circumcision). אולי זה רק נועד להבדיל בין שני המילים? אחרת באמת אין סיבה שיהיה שוני.
 

איליה.

New member
תשובה

מִלָּה כותבים עם דגש חזק באות ל', כי היא באה מהשורש מ.ל.ל. הדגש החזק יוצר הברה סגורה: מִל-לָה. לכן יש תנועה קטנה.
 

איליה.

New member
והשורש של מילה הוא מ.ו.ל.

(או מ.י.ל.?), ומכאן בבניין קל קיים הפועל מָל ובבניין נפל - נמול.
 

bhnadav

New member
תאמין לי איליה... איש אשכולות!

פרס ישראל מגיע לך! אגב, זה מ.ו.ל... כמו: טס - ט.ו.ס שב - ש.ו.ב וכו'.
 

python 4

New member
אכן איש אשכולות.. דוז פואה!

גם אתה הזכרת לי נשכחות. דגש חזק.. מזכיר לי משהו. זה הזה עם הנקודה בתוך האות, לא?
 

python 4

New member
יו, איזה כיף לך

לא הייתי מתנגד ללמוד את זה שוב בעצמי. אה, ימי התיכון העליזים! טוב לא חשוב.
 

mkarin

New member
שלושה דברים:

1. זה ממש אבל ממש לא כיף. 2. בטח לא בצורה שאנחנו לומדים את זה עם המורה הזאת. 3. אנחנו ביסודי... כיתה ח'
 

python 4

New member
כשתגיעי לגילי המופלג...

תיזכרי בערגה בשנים העליזות ההן, של כיתה ח'. עזבי, סתם משבר קטנטן ממרום כ"ח שנותיי. אגב, אני אולי באמת סנילי לגמרי, אבל עד כמה שאני זוכר בכיתה ח' רק למדנו לקרוא בלי ניקוד. כבר לומדים שורשים וכאלה?
 
למעלה