אני מבין שכוונתך להבדלים
הקיימים בין הנקרא 'עיון' ל'בקיאות'. עכ"פ בלימוד תורה בעיון ועלעול בכל ספרי המפרשים, הראשונים והאחרונים, הספקתי ללמוד בין פחות מעמוד עד דף גמרא לשבוע. סוף שנה במצב הטוב יצאתי עם 30 דפי גמרא בעיון, מעויינים אבל מבולבלים במעט. כאן הריטב"א בראשי וכאן הרא"ש או שאר הראשונים. לימוד הבקיאות הוא לימוד עם פירוש רש"י ולדעתי גם תוספות והיכן שצריך מחפשים בספרי המפרשים, ובלימוד זה הספקתי בשנה למעלה מ300 דפי גמרא. במאמץ לא קשה במיוחד אך עקבי כמובן, ניתן לסיים את כל הש"ס עוד לפני החתונה. לרכוש בקיאות יתרה בכל המושגים, בכל הנושאים ובכל הש"ס. או לפחות ברובו. מורי ורבי שהוא גדול בקנה מידה בינלאומי, מפוסקי הדור היה מדגיש את הצורך והחיוב באסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. ז"א לימוד בעיון לא למטרת החפירה לעומק הסוגיא, אלא חפירה ובדיקה לעומק במטרה להגיע להלכה בנושא. זה לימוד בעיון אמיתי. לא לימוד והפיכה לשם פלפול גרידא. מורי ורבי היה מדגיש שבמצב זה ניתן לרכוש רק כמה עשרות דפי גמרא בשנה, ולכן מזה ומזה אל תנח ידך... לצד אותץו לימוד עיוני לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, גם יש להקפיד על סדר מיוחד ללימוד בקיאות, ולרכוש דפי גמרא הרבה במקביל ללימוד העיוני. ולכן בישיבות יש סדר מיוחד ללימוד עיון, סדר זה נקבע לשעות הכבדות של היום. ואילו לסדר שלישי לדוגמא או בשעות לאחר שהראש כבר עיין עמוק עמוק במשך היום, קובעים סדר ללימוד בקיאות. והאר עינינו בתורתך ודבק לבנו במצותיך. והאר עינינו בתורתך, היינו לימוד התורה ואסוקי שמעתתא, זאת כדי לדבק לבנו במצותיך, היינו שיהיה אליבא דהלכתא. ללמוד וללמד לשמור ולעשות. ללמוד על מנת לקיים. לכן אני לומד גם סדר קדשים, סדר הקרבנות שיהיה בבניין בית המקדש במהרה בימינו. בתפילה שלימודי זה יהיה על מנת לקיים בקרוב עם ביאת גואל צדק.