בקשת התייעצות בנוגע לשילוב

ויווש

New member
בקשת התייעצות בנוגע לשילוב

הבן שלי בן עשר וחצי, אובחן לפני כמה שנים כPDD, ובשנה האחרונה אספרגר. החודש דיברתי עם היועצת והיא אמרה שהיא חושבת שעכשיו זה לא זה ולא זה. אמור להיות לו איבחון החודש. הוא נמצא בבית ספר לילדים שמאובחנים כPDD, אספרגר ובעיות רגשיות. הוא מתקשר רגיל, הוא מאוד אינטיליגנט, יש לו יכולת קליטה מהירה, הוא מאוד תחרותי הוא כמעט כמו כל ילד, ואני אומרת כמעט כי יש לו את ה"""המוזרויות שלו""". כשהוא נמצא למטה עם ילדים קצת קשה לו להסתדר איתם, כי לא כולם מקבלים את ההתפרצויות שלו פה ושם. למה אני מספרת את כל זה, אני חושבת שאולי כדאי לנסות לו מסגרת אחרת, אולי כיתה קטנה בבית ספר רגיל, עם כל החששות שאולי יהיה לו קשה עם הרבה ילדים אבל אני חייבת לנסות. אני חייבת לציין שאין לי שום טענות לבית הספר, אני חושבת שזהו בית ספר מאוד מקצועי ואנשי מקצוע נפלאים. הילד גודל ואני חוששת שעוד מעט זה יהיה מאוחר מדי. ואני גם רואה מקרים הרבה יותר קשים משולבים. אני פשוט לא יודעת מאיפה להתחיל, מה אני צריכה לעשות?, למי לפנות קודם?. האבחון אמור להיות בבית הספר, האם זה נכון?. תסלחו לי אם אני נשמעת כזו לא יודעת כלום. אבל אני נעזרת בפורום הזה הרבה,והרבה דברים למדתי ממכם. אודה לכם אם תייעצו לי איך להתחיל. תודה
 
היי ויווש

אני יכולה לספר לך את הסיפור שלי, והכל היה יכול להיראות אחרת אילו הקשבתי לאנשי המקצוע. דניאל היה בגן תיקשורתי, בשנה הראשונה היה נהדר, חיזקו מאוד את תחושת הבטחון העצמי שלו (אחרי שהיה ב"ויצו" עם 30 פעוטות במעון.) לא הרגשתי שהוא מתקדם מבחינה תקשורתית,אבל הייתי מרוצה. בשנה השניה, כשהיה לי ברור שהוא חוזר הביתה עם חיקוי התנהגות של חבריו האוטיסטים, הרגשתי שיש בעיה, ולא ידעתי איזה מהמאפיינים בהתנהגותו הם שלו, ואלו הוא רכש מחיקוי החברים. רציתי לשלב אותו פעם בשבוע בצהרון, ולא המליצו לי, נאמר לי, שאני יכולה לגרום לילד נזק והוא יחזור לאחור, ואז יהיה קשה מאוד לתקן, אמרו לי בפירוש שהילד לא מתאים לשילוב. למרות החרדות שליוו אותי החלטתי לנסות ולשלב אותו, אמרתי לעצמי שאם זה לא ילך, תמיד אפשר יהיה להחזיר אותו למקום בו הוא נמצא בגן התקשורת ואז הוא ילמד ויקבל את הבטחון בחזרה, אמרתי לעצמי שאם הוא נמצא עם מישהו שמגן עליו, (בהתחלה אני שילבתי אותו, בעזרת מדריכת שילוב שהדריכה אותי) מה כבר יכול לקרות... ובכל זאת פחדתי. התחלתי פעם בשבוע, והלכתי לאיבחון במקום אחר שנמשך המון זמן ולכן המשכתי ללכת עם התחושות שלי. הילד למד לחקות ילדים רגילים, ואז הוא התוודע לספיידר-מן, צבי הנינג'ה וכול' לאט לאט הגדלנו את שהותו בצהרון עד שזה הפך לכל יום בשבוע, ואת הקייטנות הוא בילה כמובן בצהרון המשלב. דניאל התקדם כל-כך שכבר אי אפשר היה להכניס אותו לגן תקשורתי מכיוון שהוא לא התאים! המגוחך בכל העניין הוא שדניאל היום היה יכול להיות בכיתת PDD, ולא בטוח שהיה יוצא מתוך החינוך המיוחד אילולא לא ויתרתי לכל אלא שהפחידו והלחיצו אותי כל כך. היה לדניאל חבר בחינוך המיוחד ואמא שלו היתה מוכנה להצטרף אלינו ל"הרפתקאה" הגדולה, אבל אחרי שדיבר איתה צוות הגן, חזרה בה, ולא שילבה את בנה, וכיום הילד שלה עדיין בחינוך המיוחד, והוא היה ילד יותר תקשורתי מדניאל. נכון, לא כל ילד מתאים לשילוב, אני טוענת שרוב הילדים כן, במיוחד גבוהים ואם את כן מחליטה לשלב, קיראי שרשור באחד הדפים הקודמים על שילוב נכון, כי שילוב יכול לנפול על סתם שטות, שלא קשורה בכלל בילד אלא על סייעת או מורים שלא יודעים איך לעבוד נכון עם הילד. בכל מיקרה, ביום שלישי בשעה 7, אנחנו הולכים לדבר על נושא השילוב ועל נסיון להקים עמותת שילוב. אשמח אם תצטרפי. 6123029-03 עמליה
 
מתאמות שילוב

אני יודע על קורס למתאמות שילוב שעומד להיפתח באונ' ת"א בהנחיית איתן אלדר. יכול להיות שתמצאו שם רעיונות. פרטים בפורום ובאתר של אלו"ט. בהצלחה דורון
 
למעלה