ברדלי וויגינס בדרך לעזוב את SKY

  • פותח הנושא sbrl
  • פורסם בתאריך

rubber duck

New member
סופו של ניסוי בתנאי מעבדה .........

קבוצת Sky היא סוג של ניסוי מעבדה
במשך שנים רבות הכינו הבריטים את הקבוצה הזו כבסיס לנבחרת שלהם לאולימפידה
לקחו רוכב וולדרום כמו וויגינס וגידלו אותו לנצח את הטור ובמירוץ הנגש באולימפיאדה
בנו סביבו אוסף של דומסטיקים רובם בעלי אזרחות בריטית ( חלקם גבולית )
מסיבה לא ברורה הם רוכבים על אופני פינרלו ולא על שילדות מבית כריס בורדמן ...........
או שם אנגלי אחר ( מישהו אמר ראלי ??? )

אלא שסופה של כל מבחנה להשבר
וויגינס היה הנפגע הראשון מטעות קטנה ביחסים בין החומרים ( כריס פרום )
עוד נפגע חלקית הוא קאבנדיש שעזב בזריזות לקבוצה שרוכבת על אופני ספשליזד .............

על פניו - השנה סיכוי שביר לעוד ניצחון של sky
אבל מה ייקרה שנה לאחר מכן .............

שאלה טובה ואין עליה תשובה

שרון
 
התקשורת העולמית והציבור בכללו יחלקו על הקביעה

בראדלי וויגנס מתוקשר הרבה יותר מרוב הרוכבים ואין ממש בסיס להשוואה בין רמת העניין שהוא יוצר בתקשורת לעומת העניין שיוצר כריס פרום.

וויגינס היה ספורטאי השנה של ה- BBC, אחד מרוכבי האופניים המצליחים ביותר במשחקים האולימפיים, עוד לא ספרתי את ההיסטוריה - הבריטי הראשון שניצח בטור דה פראנס, קיבל איזה תואר מהמלכה... בטוח שכחתי משהו, אבל מה פרום?
מנצח בריטי שמזוהה לא פעם הקנייתי ובעל כריזמה של מלפפון שנשכח מחוץ למקרר למשך שבוע חם במיוחד?

עזוב אותי, מי אני בכלל שאביע דעה, קח את רוברט מילאר שהסביר את זה מנקודת המבט הבריטית של רוכב אופניים שעשה דבר או שניים בעבר.

באופן כללי אני חושב שמיש שיוצא הכי גרוע וגם יש/לם את המחיר הכי גבוה בעתיד, הוא המנהל הלא מובן (לפחות לכמה פרשנים, שוב עזוב אותי בצד) של קבוצת סקאי.
יש לי הרגשה שיבוא היום ובראילספורדד יאכל איזה רוכב שיחשוב כי המהלכים של המנהל שלו הם דווקא הפגנת חולשה (אי שליטה ואי רצון בכלל להתמודד) ולא ניהול חכם או כזה המפגין חוזק ושליטה.
 

yshor

New member
מסכים, ועוד היבט של הפרשה הזאת

הטור של שנה שעברה היה לדעתי משעמם וניצחונו של פרום הובטח מוקדם מדיי. היה נראה שרוכבים אחרים מנוטרלים ולא יוצאים מהקופסא כדי לנצח אותו.
מצב של שני רוכבים מובילים בקבוצה כמו סקיי היה יכול להיות מאוד מעניין עבור הצופים, בדומה למה שהיה בזמנו עם קונטדור וארמסטרונג, או סימוני וקונגו בג'ירו.
סקיי רק ממשיכים את הקוו שבו עדיף לשעמם את הצופים ולצאת עם נצחון. לא בכדי רוכבים 'פרועים' יותר עוברים לג'ירו, שם אפשר להפוך כל שלב על הראש.
עד כמה שאני מבין בבניית המסלול, מנהלי הטור מעודדים את ההתנהלות הזאת ולא רק השנה.
הייתה שנה (לא זוכר בדיוק, נדמה לי 2005) שהטור התחיל ב 10 קטעים כמעט שטוחים כאשר קטע 11 היה שטוח כולו עד לקורשבל (מקווה שאני לא טועה) והיה תפור על הטקטיקה של ארמסטרונג.

צחוק הגורל יהיה אם התרגיל הזה יעבוד לרעת פרום.
אני חושב שההשוואה בין ריצ'י פורט לוויגינס היא מעליבה. מדובר בסופר דומסטיק לעומת אלוף אולימפי שעשה ב 2012 כמעט כל מה שאפשר באופנים, וגם עשה את זה בסטייל.
ריצ'י פורט נתן לפרום תמיכה בשלב 8 שנה שעברה. יום אחר כך הוא נעלם. בקטעי העליות הקשים הוא שלח את פרום לדרכו דיי מוקדם. להעדיף אותו על וויגינס זה קצת יותר ממסריח.

אני מקווה שביולי נראה קבוצות שעושות יותר כדי לשבור את פרום ולא משחקות לידיים שלו. פרום הוא לא רוכב עד כדי כך מגוון ואפשר לעשות את זה.
מי שיחכה לעליות יקבל בראש.
ניבאלי למשל לא מתעניין במקום על הפודיום אלא רק במקום הראשון וכך גם אחרים.
 

natibergman

New member
Nothing to do with a lab

Can't have 2 heads for a team. Just doesn't work. If the directeur sportif decided it is Froome then everybody else needs to work for him as domestiques.

I suggest to read Slaying the Badger to understand the disastrous results of 2 or more potential winners (LeMond vs. Hinault vs. Fignon) in one team.
 

rubber duck

New member
קבוצת סקי היא סוג של תינוק מבחנה

זה שבמקום ילד אחד - נצרו תאומים ( לא זהים ) זה כבר תוצר לוואי ( לא רצוי )
אף אחד לא אמר את זה בריש גלי
אבל מדובר בקבוצה שקמה יש מאין
לקחה רוכבים שרובם בעלי נתינות בריטית
לקחה אלוף וולדרום והפכה אותו בין ליילה ( בערך ) לרוכב מוביל ברמת grand tour , אלא שעל הדרך הגיע לקבוצה ( כפועל ) רוכב חזק יותר בעל יכולת מנטלית חזקה יותר ( לטעמי ) ויודע לשחק בלוחמה פסיכולוגית בצורה מרשימה

להערכתי פרום נבחר במקור כסופר דומסטיק
אלא שבפועל הוא ידע שבסיטואציה מסוימת הוא יהיה המוביל
אמנם כול להיות שלאר פציעתו של סיר ברדלי בתקופה שקדמה לטור 2013 פרום בכל מקרה היה זוכה לעמדת המוביל
אבל באותה מידה יכול להיות שגם בלי הפציעה פרום היה מקבל את העמדה ( מזכיר קצת את המאבק של דויטשה טלקום - ריס / אולריך , כשברור היה שאולריך הרבה יותר חזק מריס )

אני מסכים עם זה שקבוצה לא יכולה לצאת לגראנד טור עם 2 מובילים
וכאן הבעיה של וויגנס - הוא שאף לחזור לעמדה מספר 1
אבל פרום כבש אותה ובצדק ( וזה לא משנה שאני לא מתלהב ממנו - תכלס הוא הרבה יותר מרשים מבן האצולה )

ועכשיו נשאר לראות מה יעשה האקדוחן .........

שרון
 
לדעתי זו טעות של סקיי

מה שהספונסר מחפש זה חשיפה. אין חשיפה טובה יותר מסיפור עסיסי על יריבות בין שני הרוכבים המרכזיים של הקבוצה. זה ירוץ בכל אמצעי התקשורת 100 פעמים ביום.
גם מבחינה ספורטיבית לא בטוח שזה יפגע בפרום, שהוא ללא ספק מספר 1 בקבוצה.
 

gadis13

New member
זה מאוד פשוט

וויגינס רוצה (לפחות עוד פעם אחת) טור, ופרום כלל לא מתכוון לאפשר זאת, היתר לא רלוונטי.
וויגינס רוכב ענק - חבל -החמצה שלנו.
 

galcsolal

New member
ראבר דאק לא הבנתי את הקשר למעבדה.

מה הקשר על איזה אופניים הוא רוכב ?
מה זה משנה אם זה פינראלו או ספשלייזד?
ומה שסקיי עשו, אסטאנה וסאקסו בנק עשו לפניהם,
הם לא המציאו פה שום גלגל.
לגיטימי שוויגנס ירצה להיות מוביל של טור עוד פעם אז למה לא לעבור קבוצה?
הוא הראה בקליפורניה שיש לו עדיין יכולות (למרות שהוא רוכב משעמם מאוד!)
 
יש בשרשור הזה כמה אי דיוקים

הראשון היא ההנחה כי אי אפשר לנצח, או בכלל להתחרות בטור דה פראנס (או כל תחרות אחרת) עם שני רוכבים בעלי פוטנציאל לנצח.
לא רק שזה אפשרי בצד של התאוריה, אלא שהלכה למעשה זה נעשה וגם עם הרוכבים המוזכרים במקרה הזה.

וויגנס הצהיר כי הוא יהיה התומך והעוזר הנאמן ביותר לש פורום אם ימצא מתאים להיות אחד מתשעת הרוכבים של קבוצת סקאי בטור דה פראנס 2014.
ההצהרות של וויגנס היו בכל מדיה שהתאפשר לו והוא נשאל על הנושא, ביומזתו וביוזמת אחרי ששאלו אותו ומי שלא ראה לפחות כמה פעמים את ההצהרות האלו כנראה לא טורח להתעדכן בנעשה בענף.
לפני חודשים הוא אמר בפרוש שלהיות הפועל של פרום ולעזור לו לנצח בטור יהיה מעשה שיסגור אצלו מעגל מקצועי, אישי, קבוצתי ועוד מלא מילים דיפלומטיות שלא רק שאני בטוח שהגיע לאוזני דויד בראיסלפורד אלא שמראש הם היו מכוונים לשם ולאוזניים העוד יותר בולטות של כריס פרום.

הבעיה הייתה קודם כל בהתנהלות של בראילספורד - הוא לא מנהל המסוגל לבצע הפרד ומשול ולפחות על פי ההתנהלות של לאורך שנות קיומה של סקאי ברור שפשוטנ אין לו את היכולות האלו.
מספיק להזכיר את:
1. מקרה פרום - וויגנס בטור 2012 (אם רוכב נוטל על עצמו את החירות ולו רק לנסות זה אומר משהו על השליטה של המנהל בעובדיו).
2. מקרה ההדחה של וויגנס מהרכב סקאי לטור 2013 כשהוא מתחרה ג'ירו, חולה ופצוע.

ולמי שיקפוץ ויצביע על ההתנהלות בטור 2012 (הרי הקבוצה סייעה לקאוונדיש במקביל לסיוע לוויגינס) אז חפשו ראוינות עם קאוודיש שאמר שוויגינס היה מוביל אדיר שיצר את האווירה החיובית בקבוצה למרות הקושי והקולות של פרום.

פרום מפחד מוויגנס.
בראילספורד מסוגל לשלוט בפחד של פרום רק על ידי הרחקה של וויגנס.
שוב בראילספורד לא יצא הגון - היה צריך לשחרר את וויגינס כבר בתחילת העונה כדי שיחפש קבוצה אחרת ולא להשלות אותון שיש לו סיכוי להגיע לטור.

וויגנס של אחרי ההתנהלות הנוכחית מסוכן לפרום הרבה יותר - יוביל קבוצה אחרת כשהוא יזכור מי הרחיק אותו מהטור של 2014.

פרום ובראילספורד יצאו קטנים וחסרי מעוף ניהולי מינימאלי - וויגנס היה עוזר לפרום בדיוק כפי שעזר לקאוונדיש לפני ובזמן שלבש את החולצה הצהובה.

אגב, עוד אי דיוק מהשרשור - וויגנס לא הפך מרוכב נג"ש/ +וולודרום מהשורה הראשונה לרוכב גרנד טור מנצח "בין לילה" (זה לא "בן לילה"?) אלא בתהליך של מספר שנים ופחות מהזמן שלקח ללורן ז'אלבר להפוך ממאיץ מעולה למנצח גרנד טור.
 

rubber duck

New member
לגבי הפיכתו של וויגונס לרוכב gt

וויגנס היה רוכב וולדרום מוכשר
מרגע שצא החוצה , הפך לרוכב נגש מצטיין - מה שתמאים לרוכב שיצא מעום הוולדרום
הוא לא עשה את הצעד של לנצחק קלאסיקות ואפילו לא ממש ניסה ( השנה הוא נתן הפועה אחת מרשימה - לא זוכר באיזו קלאסיקה )

הוא לא הבריק באופן מיוחד
ואז פתאום במהלך קצר מאד הוא הפך למוביל קבוצה שמסומן כזוכה הכמעט וודאי


אני מסכים עם זה שמנהל קבוצת סקאי הוא זה שלא מסוגל להתמודד עם מפלצת דו ראשית
ובאותה מידה הוא החליט בנקודה מסוימת לתת פחות משקל לקאבנדיש
זכותו כ ds לעשות מה שבא לו
הוא הקבוע ולא הרוכבים
מצד שני ברור שהוא לא ה ds המבריק ביותר ........

שרון
 
שרון, בוא ונגדיר?!

הסבר את הגדרת הזמן שלך ל"בן לילה או "ואז פתאום במהלך קצר מאד הוא הפך למוביל קבוצה שמסומן כזוכה הכמעט וודאי".

אולי אנחנו מתכוונים לאותו פרק זמן.
 
אז רק תזכורת,למי ששכח את ביג מיג

התהליך שעבר ביג מיג עד שניצח בטור דה פראנס היה:
פרישה, פרישה, פרישה,מקום 47, מקום 17, מקום 10, ניצחון, ניצחון,, ניצחון, ניצחון, ניצחון, מקום 11.

התהליך של אינדוריאן בג'ירו לא רלוונטי משום שהזינוק הראש/ון שלו היה לניצחון לאחר שכבר היה מנצח הטור.

התהליך של וויגנס היה:
2003 - פרש מהגי'רו
2005 - מקום 124 בג'ירו.
2006 - מקום 124 בטור.
2007 - פרש מהטור.
2008 - 134 בג'ירו.
2009 - מקום 71 בג'ירו (עם מקומות גבוהים בקטעי ההרים) + מקום 4 בטור.
2010 - מקום 40 בג'ירו + 24 בטור.
2011 - פרש מהטור (תאונה בעיקר).
2012 - מנצח בטור.
2013 - פרש מהג'ירו.

אתה לא רואה דימיון כלשהו בקו ההתקדמות?
 

rubber duck

New member
שאלה מעניינת

ראשית מדובר בתקופות שונות
רמות הסימום בימי אינדוראין ( שאמנם לא הוכחו - אבל גם במקרה הל המפלצת מטקסס לא היו עדויות במבחנות - קצת הומור שחור ) הייתה קיצונית לאין שיעור

ממה שאני רואה וויגינס סיים במקומות נמוכים למאד עד 2010
ונראה על פניו שישמש סוג של פועל ( ועל הדרך אולי יכול היה להפגין את כישורי הנגש שלו )

לגבי דימיון , אני לא רואה דימיון
בין השניים
התקופות שונות מאד
נושא הסימום שקיים גם כיום ( אין מה לעשות הבדיקות יישתכללו והרוכבים יימצאו איך לעקוף )
היה משמעותי הרבה יותר בימי אידוראין
ולהערכתי , זה מה שאיפשר לביג מיג להיות הרוכב שניצח הכי הרבה tdf ברצף ........

וויגנס כבר לא שם
אני בספק אם ייקח עוד איזה שהוא gt
הוא בוודאי לא אוואנס שאמנם כבר רחוק משיאו אבל ניצח בזכות היכולת המנטלית שלו , לא פחות מהקבוצה
וויגינס צריך קבוצה תומכת כדי לנצח
הוא גם לא קניבל מהסוג של מרקס / אינדואראין ............ ( שנים היו נגועים )

בקיצור
יש מצב שדווקא העונה יש פה סוג של פיספוס
מצד שני
מאחר ואני לא ממש מסמפט את פרום
אני אשמח לראות השנה מנצח לא מקבוצת סקאיי

שרון
 

גודבאר

New member
וויגינס סיים רביעי בטור לפני שעבר ל-Sky

בשני הטורים הראשונים שלו בקבוצה הוא סיים 23 באחר ובשני פרש. בטור השלישי שלו כרוכב Sky הוא זכה כתוצאה מריבוי קילומטרים ברכיבת נג"ש. כמו כן ללא קונטדור ושלק בשיאם הוא נהנה מתחרות חלשה בהרים. לכן הוא הפך למועמד לנצחון בטור. מאז לא היו לו הישגים מרשימים בגראנד טור והוא גם לא ממש ניסה (פרט לג'ירו 2013 ממנו פרש).
 
גודבאר - אתה צודק, אבל גם מעוות...

וויגנס אכן סיים רביעי בטור לפני שעבר לסקאי, שעוד לא הייתה קיימת (בשנת 2009).

וויגנס אכן סיים במקומות 23 (בשנת 2010) ולא סיים (בגלל תאונה והפציעה שנגרמה לו בשנת 2011).

וויגנס אומנם נפצע (גם היה חולה) בג'ירו 2013 ולא זינק לטור בעיקר בגלל כושר לא מספיק (יש על זה דעות חלוקות).

וויגנס לא יזנק לטור 2014 למרות שהוא מראה כושר מעולה (ניצח בטור של קלפורניה ואולי עוד יותר משמעותי לטור הקרוב - מקום 9 בפריז - רובא).

בדרך כלל הפרטים שהביאו לעובדות חשובים לא פחות
 

גודבאר

New member
התכוונתי שהמעבר ל-Sky לא הפך אותו למועמד על

בטח שלא בן לילה. אלא שהוא כבר היה בצמרת לפני כן ולקח לו עוד שנתיים ונסיבות חריגות כדי להיות מועמד מוביל לניצחון.
 

nachshon4

New member
יאללה לאוריקה גרינאדג'

אחרי ההצלחות שלה בג'ירו ובמירוצי האביב, הודיע מאט וייט שהגיע הזמן לחפש רוכב ל-GC. הם מכוונים לרוכב אנגלו סקסי, שישתלב בקלות בקבוצה.
 
למעלה