עמית מהשרון
New member
ברוח הסערה הגדולה - תכנון ייעודי
נושא הניקוז כבר מטופל שנים ארוכות (ויש לנו בפורום גם מומחה אמיתי לעניין), אבל יש היבטים שונים שכדאי לדון בהם - מציע לפתח דיון בנושא.
דוגמאות:
1. הגדלת התכסית הבנויה מגדילה את עוצמות הזרימה במורד הנחלים. הבעיה כאן אינה רק בצורך במניעת הצפות, אלא גם למשל שחיקה והרס מואץ של הקרקע במעלה הנחלים.
2. יותר ויותר מטיילים רוצים גם ליהנות מתצפית על אירועי השטפונות. עם זאת, ברוב המקומות הנוחים לצפייה בזרימות (מפגש נחל וכביש) - אין הסדרה ייעודית שמאפשרת עצירה בטוחה. היום למשל קראתי על כך שעשרות מטיילים חנו לצד נחל קומראן בכביש 90, בציפייה לשיטפון שאולי יבוא. פקח הרשות באזור הזמין את המשטרה שתיתן דו"חות חנייה... למה לא להסדיר מפרצי חנייה ונקודות תצפית בטוחות עבור תופעה שמתרחשת כמה פעמים בשנה ומעניינת את הציבור?
(ולא מדובר כאן רק במדבר. גם במקומות כמו הגשרים על נחלי החוף, בדרך כלל אין מקומות עצירה מוסדרים).
כמובן שיש עוד דברים שאפשר להתייחס אליהם, ומי שרוצה מוזמן להוסיף.
נושא הניקוז כבר מטופל שנים ארוכות (ויש לנו בפורום גם מומחה אמיתי לעניין), אבל יש היבטים שונים שכדאי לדון בהם - מציע לפתח דיון בנושא.
דוגמאות:
1. הגדלת התכסית הבנויה מגדילה את עוצמות הזרימה במורד הנחלים. הבעיה כאן אינה רק בצורך במניעת הצפות, אלא גם למשל שחיקה והרס מואץ של הקרקע במעלה הנחלים.
2. יותר ויותר מטיילים רוצים גם ליהנות מתצפית על אירועי השטפונות. עם זאת, ברוב המקומות הנוחים לצפייה בזרימות (מפגש נחל וכביש) - אין הסדרה ייעודית שמאפשרת עצירה בטוחה. היום למשל קראתי על כך שעשרות מטיילים חנו לצד נחל קומראן בכביש 90, בציפייה לשיטפון שאולי יבוא. פקח הרשות באזור הזמין את המשטרה שתיתן דו"חות חנייה... למה לא להסדיר מפרצי חנייה ונקודות תצפית בטוחות עבור תופעה שמתרחשת כמה פעמים בשנה ומעניינת את הציבור?
(ולא מדובר כאן רק במדבר. גם במקומות כמו הגשרים על נחלי החוף, בדרך כלל אין מקומות עצירה מוסדרים).
כמובן שיש עוד דברים שאפשר להתייחס אליהם, ומי שרוצה מוזמן להוסיף.