בקשר לשיטה ההתנהגותית

livliv4

New member
בקשר לשיטה ההתנהגותית

צריך להתאים את הסביבה לאוטיסט ולא את האוטיסט לסביבה. זה לא בילדות אלא גם במקום עבודה. כמובן שצריך ללמד אותו איך להתנהג ואיך להסתדר בחיים בחוץ.
 

ל י ל ך פ

New member
זאת הדילמה הקבועה

בין "להקל עליו" לבין "לקדם אותו". כל למידה מצריכה מאמץ, לא קל ללמוד. במיוחד כשלא מבינים בתחילת הדרך את הצורך. לי תמיד יש את הדילמה הזו, מצד אחד הרצון לפנק ושיהיה לו נוח וכיף ובטוח, אבל עם זה לא מתקדמים הרבה. צריך למצוא את האיזון, לדעת מה לדרוש, מה הוא יכול, לא לדרוש יותר מדי. וצריך לדעת איך לדרוש. כשהאבא בא עם הדרישה להפסיק את המוזיקה, זה לא בא ממקום של בטחון עצמי, של אני מבין מה אני עושה, ובגלל זה הוא היה בפאניקה, וזה עבר מהר מאד לצעקות ולאיבוד שליטה. זה בטח לא שיטה. מצדיקה את הכעס שלו על איילת, אי אפשר להפיל על הילד סתם ככה איסורים, לא פלא שהוא התמוטט. אם היתה הנחיה מסודרת, האבא היה יודע איך להתמודד עם ההתנגדות, איך להציע משהו חלופי.
 
למעלה