ברוב כדאיות מכירה וקניה

ברוב כדאיות מכירה וקניה

בבעלותי דירה הנמצאת רחוק ממקום מגורי. במקור תכננתי להשכיר אותה, אך אני מתקשה לטפל בבעיות ואני מתלבטת האם יהיה לי כדאי למכור אותה ולקנות דירה אחרת בקרבת מקום. איך מחושבים המיסים שיוטלו עלי ועם מי אתם ממליצים להתיעץ?
 
בשלב זה אני מבקשת לברר האם כדאי

לי כלכלית למכור ולקנות, אם אחליט להשכיר אפנה אליך, אני מקוה שזה מתאים לך - ובינתיים תודה רבה!
 
בדיקת כדאיות

אני בכלל חושב שלפני שניגשים לשאלות הכלכליות והכדאיות, קודם כל תגיעי להחלטה מה את צריכה ומה הטוב בשבילך. בעקרון בקניית דירה יש מס רכישה באם הדירה יחידה יש מדרגות המשתנות ככל שהדירה יקרה יותר המס גבוה יותר, לדירה ממוצעת תקחי בחשבון כ-3.5% במידה ואת נעזרת במתווך עלות נוספת של 1-2% תלויי במיקוח, עו"ד ידרוש 0.5%, לכן בהחלפת הדירה יש להוסיף למחיר הקניה לפחות 4-6% למחיר. לגבי מכירת הדירה יש לבדוק באם הדירה פטורה ממס שבח, יש מס שבח שאדם מן הישוב יתקשה להבין אותו. לפיכך, באם הגעת למסקנה שאת מעוניינת בהליך זה מומלץ בחום לפנות לשמאי מקרקעין מוסמך אשר יבדוק עבורך את כל המכלול, מה השווי, הדירה החדשה שאת עומדת לקנות האם יש לה היתר ? האם הולכים לבנות ממולך גורד שחקים, קניון ? הוא בודק את המצב המשפטי, האם צפויי מס ומה הסכום ? יבדוק באם במכירת הדירה תידרשי לשלם היטל השבחה, בקיצור, עסקה מסוג זה פונים למומחה בתחום על מנת שייעץ לך, שווה כל פרוטה, עדיף לבדוק לפני שלא תופתעי אח"כ. שבוע טוב
 
מצטרף לדעתו של יששכר ...

יש לבדוק את המיקומים, שווי הדירה הנמכרת והנרכשת, מיסוי, דמי השכירות על שתי הדירות וכו´. לפעמים עדיף לתת למישהו שינהל ויטפל בדירה המרוחקת תמורת תשלום מאשר לעשות מכירה/קניה מיותרים. שמאי מקרקעין טוב יוכל לייעץ לך בכל האספקטים הדרושים.
 

ERA victory

New member
שאלתי לא היתה למטרה שתפני אלי או לא

איני נוהג כך. שאלתי היתה לאיזה איזור מכיון שמחיר הדירה להשכרה או למכירה מאד תלוי באיזור לא כל איזור מתנהג דומה ולא כל איזור דומה וזאת היתה כוונתי. כל טוב!!!
 

דובי123

New member
עלויות הכניסה והיציאה גבוהות יחסית

כלומר העלויות הנילוות למכירה של נכס וקניתו הנן גבוהות [מיסים , עורך דין וכו] היות ואת נשארת במילא בנדל"ן הרי שמבחלינה כלכלית את מהמרת על כך שהנכס החדש יעלה עם הזמן ב% יותר מהנכס הישן כל עוד אינך מתכונת להשתמש בנכס לצרייך ,אזי לאור העלויות הנילוות לא נראה כדאיות רבה בהחלפה אם קשה לנהל את הנכס אזי רצוי למצוא שוכרים טובים לטווח ארוך או למצוא מישהו מהאזור שיטפל עבורך בדירה בהצלחה
 
המון תודה, למדתי הרבה מתשובותיכם,

ועכשיו אני יודעת איך לגשת לענין עם יותר כלים. מבחינתי זהו הפורום במיטבו, משום שע"י התשובות שלכם חיזקתם את ההשערה שלי שאני צריכה לקבל את ההחלטה ע"י בדיקת עלויות "הכניסה והיציאה". הנכס שחשבתי לקנות אכן נמצא במקום טוב בהרבה ממיקומו של הקודם ועכשיו אתחיל לבדוק ולפעול בהתאם. אני מודה לכם מאד מאד מאד!!!
 
למעלה