בקשת התייעצות

בקשת התייעצות

לפני שאפנה לשאלה ברצוני לספר על חיי קצת. תבינו בהמשך.... נולדתי כבדת שמיעה עם שני מכשירי שמיעה ואני כמעט רגילה מדברת רגיל והכל אבל השמיעה היא קצת בעייתית לפעמים צריך לחזור כמה פעמים על המשפט אבל לא יותר מזה. החינוך שלי היה פשוט זוועה!! משרד החינוך רצה שאני אכנס לבית ספר מיוחד שלטענת הורי היה לא מתאים בכלל בשבילי, והם התחילו להילחם ובסופו של דבר הושג פשרה אני אלך ללמוד בבית ספר רגיל ואחרי צהרים אלך לבית ספר מיוחד לאוכלוסיה שלי. בבית ספר המיוחד הרגשתי נורא. המורים לא ממש לימדו אותי ואני הייתי מתוסכלת עד שבגיל 14 אמרתי לאמי בטעות שאני מתוסכלת מהם ושוקלת לעבור לחינוך מיוחד(ככה אמי אומרת לי) והשנים עברו ועשיתי תעודת בגרות וכעת אני עושה מכינה ופסיכומטרי (אחרי 3 פעמים זהו הפעם הרביעית
) בנוסף לזה עשיתי גם איבחון ליקוי למידה ויש לקות במיוחד בצד הריאלי כלומר חשבון ועוד אבל המילולי סבבה.... עם הזמן חשתי שנוח לי עם ילדים ואני מרגישה יותר טוב איתם בנוסף לזה יש לי נטייה של "בוער בעצמות" לעזור לילדים מיוחדים להרגיש שהם רגילים ולא שונים. אני חושבת שאני אלך סופית לחינוך מיוחד ברצוני להיות בתחום של כבדי שמיעה ורגילים בתחום של "שילוב ילדים חריגים במסגרת רגילה". שאלתי היא האם זה יכול להתאים לי מכיוון שאני כבדת שמיעה ואני קצת מתלבטת אם זה יכול להתאים לי בגלל הקושי בשמיעה שלפעמים צריך לחזור כמה פעמים וזה קצת מעצבן (בצדק) כמה זמן עושים את הלימודים לזה והאם מומלץ לשלב חצי משרה עם ילדים כאלה על מנת לקבל רקע מוחשי של התחום הזה? וכמה צריך פחות או יותר כדאי להתקבל לתחום הזה. סליחה על ימבה שאלות ועל הקריאה. תודה.
 

Diana M

New member
לימודים

שלום מלכית טובה וברוכה הבאה. הוריך הקדימנו את זמנם. אכן בעבר היה נהוג למיין ילדים לפי מוגבלות ולהפנות למוסודות המתמחים באותו סוג מוגבלות. כיום במרבית המקרים ילד חרש/כבד שמיעה, ילמד במסגרת רגילה בהנחה שהיכולות שלו תקינות וכי הוא מצליח להפיק תועלת. לא הבנתי האם בסופו של דבר עברת ללמוד בגיל 14 בחינוך המיוחד. ולענין שאלתך, לדעתי אם אכן יש לך את היכולות המתאימות ואת האישיות המתאימה את עשויה להיות מורה נהדרת. לקות השמיעה אינה אמורה למנוע ממך לעסוק בתחום. כאשר מדובר בילדים כבדי שמיעה יש מס ערך נוסף, לילדים אלה תהייה הזדמנות לראות ולהפנים כי הלקות ממנה הם סובלים לא צריכה למנוע מהם להגשים את חלומותיהם ויעודם. יחד עם זאת אני בהחלט חושבת כי יש לקויות שאינן מאפשרות לעסוק בתחום מסויים כזה או אחר. למשל אדם הסובל מלקות ראיה לא יוכל מן הסתם ללמד נהיגה. אני מקצינה במתכוון על מנת להדגיש. לכן לפני התחלת לימודים הייתי פונה ללשכת יעוץ והכוונה לסטודנטים באחד המוסדות להשכלה גבוהה ומתייעצת גם איתם לגבי התאמתך. מאחלת לך הרבה הצלחה דיאנה
 
המון תודה לך

אני לא הייתי בבית ספר חינוך מיוחד. בבית ספר יסודי הייתי במין כיתה מיוחדת ששם היתה הזדמנות לעבור לכיתה רגילה כלומר מערכת השעות שלי היתה גורלית ביותר.... חצי רגיל וחצי מיוחד כשמידת השתלבות ומבחנים היא שקבעה מה יהיה איתי.. והצלחתי... אני אפנה אל הלשכה לפי המלצתך. המון תודה לך.
 
אני לומדת חינוך מיוחד

לומדת איתי בחורה כבדת שמיעה. אין עם זה שום בעיה. להיפך, יש בזה משהו יפה ומרגש. לכי על זה. שיהיה לך בהצלחה.
 

some5

New member
תגובה

היי, גם לי יש ליקויי שמיעה ואני מתחילה ללמוד חינוך מיוחד -(יש לי תואר ראשון במדעי ההתנהגות ואני עושה הסבה), גם לי היתה התלבטות אם אני יכולה ללמוד את המקצוע הנ"ל בגלל הליקויי, ואמרו לי שלהיפך יש לי יתרון בכך, לכן אין סיבה שלא תלמדי חינוך מיוחד אז שיהיה לך בהצלחה ובעצם גם לי :0)
 

nokia9xxx

New member
צריך להביא בחשבון את בעיה במערכת

שלום לך קודם כל הכבוד שאת רוצה ללמוד חינוך מיוחד ברצוני להגיד כמה דברים על מערכת חינוך בישראל שלא מאמינה במורים לקוי שמיעה אני מכיר כמה לקויי שמיעה (חרשים וכבדי שמיעה) שלמדו חינוך מיוחד ותעודת הוראה ורובם לא עובדים בתחום הזה עקב אי אמון של מערכת חינוך במורים לקויי שמיעה יש מליון ואחד סיבות מצד שלהם כמו שמורה לא יכולה לתקן את הדיבור של לקויי שמיעה (אני נגד מה שהם אומרים!!!) אזי תוודאי ב100 אחוז שאת לא מצפה לעבוד מיד בתחום הזה לאחר סיום לימודים ומצטער שאני מדכא את הנושא הזה בהצלחה בלימודים וכל הכבוד על מחשבה לעזור לציבור לקוי שמיעה נ.ב. מציע לך להתנסות בתור התנדבות או בתשלום סימלי במוסדות של מיחא , שמע וכגון
 
למעלה