בקשר לצום
איך אתם מבינים את דברי הנביא כי "צום הרביעי וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה...לששון ולשמחה ולמועדים טובים" (זכריה ח'). למה שהצום יהפך לשמחה ולחג - לא די בכך שיבוטל הצום? על מה החגיגה? (נא לא להסתפק בהסבר המאולץ שביטול הצום הוא סיבה למסיבה - לחג ולמועד צריכה להיות סיבה עצמית). קדימה
איך אתם מבינים את דברי הנביא כי "צום הרביעי וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה...לששון ולשמחה ולמועדים טובים" (זכריה ח'). למה שהצום יהפך לשמחה ולחג - לא די בכך שיבוטל הצום? על מה החגיגה? (נא לא להסתפק בהסבר המאולץ שביטול הצום הוא סיבה למסיבה - לחג ולמועד צריכה להיות סיבה עצמית). קדימה