Hidden4ever
New member
בקשת עזרה ותהיות
הי, חדשה ונחבאת פה מטעמי פרטיות -
צריכה עזרה לגבי הבת שלי -
בגיל חמש בעקבות תהיות של הגננת עברה אבחון בבית אחד (כולל ADOS ו- ADI-R) ולא נמצאה על הספקטרום. כן נמצאה כבעיית קשיים רגשיים והופנתה לטיפול רגשי.
טרם הנ"ל היה עיכוב התפתחותי במוטוריקה הגסה (התחילה ללכת סמוך לגיל שנתיים ועברה וגם טופלה בריפוי בעיסוק עקב יכולות נמוכות בכל הקשור לציור והחזקת כלי כתיבה.
תמיד היתה מיוחדת - יכולת שפתית גבוהה לגילה עם ביטויים מחוץ לסקאלה, רגישה מאוד תחושתית (לרעשים, ביגוד, כפתורים, תוויות), חרדתית, שקועה שעות במשחקי דמיון כבר שנים.
מאוד רוצה חברים, יש לה חברות אבל תמיד היו קשיים - לא תמיד מבינה איך להתנהל, כועסת כשלא מקיימים את הדרישות שלה, לא תמיד מבינה סיבה ותוצאה, ונמצאת כבר מזה שנתיים ויותר על הכוונת של כל הבנים בכיתה שעולבים בה ופוגעים בה שוב ושוב. (היא הבת היחידה שמתנכלים אליה).
היום היא בת עשר ונמצאת בטיפול מטעם השירות הפסיכולוגי החינוכי ושם שוב עולה מחדש נושא של אבחון - הבעיה העיקרית שהיא לכאורה 'נכשלה' במבחן של הספקטרום... לתחושתי בעיקר כי היא בת ולא בן ואולי כי היתה מאוד צעירה. בכל מקרה, הדרישה לאבחון מקיף (שיכלול לא רק את הספקטרום אלא גם אפשרויות אחרות במידה וקיימות) מגיעה מהשפ"ח והמטפלת של הילדה המליצה על דיצה צחור או על רוני הגש.
מרפרוף מהיר באינטרנט הבנתי ששתיהן בכירות בתחום שלהם ולא ברור לי בכלל אם יש גישה ספציפית אליהן. בנוסף, אני מנסה להבין אם יש טעם לחזור שוב על אבחון ADOS ושאלון ה- ADI-R לילדה כשניכר שמדובר באבחונים שמוטים לכיוון של בנים ולא ממש מתאים לבנות (קראתי די הרבה בנושא). האם אפשר לדבר ישירות אם המאבחנות האלו לפני שנכנסים לתהליך כזה שהוא ממש יקר? אשמח לשמוע מנסיונכם ומה בכלל דעתכם על סמך הנתונים שכתבתי כאן.
תודה
הי, חדשה ונחבאת פה מטעמי פרטיות -
צריכה עזרה לגבי הבת שלי -
בגיל חמש בעקבות תהיות של הגננת עברה אבחון בבית אחד (כולל ADOS ו- ADI-R) ולא נמצאה על הספקטרום. כן נמצאה כבעיית קשיים רגשיים והופנתה לטיפול רגשי.
טרם הנ"ל היה עיכוב התפתחותי במוטוריקה הגסה (התחילה ללכת סמוך לגיל שנתיים ועברה וגם טופלה בריפוי בעיסוק עקב יכולות נמוכות בכל הקשור לציור והחזקת כלי כתיבה.
תמיד היתה מיוחדת - יכולת שפתית גבוהה לגילה עם ביטויים מחוץ לסקאלה, רגישה מאוד תחושתית (לרעשים, ביגוד, כפתורים, תוויות), חרדתית, שקועה שעות במשחקי דמיון כבר שנים.
מאוד רוצה חברים, יש לה חברות אבל תמיד היו קשיים - לא תמיד מבינה איך להתנהל, כועסת כשלא מקיימים את הדרישות שלה, לא תמיד מבינה סיבה ותוצאה, ונמצאת כבר מזה שנתיים ויותר על הכוונת של כל הבנים בכיתה שעולבים בה ופוגעים בה שוב ושוב. (היא הבת היחידה שמתנכלים אליה).
היום היא בת עשר ונמצאת בטיפול מטעם השירות הפסיכולוגי החינוכי ושם שוב עולה מחדש נושא של אבחון - הבעיה העיקרית שהיא לכאורה 'נכשלה' במבחן של הספקטרום... לתחושתי בעיקר כי היא בת ולא בן ואולי כי היתה מאוד צעירה. בכל מקרה, הדרישה לאבחון מקיף (שיכלול לא רק את הספקטרום אלא גם אפשרויות אחרות במידה וקיימות) מגיעה מהשפ"ח והמטפלת של הילדה המליצה על דיצה צחור או על רוני הגש.
מרפרוף מהיר באינטרנט הבנתי ששתיהן בכירות בתחום שלהם ולא ברור לי בכלל אם יש גישה ספציפית אליהן. בנוסף, אני מנסה להבין אם יש טעם לחזור שוב על אבחון ADOS ושאלון ה- ADI-R לילדה כשניכר שמדובר באבחונים שמוטים לכיוון של בנים ולא ממש מתאים לבנות (קראתי די הרבה בנושא). האם אפשר לדבר ישירות אם המאבחנות האלו לפני שנכנסים לתהליך כזה שהוא ממש יקר? אשמח לשמוע מנסיונכם ומה בכלל דעתכם על סמך הנתונים שכתבתי כאן.
תודה